Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( οι βουλευτές της θεσσαλονίκης για τα γεγονότα της θράκης ) 

Οι βουλευτές της Θεσσαλονίκης για τα γεγονότα της Θράκης Έξι σενάρια για την τρίτη τραγωδία

Α ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Στα σχέδια της Τουρκίας για προσπάθεια αποσταθεροποίησης στα Βαλκάνια και ενίσχυσης του ρυθμιστικού της ρόλου στην περιοχή, στόχος που δεν αποκλείει τη Θράκη, εντάσσουν οι βουλευτές της Θεσσαλονίκης τα τελευταία γεγονότα που αφορούν τόσο την έκρηξη στη Κομοτηνή όσο και το ύποπτο φορτίο όπλων της Κρυσταλοπηγής.

Οι ειδικοί αναζητούν στα ελάχιστα συντρίμμια το «κλειδί» της πτώσης του ελικοπτέρου

Κείμενο 1 Ανάμεσα στους αστεροειδείς

Συνιστούν ψυχραιμία και απευθύνουν έκκληση στην κυβέρνηση να θωρακίσει τη Θράκη προβάλλοντας σταθερά τις αξίες της ελληνικής δημοκρατίας που κατοχυρώνει ισότιμα τα δικαιώματα σε όλους τους πολίτες.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΩΛΑΣ

Βδομάδα με βδομάδα ο Εξερευνητής Ι απομακρυνόταν από τη Γη με κατεύθυνση προς το Δία ακολουθώντας την τροχιά του σαν τρένο πάνω στις ράγες του.

Στέλιος Παπαθεμελής

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΟΥΚΛΑΚΗ

Αντίθετα με τα πλοία που όργωναν τις γήινες θάλασσες, δεν είχε ανάγκη ούτε κι από την πιο ασήμαντη αλλαγή πορείας.

"Νομίζω ότι υπάρχει δυστυχώς μια διαρκής απομείωση του ελληνικού ''imperium'' στη Θράκη την οποία εκμεταλλεύεται το προξενείο της Τουρκίας και οι ακτιβιστές πράκτορές του.

Στα ελάχιστα συντρίμμια που έχουν βρεθεί μέχρι τώρα αναζητούν όλοι την απάντηση στο «γιατί» της νέας τραγωδίας με ελικόπτερο του ΕΚΑΒ.

Η διαδρομή του είχε καθοριστεί σύμφωνα με τους νόμους της παγκόσμιας έλξης και δεν κινδύνευε να συναντήσει ούτε ανεμοστρόβιλους ούτε υφάλους.

Δεν χωρεί αμφιβολία ότι υπάρχουν κύκλοι που κινούνται με βάση συγκεκριμένα σχέδια. Όπως μας εξηγεί πιλότος της Ολυμπιακής με χιλιάδες ώρες πτήσης, «είναι πιθανόν την ώρα που το ελικόπτερο έπαιρνε την κλίση για να προσγειωθεί, ο χειριστής να έπαθε ίλιγγο και να έχασε τον έλεγχο του ελικοπτέρου».

Δεν υπήρχε ακόμα κίνδυνος να συγκρουστεί με κάποιο άλλο σκάφος γιατί δεν υπήρχε κανένα, φτιαγμένο από ανθρώπινα τουλάχιστον χέρια, ανάμεσα σ' αυτόν και στα απομακρυσμένα άστρα.

Αν η όξυνση εξυπηρετεί την Άγκυρα θα υπάρξει αν όχι δεν θα υπάρξει. Ωστόσο, στο ίδιο σενάριο προστίθεται και ένα δεύτερο, σύμφωνα με το οποίο τα όργανα του ελικοπτέρου έπαθαν βλάβη κατά τη διάρκεια του ελιγμού και αποπροσανατόλισαν τον πιλότο. Μα το διάστημα μέσα στο οποίο εισέδυε τώρα, δεν ήταν καθόλου άδειο. Δυστυχώς δεν είναι στο χέρι του ελληνικού κράτους. Η διακοπή της λειτουργίας του ραντάρ ή το άναμμα της προειδοποιητικής λυχνίας για οποιαδήποτε ένδειξη μπορεί να δημιούργησαν σύγχυση στον πιλότο τα μοιραία εκείνα δευτερόλεπτα. Τη νεκρή περιοχή, που τα σύνορά της ετοιμάζονταν τώρα να περάσουν την αυλάκωναν οι τροχιές ενός εκατομμυρίου αστεροειδών από τους οποίους οι δέκα χιλιάδες μόνο ήσαν γνωστοί στους αστρονόμους της Γης. Να θωρακίσουμε την Θράκη με όλους τους τρόπους, να καταλάβουμε ότι έχουμε πρόβλημα εθνικής ασφάλειας και να ελέγξουμε τις δυνάμεις οι οποίες καραδοκούν για πυροδοτήσουν το ήρεμο κλίμα". Σε αυτή την περίπτωση, όλοι μιλούν για «παιχνίδια του μυαλού». Τέσσερις από τους αστεροειδείς αυτούς είχαν διάμετρο μεγαλύτερη από εκατό μίλια.

