Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Πολιτικό ρεπορτάζ

( συνάντηση καραμανλή με μαθητές της θεσσαλονίκης ) 

ΕΝΩ ΦΟΥΝΤΩΝΕΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

ΓΝΩΜΗ

Ε ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ

Συνάντηση Καραμανλή με μαθητές της Θεσσαλονίκης

Η απειλή που βλέπει η Ουάσιγκτον

1. Στο κείμενο 2 βρίσκουμε τις λέξεις της α' στήλης.

Οργή όλων κατά Αρσένη και κυβέρνησης- ΣΕΒ: αμέσως λύση για εκτόνωση της κατάστασης- Ο Καστανίδης ζητά επανεξέταση του εξεταστικού συστήματος

WILLIAM PFAFF

Αντιστοιχίστε τες με τις συνώνυμές τους της στήλης β'.

ΑΘΗΝΑ.-

Παρά τη σύντομη πρωταγωνιστική εμφάνιση του Αμερικανού υπουργού Εξωτερικών, Κόλιν Πάουελ, ο «σταρ» της κυβέρνησης Μπους για αυτήν την εβδομάδα ήταν ο υπουργός Άμυνας, Ντόναλντ Ράμσφελντ, ο οποίος επιζητεί την πολιτική καταστροφή του Σρέντερ και την αλλαγή καθεστώτος στη Γερμανία. α - αναγνώριση - ανταμοιβή - συμβιβασμός - μιζέρια - προσδοκία β - φτώχεια - διαπίστωση - αναμονή - ανταπόδοση - εξομάλυνση

Την οργή του πολιτικού κόσμου αλλά και των κοινωνικών φορέων έχει προκαλέσει η αδιαλλαξία του υπουργού Παιδείας και η απάθεια του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης για την αναταραχή στη μέση εκπαίδευση, που έχει μεταφερθεί στις λεωφόρους της χώρας και έχει εξελιχθεί σε πρωτοφανή αντιδικία μεταξύ των μαθητών και της κοινωνίας.

Αυτή μοιάζει να είναι σήμερα η αληθινή προτεραιότητα της κυβέρνησης Μπους. 2. Βρείτε σε ένα λεξικό λέξεις που ανήκουν στην ίδια ετυμολογική οικογένεια με τις παρακάτω λέξεις του κειμένου 4:

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Καραμανλής, αναλαμβάνει πρωτοβουλία και σήμερα θα έχει στη Θεσσαλονίκη συνάντηση με μαθητές, οι οποίοι διαφωνούν με τη μεταρρύθμιση, στην προσπάθειά του να αφουγκραστεί τους προβληματισμούς τους.

Η νεοσυντηρητική θεωρία που διέπει την επίσημη σκέψη στην Ουάσιγκτον προσδιορίζει την Ευρώπη ως τον βασικό μελλοντικό αντίπαλο και πιθανό αμφισβητία των ΗΠΑ. μοναξιά: …………………………………………………………….. απομόνωση: …………………………………………………………… έρημος: ………………………………………………………………

Χθες, ο κ. Καραμανλής επισήμανε με δήλωσή του ότι η κατάσταση στο χώρο της εκπαίδευσης έχει φτάσει στο απροχώρητο κι έκανε έκκληση και προς τις δύο πλευρές.

Και η Γερμανία, όσες δυσκολίες και αν αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα, είναι η ισχυρότερη οικονομία στην Ευρωπαϊκή Ένωση και θα παραμείνει ένας ηγέτης της, ό,τι και αν συμβεί.

3. Στις τρεις πρώτες παραγράφους του κειμένου 1 βρείτε λέξεις που σας θυμίζουν άλλες που συναντάτε στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών από το πρωτότυπο.

Κάλεσε τους μαθητές να γυρίσουν στα σχολεία τους σημειώνοντας ότι δε βρίσκουν το δίκιο τους με τέτοιες εκδηλώσεις.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που μια γερμανική κυβέρνηση αντιτίθεται στην Ουάσιγκτον και αρνείται να κάνει πίσω.

4. Το κείμενο 15 αναφέρεται σε προβλήματα που παρουσιάζονται στην κοινωνία μας. Από την κυβέρνηση ζήτησε να υποχωρήσει και για να εκτονωθεί η ένταση να παραιτηθεί αμέσως ο υπουργός Παιδείας, κι αν αρνηθεί, να προχωρήσει ο πρωθυπουργός στην αντικατάστασή του.

Ο καγκελάριος που είναι υπεύθυνος για αυτό δεν πρέπει, σύμφωνα με την Ουάσιγκτον, να τη γλιτώσει.

