Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( το πολιτικό παζλ του 1998 ) 

Το πολιτικό παζλ του 1998 Ο έλικας δούλευε «τρελά» 9η ενότητα ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΜΑΓΙΚΟ KOΣMO ΤΟΥ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΟΣ

Περισσότερες από 25 προσωπικότητες της πολιτικής και πνευματικής ζωής, κρίνουν, αναλύουν και σχολιάζουν τα μεγάλα πολιτικά γεγονότα της χρονιάς που πέρασε στο σημερινό 20σέλιδο αφιέρωμα της "Μακεδονίας".

Το ουραίο στροφείο βρέθηκε και φέρει φθορές

Σ' αυτή την ενότητα:

-Για τον αείμνηστο ιδρυτή της Νέας Δημοκρατίας και το ινστιτούτο που φέρει το όνομά του, ομιλεί ο πρώην υπουργός και βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Βαρβιτσιώτης.

ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ

Θα μιλήσουμε και θα γράψουμε ταξιδεύοντας στον κόσμο του διαστήματος.

-Τα αποτελέσματα των δημοτικών εκλογών και τις εξελίξεις που εγκυμονούν σχολιάζουν οι "στρατηγοί" της τοπικής αυτοδιοίκησης των δύο μεγάλων κομμάτων.

Σε μηχανική βλάβη, όπως δείχνουν τα πρώτα ευρήματα, αποδίδεται η πτώση του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ προχτές τη νύχτα στην περιοχή της Ικαρίας. Ο έλικας της ουράς του ελικοπτέρου (ουραίο στροφείο), ο οποίος περισυνελέγη στην παραλία του νησιού και βρίσκεται ήδη στα χέρια των εμπειρογνωμόνων της (ΕΔΑΑΠ), περιέχει χρήσιμα στοιχεία για τη διερεύνηση των αιτίων του δυστυχήματος.

Θα κατανοήσουμε τη σημασία και την τεχνική της διατύπωσης ορισμών σε όλα τα μαθήματα. Από τη ΝΔ ο Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος και από το ΠΑΣΟΚ ο Θανάσης Τσούρας. Τα πτερύγια του συγκεκριμένου έλικα, όπως ανέφεραν στα «ΝΕΑ» αξιόπιστες πηγές, φέρουν παράλληλες γραμμώσεις (φθορές), γεγονός που κάνει τους ειδικούς να εκτιμούν ότι ο έλικας δεν δούλευε σωστά και ότι είχε έρθει σε επαφή με κάποιο από τα υπόλοιπα τμήματα της ουράς του ελικοπτέρου.

Θα μάθουμε να οργανώνουμε τα επιχειρήματά μας με λογική αλληλουχία στα υπόλοιπα μαθήματα του σχολείου. -Για την πορεία της Νέας Δημοκρατίας προς την εξουσία υπό τη νέα της ηγεσία ομιλούν οι βουλευτές Ντόρα Μπακογιάννη, Στέφανος Μάνος και Σάββας Τσιτουρίδης. Ο ουραίος είναι ο μικρότερος έλικας, ο οποίος είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος του ελικοπτέρου και χρησιμεύει για να αντισταθμίζει την ροπή που παράγει η περιστροφή του κεντρικού-μεγάλου έλικα.

Θα εξοικειωθούμε με τη χρήση ποικίλων λεξικών. -Τις αλλαγές στη δημόσια διοίκηση και την εφαρμογή του σχεδίου "Καποδίστριας" αναλύει ο υφυπουργός Εσωτερικών, Σταύρος Μπένος.

Αν αυτός ο μικρός έλικας δεν υπήρχε, τότε το ελικόπτερο θα περιστρεφόταν συνέχεια γύρω από τον εαυτό του.

Ευγενίδειο Ίδρυμα, http://www.eugenfound.edu.gr

- Στο θέμα της ψηφιακής τηλεόρασης αναφέρονται ο υπουργός Τύπου Δημήτρης Ρέππας και ο εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας Άρης Σπηλιωτόπουλος.

Όπως εξηγούν οι ειδικοί, όταν ο κινητήρας του ελικοπτέρου περιστρέφει τον κύριο έλικά του προς μία κατεύθυνση, η άτρακτος του ελικοπτέρου τείνει να περιστραφεί προς την αντίθετη κατεύθυνση.

-Το νομοθετικό έργο του κοινοβουλίου κατά τη διάρκεια της χρονιάς που πέρασε, κρίνουν τρεις αντιπρόεδροι της Βουλής, οι Παναγιώτης Κρητικός, Νίκος Κατσαρός και Παναγιώτης Σγουρίδης.

