Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διεθνή :: Δικαστικό ρεπορτάζ

( δίκη για την ύπαρξη θεού! :: 27/1/2006 19:19:12) 

Ο 72χρονος Λουίτζι Κασιόλι έξω από το δικαστήριο δείχνει να επικαλείται τη βοήθεια του Θεού, στην ύπαρξη του οποίου δεν πιστεύει!

Κείμενο 9 - [Ο διωγμός των Εβραίων της Θεσσαλονίκης από τους Ναζί]

Ιταλία: Άθεος μηνύει ιερέα και καλεί τη δικαιοσύνη να αποφασίσει

Η Θεσσαλονίκη, το όμορφο αυτό λουλούδι των Βαλκανίων, που το ένα τέταρτο του πληθυσμού της ήταν εβραϊκό και λάμπρυνε με την εξέχουσα κουλτούρα του την πόλη, θα γινόταν "Juderein" (Γιουντεράιν: καθαρή από Εβραίους), όπως και όλες οι άλλες πόλεις, όπου πατούσαν οι δαίμονες του σημαδεμένου αιώνα.

Δίκη για την ύπαρξη θεού!

Τα εβραϊκά μαγαζιά με τις αναρτημένες επιγραφές στα λαντίνο, στα εβραϊκά και στα ελληνικά, που έδιναν στη "Νύμφη του βορρά" έναν κοσμοπολίτικο αέρα προόδου και ευρωπαϊκού προχωρημένου εμπορίου και που, όταν έκλειναν το Σάββατο, την ερήμωναν, θα έκλειναν για πάντα σφραγίζοντας και την επί πέντε αιώνες άνοιξή της.

Στα παμπάλαια ερωτήματα, αν υπάρχει θεός και αν υπήρξε Χριστός, καλείται στην ουσία να απαντήσει η ιταλική δικαιοσύνη, μετά τη μήνυση που κατέθεσε ένας άθεος εναντίον ενός ιερέα, τον οποίο κατηγορεί ότι "εκμεταλλευόμενος τη λαϊκή ευπιστία εμφανίζει τον Ιησού Χριστό ως ιστορικό πρόσωπο".

Οι απόγονοι των κυνηγημένων της Βαρκελώνης, της Μαδρίτης, της Σεγκόβια, της Αλικάντε, της Κόρδοβα και του Τολέδο, που οι πρόγονοί τους είχαν βρει κάτω από το γελαστό ουρανό της πόλης τις αλκυονίδες μέρες που ζητούσε η ψυχή τους για να γλυκάνει και να ζεσταθεί, και που είχαν χτίσει εκεί τη ζωή τους από την αρχή, όπως ο καλός χτίστης το σπίτι του, ξεριζώθηκαν οριστικά.

Οι δύο αντίδικοι εμφανίσθηκαν χθες για προκαταρκτική κατάθεση ενώπιον του δικαστηρίου της πόλης Βιτέρμπε, της περιοχής Λάτσιο, έξω από τη Ρώμη.

Νίνα Κοκκαλίδου-Ναχμία, Ρέινα Ζιλμπέρτα, Ένα παιδί στο γκέτο της Θεσσαλονίκης, εκδ. Ωκεανίδα, 1996

Μετά το πέρας της κατάθεσης, οι δικαστές ανακοίνωσαν ότι θα χρειαστούν κάποιο χρόνο μέχρι να αποφασίσουν τι συνέχεια θα δώσουν στην υπόθεση.

Κείμενο 10 - [Ό,τι χωράει η καρδιά]

Ενώπιον του δικαστηρίου εμφανίσθηκε αυτοπροσώπως ο 72χρονος Λουίτζι Κασιόλι, ενώ ο αντίδικός του, ο 75χρονος ιερέας Ενρίκο Ρίγκι, παρέστη διά του δικηγόρου του.

[pic]

Ο δικαστής Γκαετάνο Μαουτόνε, αφού άκουσε τις δύο πλευρές, περιορίστηκε να πει ότι θα τους ενημερώσει για την ημερομηνία της επόμενης συνεδρίας.