Ξεκινώντας από αυτό, σημειώστε όσα κοινωνικά προβλήματα σας φέρνει στο νου και σκεφτείτε λέξεις ή φράσεις που βοηθούν στην επίλυσή τους (θα σας βοηθήσουν και οι εισαγωγικές ερωτήσεις των συγγραφέων του ίδιου κεφαλαίου που παραθέτουμε παρακάτω). Ο πρόεδρος της ΝΔ τόνισε ότι "είναι ανάγκη ακόμα να 'παγώσει' το απαράδεκτο εξεταστικό σύστημα, κυρίως το τμήμα που αφορά τους μαθητές της Β΄ λυκείου και να ξεκινήσει αμέσως ένας ευρύτατος διάλογος σε εθνική, διακομματική βάση, όπως το έχουμε προτείνει με την πρόταση νόμου που έχουμε εδώ και καιρό καταθέσει".

Και ο Σρέντερ καθίσταται ακόμη πιο επικίνδυνος, δεδομένου ότι αντανακλά την κοινή γνώμη ολόκληρης της Ευρώπης.

- Σήμερα όλοι οι κάτοικοι του πλανήτη απολαμβάνουν τα ίδια αγαθά;

Ο Κώστας Καραμανλής κάλεσε τέλος τους υπουργούς και τα στελέχη της κυβέρνησης να αποφεύγουν δηλώσεις που το μόνο που κάνουν είναι να "ρίχνουν λάδι στη φωτιά" και τελικά να οδηγούν στην πρόκληση επεισοδίων. Η «επιστολή των 8» είχε σκοπό να διχάσει την Ευρώπη.

Έχουν όλοι φαγητό, στέγη, φάρμακα, εργασία;

Στην πραγματικότητα, έδειξε ότι διχασμός υφίσταται μόνο ανάμεσα στους πολιτικούς και τους πολίτες.

- Πάνε όλα τα παιδιά σχολείο και κάνουν εμβόλια;

Ενώ οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις δεν έχουν κοινή εξωτερική πολιτική, σε ορισμένα ζητήματα οι Ευρωπαίοι πολίτες έχουν.

Γιατί ορισμένα είναι αποκλεισμένα από τέτοια βασικά αγαθά; Καθώς δεν νοείται απόλυτα ανεξάρτητη Ευρώπη η οποία δεν θα έλθει, αργά ή γρήγορα, σε κάποια σύγκρουση με τις ΗΠΑ, καταλαβαίνουμε ότι μόνο ένας μικρός αριθμός ευρωπαϊκών κρατών είναι σοβαροί υποψήφιοι για μια ευρωπαϊκή συμμαχία σε θέματα εξωτερικής πολιτικής και ασφάλειας, ικανή να διαδραματίσει έναν σημαίνοντα ρόλο στις διεθνείς υποθέσεις. - Γιατί η ρύπανση στο περιβάλλον αυξάνει;

Έπεται ότι, ενώ μια κοινή ευρωπαϊκή εξωτερική πολιτική είναι μια δονκιχωτική φιλοδοξία για μια διευρυμένη Ε.Ε., τα αξονικά ευρωπαϊκά κράτη, με τη Γαλλία και τη Γερμανία στο επίκεντρο, θα μπορούσαν να υιοθετήσουν μια κοινή πολιτική.

- Γιατί τα ναρκωτικά, τα εγκλήματα, η βία κτλ. θεωρούνται μάστιγες της κοινωνίας;

Η Ουάσιγκτον το βλέπει αυτό ως απειλή. 5. Μπορείτε να σχηματίσετε τη μετοχή παθητικού παρακειμένου σε κάθε ρήμα που υπογραμμίζεται; Κατά μία έννοια έχει δίκιο. - Στη συνέχεια συζητήστε αν σχηματίζεται με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που μάθατε. Γι' αυτό και είναι αποφασισμένη η κυβέρνηση Μπους να συντρίψει τη διαφωνία της Γερμανίας όσον αφορά το Ιράκ.

1. Το ξέρω, κεριά ανάβουν συνήθως στο δείπνο. (κείμ. 3) ………………… 2. Ο Άγγελος εκάλυψε το πρόσωπόν του με τας πτέρυγάς του. (κείμ. 1) …………………. 3. Ανασηκώνομαι στο κρεβάτι μου. (κείμ. 6) ………………… 4. Κουκουλώνομαι και κάνω την κοιμισμένη. (κείμ. 6) ………………………………. 5. Κατεβαίνοντας τις σκάλες, σκέφτηκα ότι θα έτρωγα ευχαρίστως μια μακαρονάδα αλά μπολονέζ. (κείμ. 3) ………………… 6. Οι Ασπασίες είναι μέσα και πίνουν τον καφέ τους. (κείμ. 6) ………………… 7. Ήταν, λέει, η Μαρίνα ένα κορίτσι ξένοιαστο. (κείμ. 6) ……………….. 8. Τις άκουγα τόσο συγκινημένες, λες και είχαν δει μπροστά τους ολοζώντανο τον Μπραντ Πιτ. (κείμ. 6) ………………… 9. Νομίζω πως μεγάλωσαν σαν του φίλου του Πινόκιο, που έγινε γαϊδούρι. (κείμ. 6) …………………

6. Αξιοποιήστε τις παραπάνω μετοχές σε δικές σας φράσεις που αναφέρονται στα κοινωνικά προβλήματα που συζητήσαμε.