Παρασκευάς Παρασκευόπουλος

Μπλακ άουτ

Οι περισσότεροι ήταν βράχοι γιγαντιαίοι που παρέμεναν αιώνια στο κενό.

"Οι γεωπολιτικές ανακατατάξεις που συντελούνται τα τελευταία χρόνια στα Βαλκάνια όπως στη Βοσνία και το Κόσοβο σίγουρα αφήνουν ανοιχτό το δρόμο για περαιτέρω ρευστοποίηση της κατάστασης. Ένα ξαφνικό μπλακ άουτ ίσως διέκοψε απότομα την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος σε όλα τα όργανα του ελικοπτέρου, με αποτέλεσμα να σταματήσει η λειτουργία του στροφείου.

Δεν υπήρχε καμιά άμυνα εναντίον τους.

Ένα τέτοιο ενδεχόμενο ενθαρρύνει και προβοκατόρικες ενέργειες αλλά και τη δράση παραγόντων και στον ελλαδικό χώρο. Σε αυτή την περίπτωση όμως - εξηγούν έμπειροι πιλότοι - ο έλικας θα επιβράδυνε και ο πιλότος θα είχε κάποιο χρονικό περιθώριο για να αντιδράσει.

Κι ο πιο μικρός ακόμα μπορούσε να καταστρέψει το σκάφος πέφτοντας πάνω του, με ταχύτητα μερικών δεκάδων χιλιάδων μιλίων την ώρα.

Όμως κάτι τέτοιο δεν μπορεί να οδηγήσει σε πανικό και σε υπερβολές που θα ευνοούσαν το κλίμα αποσταθεροποίησης.

Μια άλλη εκδοχή θα μπορούσε να είναι η βλάβη στο βασικότερο τμήμα του ελικοπτέρου, που ονομάζεται main gear box.

Ο κίνδυνος ωστόσο αυτός δεν ήταν μεγάλος.

Ο ισχυρότερος σταθεροποιητικός παράγοντας για τη χώρα μας και την ευρύτερη περιοχή της Βαλκανικής είναι η πολιτική που ακολουθεί η χώρας μας.

Είναι το μηχάνημα που συνδέει και συγχρονίζει τους δύο κινητήρες.

Υπήρχε κατά μέσο όρο ένας αστεροειδής σ' ένα εκατομμύριο κυβικά μίλια κι η πιθανότητα ότι το διαστημόπλοιο θα μπορούσε να βρεθεί στην ίδια θέση την ίδια στιγμή ήταν κάτι που δεν απασχολούσε τον Πουλ και τον Μπόουμαν. […]

Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό είναι η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και η ενότητα των πολιτών ανεξαρτήτων άλλων διαφορών.

Χειριστής ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού εξηγεί πως σε μια τέτοια περίπτωση, σταματούν και οι δύο κινητήρες, καθώς και το στροφείο.

Παρακολουθούσαν με θαυμασμό το χαλίκι αυτό του διαστήματος που ταξίδευε στον ουρανό, με την ίδια συγκίνηση που έπρεπε να είχαν νιώσει οι ναυτικοί όταν έπειτα από ένα μακρινό ταξίδι αντίκριζαν μια παραλία, που δεν μπορούσαν να προσεγγίσουν.

Σε ό,τι αφορά τις διεθνείς σχέσεις η πολιτική με γνώμονα τους κανόνες του διεθνούς δικαίου και το σεβασμό του "status" των συνόρων.

«Αν και αυτό μπορεί να συμβεί εντελώς ξαφνικά, η μέχρι σήμερα εμπειρία δείχνει πως ο πιλότος έχει στη διάθεσή του έστω και πέντε λεπτά, ώστε να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες».

Γνώριζαν πως ο 7794 ήταν ένα κομμάτι βράχου χωρίς ζωή κι αέρα.

Σωτήρης Κούβελας

Έλλειψη οργάνωσης

Μ' αυτό δεν επηρέασε καθόλου τα αισθήματά τους.

"Κανείς δεν μπορεί να μιλήσει με βεβαιότητα χωρίς επαρκείς πληροφορίες.

Ωστόσο, «κανένας δεν μπορεί να βρει τι έφταιξε.

