Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( επιμένει το κρύο στη βόρεια ελλάδα :: 27/1/2006 18:05:24) 

Επιμένει το κρύο στη Βόρεια Ελλάδα

Διαβάζω και γράφω

Πολικές θερμοκρασίες παρά την ηλιοφάνεια σε Κεντρική και Δυτική Μακεδονία - Παραμένει στο σκοτάδι η Κεφαλονιά

1. Ο Ολλανδός ιμπρεσιονιστής Βίνσεντ Βαν Γκογκ θεωρείται σήμερα σε όλο τον κόσμο ένας από τους μεγαλύτερους ζωγράφους όλων των εποχών.

Συνεχίστηκαν χθες στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας οι χαμηλές θερμοκρασίες.

Οι πίνακές του κοσμούν τα σπουδαιότερα μουσεία και έχουν αμύθητη αξία.

Στους μείον 16 βαθμούς Κελσίου έφτασε ο υδράργυρος στη Φλώρινα, παρότι σε όλη την Κεντρική και Δυτική Μακεδονία επικρατούσε ηλιοφάνεια. Ωστόσο, είναι γεγονός ότι ο Βαν Γκογκ στη διάρκεια της ζωής του δεν κατάφερε να πουλήσει ούτε έναν πίνακά του. Ήλιο με δόντια είχε χθες η Θεσσαλονίκη με τον υδράργυρο τις πρώτες πρωινές ώρες να δείχνει μείον 6 βαθμούς Κελσίου. Έζησε και ζωγράφιζε μέσα στην πιο σκληρή ανέχεια, βιώνοντας την απόρριψη. Συνεχίστηκε και χθες η ταλαιπωρία των κατοίκων της Βόρειας Χαλκιδικής, αφού σε ολόκληρο το ορεινό οδικό δίκτυο του νομού η κυκλοφορία των οχημάτων διεξαγόταν με αντιολισθητικές αλυσίδες.

• Πώς μπορείτε να εξηγήσετε αυτό το παράδοξο;

Κλειστά παρέμειναν όλα τα σχολεία στο νομό, εκτός από τους δήμους Ν. Μουδανιών, Ν. Τρίγλιας και Ν. Καλλικράτειας.

• Ποια σχέση βλέπετε να υπάρχει ανάμεσα στην καλλιτεχνική αξία ενός έργου και στην τιμή του στην αγορά έργων τέχνης;

Στο νομό Πιερίας τα σχολεία άνοιξαν με μία ώρα καθυστέρηση, ενώ στο νομό Ημαθίας κλειστά έμεινα τα σχολεία στο δήμο Μακεδονίδος, στις κοινότητες Ροδοχωρίου και Γιαννακοχωρίου Νάουσας.

Οι παράγοντες που ορίζουν την αξία του είναι ίδιοι μ' αυτούς που καθορίζουν την τιμή του; Πολικές θερμοκρασίες σημειώθηκαν και χθες σε Κοζάνη (μείον 12) και Καστοριά (μείον 11), ενώ παγωμένο παρέμεινε και χθες μεγάλο μέρος της λίμνης. • Συνδυάζοντας τις παραπάνω πληροφορίες με το μήνυμα του κειμένου 4, γράψτε τις σκέψεις σας για το φαινόμενο της εμπορευματοποίησης της τέχνης. Πάντως, η κυκλοφορία των οχημάτων διεξήχθη χωρίς προβλήματα, με εξαίρεση τους ορεινούς επαρχιακούς δρόμους Φλώρινας - Καστοριάς μέσω Βίγλας και Βιτσίου και Καστοριάς - Ιωαννίνων. • Τέλος, διαβάστε τα κείμενα σας στην τάξη και μοιραστείτε τον προβληματισμό σας με τους συμμαθητές σας.

Μαρτύριο χωρίς τέλος στην Κεφαλονιά

Βίνσεντ Βαν Γκογκ, Αυτοπροσωπογραφία, στο Ingo F. Walther, Βίνσεντ Βαν Γκογκ, μτφρ. Σοφία Σουλιώτη, εκδ. TASCHEN/ΓΝΩΣΗ, 2004

Συνεχίστηκε και χθες η οδύσσεια των κατοίκων της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης εξαιτίας των προβλημάτων ηλεκτροδότησης που καταγράφονται μέρες τώρα στην περιοχή. 2. Εμπνευστείτε από τη σχολική σας ζωή. Κατόπιν εντολής της γενικής γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, στρατιωτικές μονάδες ξεκίνησαν τη μεταφορά 26 γεννητριών στο νησί, διαδικασία που αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα. Διαλέξτε ένα γνωστό ή έναν πρωτότυπο μουσικό ρυθμό. Με πρωτοβουλία της ΚΕΔΚΕ, σε συνεργασία με την ΤΕΔΚ Κεφαλονιάς, διατέθηκε το αναγκαίο ποσό για την προμήθεια εννέα γεννητριών -μία για κάθε δήμο-, ως ελάχιστη συμβολή στα εξαιρετικά σοβαρά προβλήματα που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οι πολίτες του νησιού. Πάνω σ' αυτόν γράψτε στίχους που να αφηγούνται γεγονότα ή που να εκφράζουν τα συναισθήματα σας από τη ζωή σας στο σχολείο. Η ΚΕΔΚΕ θεωρεί απολύτως αναγκαίο τώρα, έστω καθυστερημένα, να κηρυχθεί ο νομός σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, να αναλάβει το κράτος το κόστος αποκατάστασης των ζημιών και να ληφθούν άμεσα μέτρα αποζημίωσης και ανακούφισης των πολιτών, των επαγγελματιών και των αγροτών.

3. Περιηγηθείτε μόνοι σας ή σε μικρές συντροφιές στη γειτονιά του σχολείου σας. Η ΔΕΗ ανακοίνωσε ότι για τις πληγείσες περιοχές Κεφαλονιάς και Ιθάκης αναστέλλεται για το τέλος Φεβρουαρίου η είσπραξη των λογαριασμών με ημερομηνία λήξης Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου. Παρατηρήστε προσεκτικά δρόμους, κτίρια, τα μαγαζιά, τους κοινόχρηστους χώρους (πλατείες, πάρκα) και αξιολογήστε την αισθητική τους. Προσπαθήστε να σκεφτείτε συγκεκριμένες παρεμβάσεις που θα βελτίωναν αισθητικά το χώρο. Στη συνέχεια συντάξτε μια επιστολή προς το δήμο ή άλλον αρμόδιο φορέα που να περιλαμβάνει τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις σας για παρεμβάσεις και αλλαγές στο χώρο.

Στη συνέχεια αξιολογήστε τα κείμενα σας, ελέγχοντας αν: • οι παρατηρήσεις είναι οργανωμένες σε κατηγορίες, • οι παρατηρήσεις είναι εύστοχες και η περιγραφή βοηθάει τον αναγνώστη να κατανοήσει το πρόβλημα, • οι προτάσεις αντιστοιχούν στο πρόβλημα ή τα προβλήματα που επισημάνθηκαν και είναι συγκεκριμένες και εφικτές, • αξιοποιείται το λεξιλόγιο που προέκυψε από τη διδασκαλία της ενότητας σχετικά με την τέχνη, • έχουν μορφή και ύφος κατάλληλα για επίσημη επιστολή.