Αφίσα του 1ου TEE Βόλου

Ο Κασιόλι δήλωσε πολύ ικανοποιημένος που η δίκη προχωρά και, επωφελούμενος της παρουσίας πολλών ξένων δημοσιογράφων, διαφήμισε το βιβλίο του "Ο μύθος του Χριστού".

Ακούω και μιλώ Ο μηνυτής, που είναι γεωπόνος και, όπως δηλώνει, άθεος, θέλει να αξιοποιήσει την προβολή που παίρνει η δίκη, για να προβάλει τις απόψεις του. 1. Μπορείτε να εντοπίσετε τις μεταφορές που υπάρχουν στα κείμενα 9 και 10; Έχει δημιουργήσει και ιστοσελίδα στο Ίντερνετ, όπου αναπτύσσει τις θέσεις του στα ιταλικά, αγγλικά, γαλλικά και ισπανικά (www.luigicascioli.it). Τι νομίζετε ότι επιτυγχάνεται με τις μεταφορές αυτές; Όπως επανέλαβε και στους δημοσιογράφους, "ο Χριστός ουδέποτε υπήρξε, αλλά είναι ένα πρόσωπο που επινόησε η εκκλησία", ενώ κατηγόρησε τον ιερέα ότι "εξαπατά τους πιστούς και εκμεταλλευόμενος την αφέλειά τους παρουσιάζει τον Χριστό ως ιστορικό πρόσωπο. 2. Το λεκτικό μήνυμα του κειμένου 10 είναι κυριολεκτικό ή μεταφορικό; Η κοινή γνώμη έχει το δικαίωμα να γνωρίζει ότι το θέμα είναι ανοικτό". Η εικόνα αποδίδει μεταφορικά ή κυριολεκτικά το νόημα του λεκτικού μηνύματος;

Η υπόθεση χρονολογείται από τις 11 Σεπτεμβρίου 2002, όταν κατατέθηκε η μήνυση εναντίον του πατρός Ρίγκι.

Τι αποτέλεσμα δημιουργεί ο συνδυασμός λόγου και εικόνας στην περίπτωση αυτή;

"Με τη μήνυσή μου αυτή δεν επιδιώκω να αμφισβητήσω στους χριστιανούς το συνταγματικώς κατοχυρωμένο δικαίωμά τους να ασκούν την πίστη τους, αλλά θέλω να διαμαρτυρηθώ κατά των προσβολών που διαπράττει η καθολική εκκλησία, η οποία, εκμεταλλευόμενη το κύρος της, εμφανίζει γεγονότα, που δεν είναι παρά επινοήσεις της, ως αληθή και ιστορικά".

3. Ποιο θα μπορούσε να είναι το περιεχόμενο μιας είδησης με τίτλο:

Ο μηνυτής επικαλείται το άρθρο 661 του ιταλικού Ποινικού Κώδικα, το οποίο προβλέπει τον κολασμό όσων εκμεταλλεύονται για ίδιο όφελος την ευήθεια ή την ευπιστία των ανθρώπων.

α. "Η ανατολή ενός καινούριου κόσμου για τα άτομα με ειδικές ανάγκες"

Ο Λουίτζι Κασιόλι πέτυχε στις 11 Μαΐου 2004 να κριθεί δικονομικά βάσιμη η μήνυσή του.

β. "Ανθοφορία στον κόσμο της γυναικείας επιχειρηματικότητας"

Ωστόσο, η ουσιαστική εκδίκαση της υπόθεσής του συμπίπτει τώρα με την έναρξη της καμπάνιας ενόψει των εκλογών της 9ης Απριλίου, κατά την οποία επανέρχεται στο προσκήνιο η παλαιά συζήτηση για τις παρεμβάσεις της καθολικής εκκλησίας εναντίον των κομμάτων της Αριστεράς.

γ. "Βροχή τα προβλήματα για τους πρόσφυγες" δ. "Η οδύσσεια των τσιγγάνων δεν έχει τέλος" Ποιες λέξεις χρησιμοποιούνται μεταφορικά στους παραπάνω τίτλους;