Όμως, η παρουσία του ουραίου έλικα εξουδετερώνει την τάση αυτή.

-Για την ευρωπαϊκή διεύρυνση και τις προοπτικές που διανοίγονται για τη Γηραιά ήπειρο, ομιλούν οι ευρωβουλευτές Αντώνης Τρακατέλλης και Νίκος Παπακυριαζής, ενώ τη δική του άποψη για τον πολιτικό ρόλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καταθέτει ο αναπληρωτής καθηγητής του πανεπιστημίου Αθηνών, Π. Ιωακειμίδης.

Απώλεια ισορροπίας

-Την απάντηση στο ερώτημα της εξέλιξης ή της στασιμότητας των μεγάλων έργων στη Θεσσαλονίκη, επιχειρούν να δώσουν ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης Γιάννης Μαγκριώτης, ο νομάρχης Θεσσαλονίκης Κώστας Παπαδόπουλος και ο νέος δήμαρχος της πόλης Βασίλης Παπαγεωργόπουλος.

Συγκεκριμένα, ο έλικας αυτός παρέχει την αναγκαία πλάγια ώθηση ώστε να διατηρείται η άτρακτος του ελικοπτέρου ευθυγραμμισμένη με την κατεύθυνση πτήσης που επιλέγει ο χειριστής.

-Για το ΠΑΣΟΚ και την πορεία του προς το συνέδριο, ομιλούν οι βουλευτές Φώτης Χατζημιχάλης και Λάμπρος Κανελλόπουλος.

Όταν μεταβάλλεται το βήμα (η γωνία) των πτερυγίων του έλικα της ουράς, αλλάζει και η κατεύθυνση της ατράκτου του ελικοπτέρου.

-Για την κεντροαριστερά και τις προοπτικές της ομιλούν ο βουλευτής του ΔΗΚΚΙ Γιάννης Δημαράς και το μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του Συνασπισμού Δημήτρης Παπαδημούλης.

Οποιαδήποτε ξαφνική βλάβη στον συγκεκριμένο έλικα, επισημαίνουν οι ειδικοί, ισοδυναμεί αυτομάτως με απώλεια της ισορροπίας του ελικοπτέρου και είσοδό του σε κατάσταση περιδίνησης.

-Στο θέμα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης αναφέρονται ο πρύτανης του ΑΠΘ Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο πρόεδρος των Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης Σταύρος Χατζηπέτρος και ο προϊστάμενος της Β΄ διεύθυνσης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης Χρήστος Πάσχος.

Οι εμπειρογνώμονες της ΕΔΑΑΠ (Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων) που βρίσκονται στην Ικαρία συλλέγουν στοιχεία παρουσία εισαγγελέως για τη μοιραία πτήση του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ και αναμένουν την ανεύρεση και ανέλκυσή του προκειμένου να συνεχίσουν το έργο τους.

-Για τη δυναμική εισβολή του Αρχιεπισκόπου στο χώρο των ΜΜΕ και το χαρακτηρισμό του ως επικοινωνιακό φαινόμενο, γράφει ο επικοινωνιολόγος Γιώργος Φλέσσας.

Ήδη έχουν στα χέρια τους τα τεχνικά έγγραφα του ελικοπτέρου, το ημερολόγιο πτήσεων και τα στοιχεία για τις βλάβες που είχαν παρουσιαστεί πρόσφατα σε αυτό.

-Για τις εξελίξεις στο Κυπριακό ομιλεί ο αναπληρωτής καθηγητής στρατιωτικών σπουδών του Παντείου πανεπιστημίου, Αθανάσιος Πλατιάς.

«Δεν αποκλείουμε τίποτα.

-Τέλος, για την επιτυχία του εγχειρήματος του Συμβουλίου Αποδήμου Ελληνισμού, καταθέτει τις απόψεις του ο πρόεδρος του ΣΑΕ, Άντριου Άθενς.

Ούτε τη μηχανική βλάβη ούτε και τον ανθρώπινο παράγοντα. Αυτό που σίγουρα αποκλείουμε είναι ο παράγοντας καιρός, καθώς είναι βέβαιο ότι δεν υπήρχαν προβλήματα. Όμως, μέχρι να ελεγχθεί το ελικόπτερο δεν μπορούμε να κάνουμε καμία εκτίμηση», επανέλαβε χτες ο πρόεδρος της ΕΔΑΑΠ, κυβερνήτης κ. Ακριβός Τσολάκης. Ακόμη, επισήμανε ότι «η ξαφνική σιωπή του ελικοπτέρου είναι ένα στοιχείο που δεν δικαιολογείται και δείχνει ότι κάποιο πολύ σοβαρό πρόβλημα παρουσιάστηκε σε αυτό».

