Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Οικονομική είδηση

( τι γίνεται με τα ιχ ) 

Τι γίνεται με τα ΙΧ

Σε ό,τι αφορά τα αυτοκίνητα, η πρόταση που φαίνεται να υιοθετείται είναι να υπάρξει μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα αυτοκίνητα. Ωστόσο, το ποσοστό παραμένει άγνωστο, καθώς υπάρχει διχογνωμία όσον αφορά στο ποσοστό της μείωσης του φόρου. Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Γιάννος Παπαντωνίου, εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου μετά τη σύσκεψη, δήλωσε ότι η μείωση του φόρου θα οδηγήσει σε μείωση των τιμών κατά 5%. Ωστόσο, κύκλοι του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας επέμειναν στη συνέχεια ότι η μείωση των λιανικών τιμών θα κυμαίνεται γύρω στο 8%. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η μείωση του ειδικού φόρου εκτιμάται ότι θα κυμανθεί, κατά μέσο όρο, κάτω του 20%. Αυτό διαμορφώνει το κόστος για τον προϋπολογισμό από την υιοθέτηση του μέτρου αυτού σε 80 δισ. δρχ.

Για τις βενζίνες και το πετρέλαιο δεν πρόκειται, μάλλον, να γίνουν άλλες μειώσεις του ειδικού φόρου κατανάλωσης πέραν των όσων έχουν ανακοινωθεί. Το κόστος για τον προϋπολογισμό ανέρχεται σε 60 δισ. δρχ. Βέβαια, ισχύουν οι προηγούμενες δεσμεύσεις της κυβέρνησης για μη αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα τσιγάρα και στα ποτά, ενώ θα παραμείνουν παγωμένα τα τιμολόγια των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών.

Το συνολικό κόστος για τον προϋπολογισμό από τα μέτρα αντιπληθωριστικής πολιτικής θα ανέλθει σε 220 δισ. δρχ., αλλά καθώς θα καταβληθεί προσπάθεια, ώστε οι βιομηχανίες και οι επιχειρήσεις του εμπορικού κλάδου να αποδίδουν ταχύτερα τον ΦΠΑ, το κόστος θα ανέλθει, τελικά, σε 180 δισ. δρχ. Τα νέα μέτρα θα αρχίσουν από την 1η Ιανουαρίου 1999 ,σύμφωνα με διευκρινίσεις που δίδονταν από κύκλους του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας.