Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Σχόλιο

( αφήστε τις μύγες να πετούν ελεύθερα :: 15/2/2006 21:33:10) 

Αφήστε τις μύγες να πετούν ελεύθερα Β. Μόρια

Η ΙΣΤΟΡΙΑ των τελευταίων ημερών είναι λίγο πολύ γνωστή.

Ακούω και μιλώ

Αθλητική ιστοσελίδα δημοσίευσε κείμενο, μάλιστα, με τον χαρακτηρισμό "αποκάλυψη", σύμφωνα με το οποίο κύκλωμα μάνατζερ και διαιτητών επηρεάζει (sic) αποτελέσματα αγώνων του φετινού πρωταθλήματος.

1. "Έχεις καλήν μοίραν":

Χωρίς στοιχεία μεν, με ονόματα δε.

Η φράση περιέχεται δύο φορές στο κείμενο 3. Η ΥΠΟΘΕΣΗ όπως είναι φυσικό προκάλεσε την αντίδραση όλων όσων είδαν τα ονόματά τους να εμπλέκονται. Εντοπίστε τις δύο φράσεις. Ο σύνδεσμος διαιτητών Θεσσαλονίκης συνεδρίασε εκτάκτως, μιας και η "αποκάλυψη" (τα εισαγωγικά παραμένουν μέχρι να δοθούν αποδεικτικά στοιχεία) σπιλώνει μέλη του, ενώ ο πρόεδρος της Καλλιθέας κατέθεσε αγωγή κατά του συντάκτη του κειμένου για συκοφαντική δυσφήμηση. Ποια μικρή διαφορά βλέπετε μεταξύ τους;

ΕΠΙΣΗΣ, άμεση ήταν η αντίδραση και του αντιπροέδρου της ΕΠΑΕ, Βίκτορα Μητρόπουλου.

Ποιος είναι ο γραμματικός χρόνος κάθε πρότασης;

Το όνομά του, βεβαίως, δεν αναφέρεται πουθενά ως εμπλεκόμενος, αλλά βάσει της θέσεώς του έπρεπε να το πράξει. 2. "Κοιτάζουμε λίγο περισσότερη ώρα στα μάτια αυτούς τους πιτσιρικάδες, που έγιναν απότομα έφηβοι" (κείμενο 4). Επικοινώνησε λοιπόν, με τον προϊστάμενο της εισαγγελίας Αθηνών ζητώντας να κινηθούν ταχύτατα όλες τις διαδικασίες για την διαλεύκανση της υπόθεσης. "Καλόχεις εκείνον τον Καβαλάρη" (κείμενο 3).

ΤΟ ΘΕΜΑ λοιπόν ανακάτεψε πολλούς. Οι παραπάνω φράσεις είναι παραλλαγμένες φράσεις των κειμένων 3 και 4. Σχετικούς και άσχετους. Εντοπίστε μέσα στα κείμενα τις αυθεντικές και βρείτε τις λεξούλες που έχουν παραλειφθεί. Όλους εκτός από έναν. Τι αφαιρέθηκε από το νόημα των φράσεων με την παράλειψή τους; Τον καθ' ύλη αρμόδιο φορέα. Με ποια λέξη της κάθε φράσης έχει πιο στενή σχέση η λέξη που παραλείφθηκε; Την ΕΠΟ φυσικά.

3. "Μοναχά να καλόχεις εκείνον τον Καβαλάρη" (κείμενο 3), "να, εκείνος ο άντρας έχει στείλει το γιο του στο κολέγιο" (κείμενο 2).

Είδατε όμως, καμία αντίδραση;

Συγκρίνετε τις σημασίες που έχει το να στα δύο αυτά αποσπάσματα.

Απολύτως καμία.

4. "Για τα ζητήματα αυτά τίποτα δεν μπορεί να προβλεφθεί με ακρίβεια" (κείμενο 1).

Ούτε το αυτονόητο δηλαδή.

"Για άνοιξε μου πάλιν το χεράκι σου" (κείμενο 3).

Να προστατεύσει το κύρος της διαιτησίας, για την οποία ο πρόεδρος της ομοσπονδίας κόπτεται να μην αποκοπεί από τη δικαιοδοσία της.

Συγκρίνετε τις σημασίες που έχει το για στα δύο αποσπάσματα.

ΑΝΤΙ ΑΥΤΟΥ όμως τίποτα.

Σε ποιο από τα δύο αποσπάσματα το για συνδέεται στενά με ένα ουσιαστικό και δημιουργεί προθετικό σύνολο;

Ούτε καν να κληθούν να δώσουν διευκρινήσεις οι διαιτητές που είδαν τα ονόματά τους να εμπλέκονται.

Με τι μέρος του λόγου συνδέεται στενά το για στο άλλο απόσπασμα και ποια σημασία του προσθέτει;

Σιωπή από τον Γκαγκάτση, σιωπή κι από τον Γερμανάκο, τουλάχιστον μέχρι χθες το απόγευμα. Και μη βιαστεί κανείς να τους δικαιολογήσει λέγοντας ότι δεν μπορεί σε κάθε αβάσιμη κατηγορία να παίρνει θέση ο πρόεδρος της ΕΠΟ και ο αρχιδιαιτητής. Οφείλουν να πάρουν θέση διότι η διαιτησία οφείλει εκτός από να είναι τίμια, να φαίνεται κιόλας.

ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ σίγουροι εκεί στην ΕΠΟ, ότι ακόμη κι αν σκέφτονταν να παρέμβουν στην υπόθεση, αλλά φοβούνταν να το πράξουν μην τυχόν τους καταλογιστεί ότι όποιος έχει τη μύγα… μυγιάζεται, δεν χρειάζεται να ανησυχούν. Οι μύγες μπορεί να πετούν πάνω από τα… (άστο καλύτερα), αλλά κάποιες… μπόχες δεν υποφέρονται.