Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΡΩΣΙΑ - ΕΝΕΡΓΕΙΑ Α. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Προτάσεις Πούτιν για την ασφάλεια Κείμενο 1 - Η ειρήνη δεν είναι φυσική κατάσταση - [Οικοδομείται παντού και κάθε στιγμή]

Ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν κάλεσε χθες από τις στήλες της εφημερίδας "Γουόλ Στριτ Τζέρναλ" τις αναπτυγμένες χώρες να δημιουργήσουν ένα "σύστημα ενεργειακής ασφάλειας" για ολόκληρο τον κόσμο. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης, οι άνθρωποι που είναι κάτω από 50 χρόνων δε γνώρισαν τον πόλεμο στον τόπο τους. Όπως γράφει ο Πούτιν, "ο εγωισμός αναφορικά με την ενέργεια δεν οδηγεί πουθενά στο σύγχρονο κόσμο, όπου οι χώρες είναι αλληλεξαρτημένες". Από την ώρα που γεννήθηκαν, κάθε πρωί, όταν ξυπνάνε, είναι ειρήνη. Στη συνέχεια ο Ρώσος πρόεδρος θα περιοδεύσει στην Ουγγαρία και την Τσεχία. Τους φαίνεται φυσικό να ζουν μέσα στην ειρήνη. […] Ο Πούτιν καλεί τις πλούσιες χώρες "να μεταβιβάσουν στις επόμενες γενιές ένα παγκόσμιο ενεργειακό σύστημα, το οποίο θα επιτρέπει να αποφεύγονται οι συγκρούσεις και ο αντιπαραγωγικός ανταγωνισμός για την ενεργειακή ασφάλεια".

Για να διατηρείται η ειρήνη, είναι σπουδαίο να ξέρουμε πως η ειρήνη δεν είναι κάτι εντελώς φυσικό.

ΒΡΕΤΑΝΙΑ - ΣΤΡΟ

Όμως, οι άνθρωποι αυτό το θυμούνται δύσκολα.

Αποδοκιμάζει τον Μπερεζόφκσι

Μπαίνοντας κάποιος σ' ένα κατάστημα λέει "καλημέρα", δε βροντάει την πόρτα όταν έρχεται ένας άλλος από πίσω του και όταν τον εξυπηρετήσουν, λέει "ευχαριστώ".

Ο Βρετανός υπουργός Εξωτερικών Τζακ Στρο απείλησε χθες να διώξει από τη Βρετανία το Ρώσο μεγιστάνα Μπορίς Μπερεζόφσκι, σε περίπτωση που συνωμοτήσει για την ανατροπή του Ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν.

Είναι ένας ευγενικός κύριος.

"Η υποστήριξη της βίαιης ανατροπής ενός κυρίαρχου κράτους είναι απαράδεκτη", ανέφερε σε γραπτή ανακοίνωσή του ο Στρο και πρόσθεσε ότι η άδεια παραμονής του Μπερεζόφσκι στη Βρετανία ενδέχεται να επανεξεταστεί, σε περίπτωση που η παρουσία του δεν "συνάδει με το δημόσιο καλό".

Αυτή η συμπεριφορά είναι έμφυτη;

Πριν από ημέρες ο Ρώσος μεγιστάνας, ο οποίος έχει τη βάση του στο Λονδίνο, δήλωσε ότι προετοιμάζει "αναγκαστική ανάληψη της εξουσίας στη Ρωσία", που "είναι δικαιολογημένη, εφόσον έχει στόχο την αποκατάσταση του ρωσικού συντάγματος".

Όχι.

ΤΟΥΡΚΙΑ - ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ

Όταν ήτανε παιδί, δεν ήτανε ευγενικός από φυσικού του.

Απέρριψαν το σχέδιο για τις ταυτότητες

Τους κανόνες της ευγένειας τους έμαθε.[…]

Το δεξιό Εθνικιστικό Κόμμα απέρριψε χθες ως "επικίνδυνο" ένα σχέδιο που θα επιτρέπει στους Τούρκους υπηκόους να μην αναγράφουν το θρήσκευμά τους στις κρατικές ταυτότητες.

Με την ειρήνη συμβαίνει το ίδιο.

Όπως ανέφερε ο δεύτερος στην ιεραρχία του κόμματος Μεχμέτ Σαντίρ, "εκπροσωπούμε αυτούς που δεν θα δεχθούν ό,τι ζητά η Ευρωπαϊκή Ένωση" και πρόσθεσε ότι το μέτρο φαίνεται να αποσκοπεί στην παραχώρηση περαιτέρω δικαιωμάτων στις μειονοτικές ομάδες.

Είναι θέμα ανατροφής.

Το κοινοβούλιο εξετάζει μικρές αλλαγές στο νόμο σχετικά με τις ταυτότητες, που αποτελούν μέρος νομοθετικών αλλαγών, προκειμένου η Τουρκία να ευθυγραμμιστεί με την Ε.Ε.

Δεν είναι πάντα εύκολο, γιατί πρέπει να σεβόμαστε τους κανόνες, να μάθουμε ν' ακολουθούμε το νόμο, να μάθουμε να μη χρησιμοποιούμε τη φυσική μας δύναμη. Οι άνθρωποι διαπιστώνουν μονάχα αργότερα πως έτσι είναι καλύτερα, γιατί, όσο έχουν ειρήνη, ζούνε πιο ευχάριστα παρά αν κάνανε πόλεμο. […]

Πολλοί άνθρωποι ξέρουν ότι η ειρήνη δεν αποκαθίσταται μια και καλή και για πάντα. Γι' αυτό σκέφτονται όλα όσα πρέπει να γίνουν για να στεριώσει και να μην ξαναγυρίσει ο πόλεμος. Η ειρήνη μπορεί να οικοδομείται παντού και σε κάθε στιγμή Όταν μελετούμε την ιστορία του κόσμου, όταν συζητάμε μ' αυτούς που έχουν διαφορετικές αντιλήψεις, όταν αντιδρούμε μπροστά στις αδικίες, χτίζουμε την ειρήνη.

Στο σχολείο οι μεγάλοι μαθητές βασανίζουν τους μικρούς, τα πρωτάκια. Ένας μαθητής πηγαίνει στο διευθυντή και του ζητάει να σταματήσει αυτή την κατάσταση: Ο μαθητής αυτός, που δεν αδιαφορεί για ό,τι γίνεται γύρω του, που αντιδρά και προσπαθεί να δώσει τέλος στα βάσανα των μικρών, δουλεύει για την ειρήνη. Ο διευθυντής βρίσκει αυτούς που δέρνουν τους μικρούς, τους τιμωρεί και τους εξηγεί γιατί τους τιμωρεί: Κι αυτός δουλεύει για την ειρήνη.

Σε μια εφημερίδα δημοσιεύεται ένα άρθρο που προτείνει ν' απαγορευτεί η είσοδος στους κινηματογράφους σ' αυτούς που είναι ξένοι. Χιλιάδες άνθρωποι αντιδρούν και γράφουν άρθρα για να εξηγήσουν ότι δε συμφωνούν μ' αυτή την πρόταση: Αυτοί βοηθούν να επικρατεί ειρήνη. […]

Στα σχολεία οι καθηγητές διδάσκουν την ιστορία. Προσπαθούν, μαζί με τους μαθητές, να καταλάβουν γιατί ξεσπάνε πόλεμοι. Μα και όλος ο κόσμος αναρωτιέται: Τι πρέπει να κάνουν για να μην επαναληφθεί; Έτσι οικοδομούν την ειρήνη.

Περ. "Ερευνητές", εφημ. Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 2003

Ερωτήσεις κατανόησης 1. Γιατί η ειρήνη δεν είναι φυσική κατάσταση; 2. Ο συγγραφέας του άρθρου παραθέτει μερικές καθημερινές συμπεριφορές που θεωρεί ότι οικοδομούν την ειρήνη. Εσείς μπορείτε να σκεφτείτε άλλες συμπεριφορές από την καθημερινή ζωή που μπορεί να προετοιμάζουν τον πόλεμο;

Κείμενο 2 - [Λερώνει…] [pic]

ΚΥΡ, εφημ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 2003

Ερωτήσεις κατανόησης 1. Ποια γνωστά σύμβολα αναγνωρίζετε στο σκίτσο; 2. Γιατί στο σκίτσο αυτό παρουσιάζονται αλλοιωμένα;