Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Σύντομη είδηση

( "τονωτική ένεση" ) 

"Τονωτική ένεση"

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ

ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ Σ' ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ

Και ενώ το δημόσιο χρέος τείνει να διογκώνεται, δυσχεραίνοντας τη θέση μας, η επιτυχής πώληση των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ) αποτέλεσε αναμφισβήτητα ελπίδα για την εν μέρει διόρθωση της απόκλισης που εμφανίζει ο δείκτης του δημοσίου χρέους.

Ενστάσεις από τους ειδικούς για την καταλληλότητα των Αgusta

- Προσπαθήστε να δώσετε τον ορισμό στην έννοια: Μόνο που οι απόψεις για την έκβαση της πώλησης φαίνεται να διίστανται.

Τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ παρελήφθησαν χωρίς πλωτήρες, που μπήκαν μετά το πρώτο ατύχημα

Οριστέα έννοια - Γένος - Ειδοποιός διαφορά διαστημόπλοιο Έτσι, αν εξαιρέσει κανείς την -αναμενόμενη- θετική αντίδραση του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης, ο καθηγητής Γιώργος Αλογοσκούφης, απηχώντας την άποψη της αντιπολίτευσης, σχολίασε ότι "ο διαγωνισμός έγινε χωρίς να έχουν ξεκαθαριστεί στοιχειώδη οικονομικά δεδομένα, όπως το ποσοστό των πωλήσεων των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών, που θα καταβάλλεται στην εταιρεία του νέου αεροδρομίου Αθηνών". Αντιφατικά σημεία παρατηρούνται στην αξιολόγηση των ελικοπτέρων τα οποία τελικά προμηθεύτηκε το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ).

- Τα επιχειρήματα στη Φυσική, τα Μαθηματικά, την Ιστορία και τα άλλα μαθήματα οργανώνονται με …………….. σειρά.

Παράλληλα, επεσήμανε ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε αδιέξοδο, το οποίο καταδεικνύει η πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών εισηγμένων στο Χρηματιστήριο εταιρειών, σε τιμές σημαντικά χαμηλότερες από την τρέχουσα χρηματιστηριακή τιμή.

Οι απόψεις της αρμόδιας επιτροπής διίσταντο.

- Τι είδους λεξικό θα αναζητήσετε, όταν χρειάζεστε να βρείτε: - την ορθογραφία μιας λέξης ? ……………………. - τη σημασία ορισμένων λέξεων ? ……………………. - την ετυμολογία ενός ρήματος ? …………………….. - τη μετάφραση μιας ξένης λέξης ? ……………………..

Και ενώ τρεις ειδικοί επί των πτητικών μέσων εξέφρασαν ενστάσεις σχετικά με την καταλληλότητα του συγκεκριμένου τύπου ελικοπτέρων - και με βάση τις προδιαγραφές που είχαν τεθεί με τη διακήρυξη του διαγωνισμού προμήθειας -, επικράτησε τελικά η γνώμη της πλειοψηφίας.

Η επιτροπή

Η Επιτροπή για την Τεχνική Αξιολόγηση των προσφορών για την προμήθεια των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ απαρτίστηκε από 8 άτομα: έναν πολιτικό μηχανικό της Δημόσιας Επιχείρησης Ανέγερσης Νοσηλευτικών Μονάδων (ΔΕΠΑΝΟΜ), μία υπάλληλο του υπουργείου Οικονομικών, έναν ηλεκτρονικό της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), έναν γιατρό, έναν εφοδιαστή της Ολυμπιακής Αεροπορίας, έναν αντισμήναρχο-χειριστή ελικοπτέρων, έναν εκπρόσωπο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και έναν κυβερνήτη ελικοπτέρων της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας.

Οι τρεις τελευταίοι είχαν ενστάσεις κατά την αξιολόγηση των Agusta Α109 Power. Ο εκπρόσωπος της ΥΠΑ κ. Εμμ. Μαυροφόρος, σε υπόμνημά του, το οποίο περιλαμβάνεται στο πρακτικό 5 της Επιτροπής με ημερομηνία 10/2/1999, αναφέρει ότι «το συγκεκριμένο ελικόπτερο δεν καλύπτει την απαιτούμενη από τη διακήρυξη εμβέλεια των 250 ναυτικών μιλίων. Δεν είναι πιστοποιημένο για τη μεταφορά δύο φορείων, όπως προβλέπει η διακήρυξη, ούτε αφήνει περιθώρια για τυχόν μελλοντικές τροποποιήσεις που θα επέτρεπαν την πιστοποίησή του με δύο φορεία. Και η μη πιστοποίηση σημαίνει απαγόρευση πτήσεων, σύμφωνα με την Εθνική και Κοινοτική Νομοθεσία».

Η γνωμοδότηση

Ανάλογη είναι η γνωμοδότηση του κυβερνήτη ελικοπτέρων Ι. Δασκαλάκη, ο οποίος σε υπόμνημά του (στο ίδιο πρακτικό) επισημαίνει τις ίδιες αποκλίσεις από τις προδιαγραφές που είχαν τεθεί και «γνωμοδοτεί κατά της αποδοχής του Α109». Την ίδια στιγμή, ο αντισμήναρχος Ι. Δεληγιάννης είχε διαπιστώσει ότι το εγχειρίδιο πτήσης του ελικοπτέρου δεν κάλυπτε κάποιον από τους απαράβατους όρους της διακήρυξης που είχε σχέση με τη ροή καυσίμων.

Τα υπόλοιπα πέντε μέλη της επιτροπής, πάντως, γνωμοδότησαν θετικά και τελικά το Agusta πέρασε την πρώτη αξιολόγηση. Το πρακτικό της συνεδρίασης υπογράφηκε, εξάλλου, από τη Διακομματική Επιτροπή για την προμήθεια αγαθών σημαντικής οικονομικής και τεχνολογικής αξίας στην οποία συμμετείχαν οι τότε υφυπουργοί Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών και Ανάπτυξης.

Εκτός προδιαγραφών οι πλωτήρες

Σημείο «αιχμής» στο ζήτημα των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ φαίνεται να αποτελούν και οι πλωτήρες. Πρόκειται για ειδικά εξαρτήματα τα οποία προστίθενται στο ελικόπτερο και βοηθούν στην προσθαλάσσωσή του, όταν αυτό χρειαστεί. Τα εξαρτήματά αυτά, δηλαδή, καθυστερούν τη βύθιση του ελικοπτέρου, όταν αυτό βρεθεί στη θάλασσα.

Τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ παρελήφθησαν χωρίς πλωτήρες. Αυτοί τοποθετήθηκαν μετά το πρώτο δυστύχημα που συνέβη ανοιχτά του Σουνίου τον Ιανουάριο του 2001. Και σύμφωνα με τον Τομέα Πτητικών Μέσων του ΕΚΑΒ, μετά την τοποθέτησή τους δεν χρειάστηκε να γίνουν επιπλέον ενέργειες καθώς δεν πρκλήθηκε αξιοσημείωτη αλλαγή στο βάρος και άρα στην πτητική ικανότητα των ελικοπτέρων.

Ωστόσο, στο υπόμνημά του (10/2/1999) ο κ. Εμμ. Μαυροφόρος αναφέρει: «Το εν λόγω ελικόπτερο στη διαμόρφωσή του σε νοσοκομειακό δεν μπορεί να εφοδιαστεί με πλωτήρες για την κάλυψη της νησιωτικής Ελλάδος, σύμφωνα με τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς (ICAO - JAR OPS-3). Χωρίς πλωτήρες επιτρέπεται διάρκεια πτήσεως μόνο 10 λεπτά από την ακτή»!