Ήταν η μόνη στερεή ύλη που συναντούσαν πριν φτάσουν στο Δία, έπειτα από διακόσια εκατομμύρια μίλια. […]

Όμως προηγούμενα ανάλογα φαινόμενα που έχουμε ζήσει και με το προξενείο Θεσσαλονίκης ότι Τούρκος πράκτορας είχε δημιουργήσει ανάλογα γεγονότα που αναστάτωσαν τότε την πόλη και λειτούργησαν ως προβοκάτσια όλα αυτά δεν αποκλείουν να υπάρχει ανάλογη πρόθεση και σήμερα.

Δεν μπορεί να αποκλείσει ούτε τη μηχανική βλάβη, ούτε τον ανθρώπινο παράγοντα.

Ο αστεροειδής ταξίδευε με τριάντα περίπου μίλια το δευτερόλεπτο κι οι επιβάτες του Εξερευνητή Ι δε διέθεταν παρά μερικά μόνο λεπτά για να τον παρατηρήσουν από κοντά.

Είδαμε πώς λειτούργησαν στο παρελθόν διάφορες παρακρατικές οργανώσεις της Τουρκίας όπως είναι οι Γκρίζοι Λύκοι που δείχνει ότι η χώρα αυτή δεν έχει αναστολές δεν έχει δισταγμούς.

Τώρα το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να περιμένουμε».

Οι αυτόματες συσκευές τράβηξαν αρκετές δεκάδες φωτογραφίες κι οι ήχοι των ραντάρ καταγράφηκαν προσεκτικά για να τους αναλύσουν στο μέλλον.

Στη πατρίδα μας λειτουργεί και η δημοκρατία και υπάρχει σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Αυτή είναι η θέση του προέδρου του Συλλόγου Ελλήνων Αεροναυπηγών κ. Τριαντάφυλλου Τσιτινίδη.

Δεν τους έμενε παρά ο απαραίτητος χρόνος για μια μόνο άμεση εξέταση.

Εκείνο που χρειάζεται είναι η επαγρύπνηση, ώστε να μη δρουν ανεξέλεγκτα οι ξένες προπαγάνδες και προβοκάτσιες".

Ο ίδιος βάζει στο τραπέζι το θέμα της γενικότερης φιλοσοφίας των αερομεταφορών στην Ελλάδα.

Η βολίδα που θα χρησιμοποιούσαν δε θα μετέφερε κανένα όργανο, γιατί κανένα δε θα μπορούσε ν' αντέξει σε μια παρόμοια σύγκρουση.

Αδάμ Ρεγκούζας

«Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δεν είναι οργανωμένη σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα», επισημαίνει.

Θα εξαπέλυαν ένα μεταλλικό βλήμα που θα προσέκρουε στον αστεροειδή.

"Πρόκειται για προβοκατόρικες ενέργειες που έχουν στόχο στη δημιουργία κλίματος όξυνσης. Το ιστορικό βλαβών του ελικοπτέρου έρχεται να περιπλέξει ακόμα περισσότερο τα πράγματα.

Ο Πουλ κι ο Μπόουμαν, λίγο πριν από την πρόσκρουση, ετοιμάστηκαν να συγκεντρώσουν όλη τους την προσοχή πάνω του.

Εξυπηρετούν ξένα συμφέροντα σε βάρος της Ελλάδος και η χώρα μας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της να θωρακίσει τη Θράκη και να μην επιτρέψει να δημιουργηθούν οποιαδήποτε επεισόδια". Σημειώνεται άλλωστε πως η Helitalia - που και χθες παρέμενε εξαφανισμένη και αρνιόταν να απαντήσει σε οποιοδήποτε ερώτημα - είχε αποκρύψει τις βλάβες (στον κινητήρα και στη δεξαμενή λαδιών), αναφέροντας στην προχθεσινή ανακοίνωσή της πως το τρίτο μοιραίο ελικόπτερο δεν είχε ιστορικό βλαβών.

Το πείραμα αυτό, αν κι απλό, θα τους επέτρεπε να ελέγξουν την ακρίβεια των οργάνων τους.

Παναγιώτης Ψωμιάδης

Θραύση στον κινητήρα

Σκόπευαν πραγματικά ένα στόχο μερικών δεκάδων μέτρων σ' απόσταση χιλιάδων χιλιόμετρων.

"Επιβεβαιώνεται με τα τελευταία γεγονότα ότι υπάρχουν σκοτεινά σχέδια από την πλευρά της τούρκικης κυβέρνησης και ξένων κέντρων αποφάσεων και αυτό μπορούμε να το πούμε από τις κινήσεις διπλωματών στην περιοχή της Θράκης και από δηλώσεις αξιωματούχων της τουρκικής κυβέρνησης, που εκφράζουν επιβουλές. Από τις 21 Ιουνίου του 2002 κατά την τακτική επιθεώρηση του Α109Ε SX-DHV είχε εντοπιστεί θραύση του σωλήνα συμπίεσης στον αριστερό κινητήρα.

Ξαφνικά στη σκοτεινή πλευρά του αστεροειδή προκλήθηκε μία εκτυφλωτική έκρηξη.

Μετά τη μη εγκατάσταση των S 300 στη Κύπρο έρχεται η σειρά της Θράκης όπου πιστεύω σε λίγες δεκαετίες θα υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Ως αιτία θεωρήθηκε η υπερβολική κατανάλωση λαδιού κατά την τελευταία πτήση.

Το μικρό μεταλλικό βλήμα έφθασε με ταχύτητα μετεωρίτη και σ' ένα κλάσμα του δευτερόλεπτου όλη η ενέργεια μεταβλήθηκε σε θερμότητα.

Δεν αναφέρομαι στον τούρκικο λαό αλλά στην κυβέρνησή του διότι οι δύο λαοί δεν έχουν να χωρίσουν τίποτα". Ο σωλήνας αντικαταστάθηκε με καινούργιο.

Ένας πίδακας από πυρακτωμένα αέρια φάνηκε για λίγα μόνο δευτερόλεπτα μέσα στο διάστημα και τα διάφορα όργανα, πάνω στο διαστημόπλοιο, κατέγραψαν το φάσμα που γρήγορα εξαφανίστηκε.

Κυριάκος Σπυριούνης

Και άλλα εξαρτήματα του ίδιου κινητήρα αποδείχθηκαν ελαττωματικά από εκείνη την ημέρα και μετά.

Στη Γη οι ειδικοί θα το ανέλυαν και θα μελετούσαν την πυράκτωση των ατόμων.

"Είναι μια αντίδραση στα φημολογούμενα για Οτσαλάν και μια κεκτημένης ταχύτητας αντίδραση τύπου Κοσόβου και μια μόνιμη πολιτική της Τουρκίας συντηρεί ένα κλίμα στη Θράκη για κάθε ενδεχόμενο.

Όλα αποδόθηκαν σε «αστοχία υλικού» (δηλαδή ελαττωματική λειτουργία του αριστερού κινητήρα).

Κι έτσι για πρώτη φορά θα γνώριζαν τη σύνθεση της επιφάνειας ενός αστεροειδούς.

Δεν πιστεύω ότι υπάρχουν Έλληνες που να σκέφτονται τόσο επιπόλαια που να προβαίνουν σε ενέργειες που εντάσσονται στους σχεδιασμούς και στα συμφέροντα της Τουρκίας.

Τελικά, στις 27/7/2002 η εταιρεία προχώρησε σε αντικατάσταση ολόκληρου του κινητήρα, αφού ενημέρωσε σχετικά το ΕΚΑΒ.

Σε μιαν ώρα μέσα ο 7794 ξανάγινε άστρο.

Για τα πυρομαχικά δεν έχω στοιχεία αλλά οι φύλακες έχουν γνώση και πρέπει οι πάντες να γνωρίζουν ότι ο ελληνικός στρατός και ο λαός στην περιοχή αγρυπνά με τρόπο απόλυτο και η παραμικρή κίνηση συντρίβεται άνευ ετέρου.

Μόνο που οι διαδικασίες αυτές δεν είχαν αναφερθεί επισήμως, μέχρι και χθες, από την Helitalia.

Κι είχε εξαφανιστεί όταν ο Μπόουμαν άρχισε πάλι τη βάρδια του.

Αυτό ας το έχουν υπόψη όσοι νομίζουν ότι μπορούν να δημιουργήσουν πρόβλημα.

Έμειναν μόνοι και πάλι.

Εμείς είμαστε περήφανοι ως κράτος διότι έχουμε εξασφαλίσει την ισότητα και τη δικαιοσύνη σε όλους τους πολίτες χωρίς διακρίσεις και χωρίς αδικίες".

Και θα έμεναν, ώσπου να εμφανιστούν οι εξωτερικοί δορυφόροι του Δία. Μα αυτό θα γινόταν έπειτα από τρεις μήνες.

Άρθουρ Κλαρκ, 2001 Οδύσσεια του διαστήματος, μτφρ. Γ. Αγγέλου, εκδ. Κάκτος, 1977

Ερωτήσεις κατανόησης 1. Τι ήταν οι αστεροειδείς που θα συναντούσε ο Εξερευνητής Ι και πόσο επικίνδυνοι ήταν; 2. Με ποιο πείραμα ο Πουλ και ο Μπόουμαν έλεγξαν την ακρίβεια των οργάνων του Εξερευνητή Ι και παράλληλα πήραν πληροφορίες για έναν αστεροειδή; 3. Ποιες σκέψεις κάνετε διαβάζοντας για τη δημιουργία του κόσμου ή την εξέλιξη του διαστήματος;