Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Της ΛΙΝΑΣ ΤΣΙΡΕΚΑ

Μπορεί τα εμπορικά καταστήματα της Θεσσαλονίκης να μπήκαν δυναμικά στο παιχνίδι των εκπτώσεων, που χθες έκαναν πρεμιέρα, ωστόσο η κακοκαιρία και η αλλεπάλληλη πομπώδης προαναγγελία της κράτησαν πολλούς καταναλωτές μακριά από την αγορά.

Οι εκπτώσεις, που σε πολλές περιπτώσεις αγγίζουν το 70%, δεν αποδείχτηκαν τελικά τόσο δελεαστικές, ώστε να ωθήσουν τους καταναλωτές στα καταστήματα. Δεν έλειψαν βέβαια και οι περιπτώσεις εκείνων που περιορίστηκαν σε αναγνωριστικές βόλτες.

"Αν δεν υπήρχε αυτός ο καταιγισμός των ειδήσεων, ότι έρχεται έντονη κακοκαιρία, η κίνηση θα ήταν σαφώς αυξημένη", λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ) Κωστής Χαντζαρίδης. "Δεν περιμέναμε ότι θα γινόταν το αδιαχώρητο στα καταστήματα, άλλωστε το προηγούμενο διάστημα κάναμε προσφορές, ωστόσο το κρύο αποθάρρυνε πολλούς καταναλωτές", υπογραμμίζει ο κ. Ντίνος Κυριακού, έμπορος που δραστηριοποιείται στην Καλαμαριά, επισημαίνοντας ότι η ερίοδος των εκπτώσεων είναι αναγκαία, για να ανακάμψει έστω και πρόσκαιρα ο τζίρος των καταστημάτων.

Η πολυσυζητημένη επέλαση της κακοκαιρίας στάθηκε ανασταλτικός παράγοντας και για το Mediterranean Cosmos, που δεν κατόρθωσε να αποτελέσει πόλο έλξης παρά τις μεγάλες εκπτώσεις που έχει το σύνολο των καταστημάτων που στεγάζονται σε αυτό.

Ούτως ή άλλως, πάντως, το έργο των εμπόρων φέτος μοιάζει να είναι ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς, πέρα από το κύμα κακοκαιρίας που αποθαρρύνει τους καταναλωτές, στη μάχη των εκπτώσεων έχουν μπει δυναμικά και οι μεγάλες αλυσίδες, που ξεκίνησαν τις εκπτώσεις μειώνοντας τις τιμές των προϊόντων τους κατά 50%.

Τα ποσοστά

Oι μεγαλύτερες εκπτώσεις, που φθάνουν έως και το 70%, αφορούν τα είδη ένδυσης. Μάλιστα, φέτος ο μειωμένος τζίρος των εορτών εγγυάται πως οι καταναλωτές θα βρουν σε μειωμένες τιμές μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων και όχι μόνο σπασμένα νούμερα. "Απέφυγα να κάνω αγορές το προηγούμενο διάστημα, ώστε να πάρω την περίοδο των εκπτώσεων όλα όσα είχα επιλέξει σε καλύτερες τιμές", τονίζει η κ. Μίνα Τσέντου.

Μεγάλες είναι οι εκπτώσεις και στα είδη υπόδησης, που σε κάποια καταστήματα αγγίζουν και το 60%. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και για τα παιδικά, που οι εκπτώσεις κυμαίνονται από 30% έως 60%.

Χαμηλότερες είναι οι εκπτώσεις για τα δερμάτινα είδη (τσάντες, ζώνες) που κυμαίνονται από 10%-40%. Μεγάλες εκπτώσεις, που φθάνουν ακόμη και το 60%, κάνουν και οι επιχειρήσεις ειδών σπιτιού. Μάχη μέχρι τελικής πτώσεως δίνουν και οι εταιρείες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, καθώς όχι μόνο μειώνουν τις τιμές κατά έως και 30% σε σειρές από δημοφιλή προϊόντα, αλλά και τα διαθέτουν και με άτοκες δόσεις.

Οι συμβουλές

Χρήσιμες συμβουλές προς τους καταναλωτές για όλα όσα πρέπει προσέχουν την περίοδο των εκπτώσεων δίνει το υπουργείο Ανάπτυξης. Οι καταναλωτές μεταξύ άλλων πρέπει:

- Να αγοράζουν με βάση τον οικογενειακό προγραμματισμό. - Να αποφεύγουν την αλόγιστη χρήση πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων. - Να ελέγχουν προσεκτικά την ποιότητα των αγαθών που αγοράζουν. Σε περίπτωση ελαττώματος έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν αντικατάσταση ή επιστροφή του προϊόντος. - Να συγκρίνουν προσεκτικά τις τιμές και να μην παρασύρονται από δήθεν υψηλά ποσοστά εκπτώσεων ή από επιλεγμένα προϊόντα-κράχτες. - Να ζητούν πάντοτε απόδειξη για τη συναλλαγή που κάνουν.