Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( σε ασχημη μερα βρεθηκαν αρης και ματζον :: 15/2/2006 23:01:27) 

Ο Ράιαν Στακ ήταν ο μοναδικός που διασώθηκε από το χθεσινό ναυάγιο του Άρη.

Β3. Από τον ευθύ στον πλάγιο λόγο και αντίστροφα

ΣΕ ΑΣΧΗΜΗ ΜΕΡΑ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΑΡΗΣ ΚΑΙ ΜΑΤΖΟΝ

Κείμενο 4 - [Πολυεθνικές τάξεις στο σχολείο]

Ντεφορμέ η ομάδα και ο κόουτς

Αν κάποιος επισκεφτεί ανυποψίαστος ένα δημόσιο Δημοτικό σχολείο σε κάποιες γειτονιές της Αθήνας, θα ξαφνιαστεί: υπάρχουν τάξεις του Δημοτικού, όπου ένα στα τρία ή περισσότερα από τα παιδιά που φοιτούν έχουν την Ελλάδα για δεύτερη πατρίδα και τα ελληνικά για δεύτερη (και, καμιά φορά, σχεδόν άγνωστη) γλώσσα.

Ο χθεσινός Άρης ήταν επιεικώς κακός. Την πρώτη φορά που βρέθηκα σε μια τέτοια τάξη, άκουσα έκπληκτος αλλά και ντροπιασμένος για την άγνοιά μου δασκάλους να μου εξηγούν πόσο ραγδαία αλλάζει η "εθνική" σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού των δημόσιων Δημοτικών σχολείων χρόνο με το χρόνο. Σε καμιά περίπτωση δεν θύμισε την ομάδα που είχε τον χαρακτήρα να γυρίσει ένα "χαμένο" παιχνίδι κόντρα στον Πανιώνιο. Πόσο οι ίδιοι πελαγώνουν αβοήθητοι και ακαθοδήγητοι να διευθύνουν τις νέες "πολυ-πολιτισμικές" τους τάξεις. Ο Αντρέα Ματζόν, που βρέθηκε και αυτός χθες σε πολύ άσχημη μέρα και φέρει μεγάλη ευθύνη για το αποτέλεσμα, ειδικά με την απόφασή του στην τελευταία κατοχή της ΑΕΚ και την εντολή του να μη γίνει φάουλ, αναφέρθηκε στα 23 λάθη που έκανε η ομάδα. Πόσο πολύπλοκα και δύσκολα είναι τα εκπαιδευτικά, παιδαγωγικά και κοινωνικά προβλήματα που δημιουργεί η συνύπαρξη παιδιών διαφορετικής εθνικότητας, με πελώρια διαφορά επιπέδου στη γνώση της γλώσσας, τη μαθησιακή υποδομή και τις εξωσχολικές συνθήκες ζωής. "Μπορεί να δουλεύεις καλά στην άμυνα, αλλά αν κάνεις 23 λάθη δεν έχεις τύχη.

Οι δάσκαλοι που βρέθηκαν αντιμέτωποι με το πρόβλημα έπρεπε μόνοι τους να το λύσουν.

Η ΑΕΚ δικαιούται τη νίκη.

Είχαν να διαλέξουν: τον εύκολο δρόμο να αποβάλουν τους "ξένους" στο περιθώριο μιας τάξης που προχωρεί ερήμην τους και τιμωρεί τη διαφορετικότητά τους, βαφτίζοντας την "παράβαση".

Εμείς είχαμε τρεις απουσίες, αλλά και τον Πέτροβιτς που δεν προπονήθηκε τις τελευταίες ημέρες", τόνισε ο Ιταλός τεχνικός, ο οποίος ρωτήθηκε και για το επερχόμενο ντέρμπι με τον ΠΑΟΚ.

Ή το δύσκολο δρόμο μιας επίπονης και ενίοτε επώδυνης προσπάθειας να βρουν ισορροπίες, να γεφυρώσουν χάσματα, να βοηθήσουν τους "ξένους" να ενσωματωθούν.

"Έχουμε χρόνο να σκεφτούμε αυτό το παιχνίδι.

Μερικοί από τους δασκάλους το κατάφεραν.

Ολοι ξέρουμε τι σημαίνει ένα τέτοιο ντέρμπι", ήταν η απάντησή του.

Και ένας από αυτούς, μετά τέσσερα χρόνια εμπειρίας με τέτοιες "πολυεθνικές" τάξεις, μου έλεγε πόσο γρήγορα αυτοί οι παρίες γίνονται καμιά φορά οι καλύτεροι μαθητές της τάξης, πόσο μπορεί καμιά φορά να δίνουν κίνητρα μαθησιακά και στους υπόλοιπους συμμαθητές τους, τους αυτόχθονες, κάνοντας τις τάξεις πλουσιότερες, πόσο οι περισσότεροι από αυτούς τους μετανάστες, ήδη, δεύτερης γενιάς λαχταρούν να λογιστούν Έλληνες, πλήρεις και άνευ εκπτώσεων, και πόσο πλουσιότερη και καλύτερη θα μπορούσε να γίνει η ελληνική κοινωνία αν έβρισκε τρόπο να το κάνει, να αναγνωρίσει ως δικούς της ακόμα κι εκείνους που δεν παίζουν τόσο καλό μπάσκετ όσο ο κ. Μπαζάρεβιτς του ΠΑΟΚ.

Ο Ράιαν Στακ, που χθες ξεπέρασε τους 1.000 πόντους (έφτασε τους 1.019) με τη φανέλα του Άρη στην Α1 (κανονική διάρκεια και πλέι οφ) τόνισε πως "δεν μπορούμε να λέμε ότι θέλουμε να κερδίσουμε και να κάνουμε 23 λάθη.

Παύλος Τσίμας, "Το σχολείο του μέλλοντος μας", εφημ. ΤΑ ΝΕΑ, 1999 (διασκευή)

Πρέπει να συγκεντρωθούμε και να δουλέψουμε για το παιχνίδι με τον ΠΑΟΚ".

Κείμενο 5 - [Εγώ προκατειλημμένη;]

Ο ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΑΚΙΟΥΣΗΣ έδωσε συγχαρητήρια στους παίκτες του "…για την προσπάθεια που έκαναν.

[pic]

Ήταν εμφανές ότι είχαν άγχος, ειδικά στο πρώτο ημίχρονο. Βρήκαμε ελεύθερα σουτ, αλλά ήμασταν άστοχοι, τόσο εντός παιδιάς, όσο και στις βολές. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα έπαιξαν τα 23 λάθη του Άρη, που οφείλονται στη δική μας καλή άμυνα. Κοιτάμε το επόμενο παιχνίδι κι ελπίζω αυτή η νίκη να ηρεμήσει τα παιδιά".