Τρεις φορές σε μία ημέρα έπαθε την ίδια βλάβη και το έκρυψαν

Η ιταλική εταιρεία Helitalia στην οποία ανήκε το ελικόπτερο, την προηγούμενη εβδομάδα με έγγραφό της προς το ΕΚΑΒ ανέφερε ότι το συγκεκριμένο Agusta παρουσίασε πρόβλημα τρεις φορές στις 3/2/2003, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα την αναγκαστική προσγείωσή του ισάριθμες φορές. Το πρόβλημα ήταν στο σύστημα λίπανσης.

Συγκεκριμένα, εντοπίστηκαν ρινίσματα στο λάδι του κιβωτίου μετάδοσης ισχύος. Σύμφωνα με την αναφορά, το ελικόπτερο εμφάνισε τη βλάβη κατά τη διαδικασία απογείωσης από το Αεροδρόμιο της Ελευσίνας, με αποτέλεσμα να επιστρέψει πίσω.

Κατά τον έλεγχο που διενεργήθηκε δεν διαπιστώθηκε πρόβλημα, ωστόσο η ίδια ένδειξη εμφανίστηκε εκ νέου στον πίνακα των οργάνων κατά τη νέα προσπάθεια απογείωσης. Το ελικόπτερο προσγειώθηκε για δεύτερη φορά και τότε επιχειρήθηκαν οι κατάλληλες επιδιορθώσεις.

Το Agusta απογειώθηκε για τρίτη φορά με κατεύθυνση τη Μυτιλήνη, ωστόσο πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση στα Ψαρά, καθώς εμφανίστηκε εκ νέου η ίδια ένδειξη βλάβης. Το πρόβλημα αποκαταστάθηκε από τεχνικούς που μεταφέρθηκαν στα Ψαρά.

Σημειώνεται, ότι η ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) δεν είχε καμία αναφορά για τις βλάβες αυτές ούτε από τη Helitalia ούτε από την ιταλική ΥΠΑ, την ENAC.

Τα άλλα ευρήματα

Σύμφωνα με τα ευρήματα που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι τώρα:

* Ο κυβερνήτης του ελικοπτέρου είχε καλή επαφή με τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου της Ικαρίας, ενώ, όπως ανέφερε στη συνομιλία του με αυτόν, είχε δει και το αεροδρόμιο στο οποίο κατευθυνόταν για προσγείωση.

* Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές και οι άνεμοι που έπνεαν στην περιοχή δεν ξεπερνούσαν τα 4 Μπωφόρ.

* Το ελικόπτερο δεν έπεσε ξαφνικά πάνω σε κάποιο βουνό ή σε άλλο εμπόδιο. Αντίθετα, προσέκρουσε με πολλή μεγάλη δύναμη στη θάλασσα.

* Σημαντικό στοιχείο είναι επίσης και το γεγονός ότι ο κυβερνήτης του ελικοπτέρου ήταν από τους πλέον έμπειρους, καθώς είχε στο ενεργητικό του πάνω από 5.000 ώρες πτήσης, ενώ από το 1997 ήταν εκπαιδευτής. Εκτός αυτού, ο κυβερνήτης γνώριζε πολύ καλά το Αιγαίο, αφού είχε προϋπηρεσία ως χειριστής ελικοπτέρων στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Το πόρισμα της ΕΔΑΑΠ αναμένεται να εκδοθεί σε περίπου έξι μήνες. Πάντως, ο πρόεδρος της επιτροπής κ. Τσολάκης τονίζει ότι δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως και τα τρία ελικόπτερα του ΕΚΑΒ που συνετρίβησαν χάθηκαν στη διάρκεια νυχτερινής πτήσης. Παρά το γεγονός, πρόσθεσε, πως τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ έχουν τη δυνατότητα νυχτερινής πτήσης, οι συνθήκες που επικρατούν τη νύχτα στο Αιγαίο είναι εξαιρετικά δύσκολες και δεν διευκολύνουν τις πτήσεις με ευαίσθητα σκάφη, όπως είναι τα συγκεκριμένα ελικόπτερα.