Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διάφορα :: Πολιτικό ρεπορτάζ

( η πλήρης εφαρμογή της σέγκεν από ιούλιο του '99 ) 

Η πλήρης εφαρμογή της Σέγκεν από Ιούλιο του '99 Διαστάσεις

Κείμενο 7 Μοναξιά μου όλα…

Αθήνα

Ο θρίαμβος της Ηβ

Στις άδειες πόλεις που γυρνάς εικόνες σε ξοδεύουν αδύναμος να προσκυνάς αυτούς που σε ληστεύουν.

"Μερική" χαρακτήρισε χθες στη Βουλή την εφαρμογή της Συνθήκης Σέγκεν ο υφυπουργός Εξωτερικών Γ. Κρανιδιώτης, ενώ οι βουλευτές της ΝΔ διαμαρτυρήθηκαν εντονότατα γιατί τα σύνορα δεν έχουν ακόμη στεγανοποιηθεί, με αποτέλεσμα να μπαίνουν πολλοί, χωρίς έλεγχο στην Ελλάδα.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΗΤΣΟΣ

Σαν δαίμονας να κουβαλάς του κόσμου τους χειμώνες στα μάτια της να κυνηγάς παλιούς πικρούς κανόνες.

Στη χθεσινή συζήτηση για την αλλαγή άρθρων της συνθήκης στην Επιτροπή της Βουλής οι βουλευτές της ΝΔ Άννα Ψαρούδα-Μπενάκη και Γ. Βαρβιτσιώτης ζήτησαν πλήρη ενημέρωση από την κυβέρνηση για το θέμα και ο Γ. Κρανιδιώτης υποσχέθηκε να την παράσχει σε ειδική συνεδρίαση της Επιτροπής.

Να το πούμε από την αρχή, καθαρά και ξάστερα: η παράσταση αυτή μιλάει για τη σχέση των γυναικών με το αιδοίο τους. Η λέξη «αιδοίο» εμφανίζεται στo έργο 128 φορές.

Μοναξιά μου όλα…

Η Επιτροπή ενέκρινε χθες τροποποίηση της συνθήκης που επιτρέπει σε κάθε χώρα που την έχει υπογράψει - και στην Ελλάδα - να έχει μία ελευθερία κινήσεων για τον τρόπο αντιμετώπισης "αξιόποινων πράξεων και δραστών", ενώ όπως εξήγησε ο υφυπουργός δεν τίθεται θέμα προκαταρκτικής συζήτησης, για το θέμα, στην ολομέλεια της Βουλής.

Στην Ιερουσαλήμ: η Ηβ Ένσλερ (αριστερά), η Τζέην Φόντα και αριστεροί Ισραηλινοί διαμαρτύρονται κατά της κατοχής παλαιστινιακών εδαφών

Μοναξιά μου τίποτα…

Ο κ. Κρανιδιώτης εξήγησε ότι η κυβέρνηση έχει τη λαϊκή εντολή για τέτοιου είδους θέματα και δεν χρειάζεται να προστρέχει κανείς στην ολομέλεια.

Η Ηβ Ένσλερ γελάει ακόμα όταν θυμάται εκείνο το ρεπορτάζ του CNN, που αφιέρωσε δέκα ολόκληρα λεπτά στο έργο της χωρίς να αναφέρει ποτέ ολόκληρο τον τίτλο: ο δημοσιογράφος μιλούσε επίμονα για τους «Μονόλογους», και όχι για τους «Μονόλογους του Αιδοίου».

Μη μ' αφήνεις τώρα που είναι όλα πιο δύσκολα.

Εάν ήταν ένα θέμα, πρόσθεσε, σαν την συνθήκη του Άμστερνταμ, τότε δεν θα είχε αντίρρηση να πάει στην ολομέλεια της Βουλής.

Το CBS, πάλι, ανεχόταν την απαγορευμένη λέξη ολόκληρη την εβδομάδα, όχι όμως και την Κυριακή! Έρωτά μου όλα…

Ακόμη, ο υφυπουργός είπε ότι η κατάργηση των ελέγχων στα αεροδρόμια ή στα λοιπά σύνορα (χερσαία - θαλάσσια), για όσους προέρχονται από χώρες που εφαρμόζουν τη Σέγκεν, θα γίνει την 1η Απριλίου και την 1η Ιουλίου του '99, αντιστοίχως.

Η περίεργη αυτή λογοκρισία δεν εμπόδισε πάντως την επιτυχία της παράστασης, η οποία παίζεται εδώ και έξι χρόνια στη Νέα Υόρκη (όπου και γεννήθηκε), εδώ και τρία χρόνια στην Ισπανία, ενώ έχει ανεβεί και σε άλλες τριάντα χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Κι έρωτά μου τίποτα…

Στη συζήτηση η κ. Μπενάκη - η ΝΔ ψήφισε την τροπολογία, τα μικρότερα κόμματα την καταψήφισαν - τόνισε ότι πρέπει να ξεκαθαρίσει η κυβέρνηση, και ίσως γι' αυτό να γίνει ενημέρωση σε άλλη συνεδρίαση, αν υπάρχει, με τη συνθήκη, πρόοδος στην "προστασία προσωπικών δεδομένων".

Αυτές τις ημέρες ετοιμάζονται οι παραστάσεις και στη Μέση Ανατολή, που θα είναι βέβαια παράνομες, καθώς ο μουσουλμανικός κόσμος δεν ανέχεται τη δημόσια συζήτηση για το γυναικείο σώμα. Μη μ' αφήνεις τώρα που είναι όλα πιο δύσκολα.

Και ο κ. Ε. Χαϊτίδης (ΝΔ) ζήτησε από την κυβέρνηση να λάβει μέτρα, γιατί δεν μπορεί - είπε - να λέμε ότι εφαρμόζουμε τη Σέγκεν και να γίνεται, χωρίς έλεγχο, αθρόα εισαγωγή ''αγνώστων'' στη χώρα μας.

Πριν γίνει θεατρική συγγραφέας, η Ηβ Ένσλερ ήταν ακτιβίστρια, έγραφε βιβλία για την πυρηνική ενέργεια, για τους αστέγους ή για τις γυναίκες με AIDS. Τις νύχτες ντύνεσαι μικρός κάποιον θα ξεγελάσεις κι ένα κακό που ήρθε χτες τρέχεις για να προφτάσεις.

Στη συζήτηση που προηγήθηκε ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ κ. Π. Οικονόμου στάθηκε στη σύντομη ομιλία του μόνον στην τροποποίηση της Συνθήκης, ενώ οι κ. Μπ. Αγγουράκης (ΚΚΕ) και Σπ. Δανέλλης (ΣΥΝ) επεσήμαναν ότι η Συνθήκη δεν προστατεύει τα ατομικά δικαιώματα.

Χρησιμοποιούσε πάντα την ίδια τακτική: συνεντεύξεις και αφηγήσεις.

Μοιάζουν οι δρόμοι με φωτιά τα βράδια του θανάτου.

Το 1993 βρέθηκε στη Βοσνία, όπου γνώρισε γυναίκες που είχαν πέσει θύματα βιασμού από Σέρβους στρατιώτες.

Έρωτας που μυρίζει πια αρένα στ' άγγιγμά του.

Οι μαρτυρίες τους τη συγκλόνισαν.

στίχοι: Όλγα Βλαχοπούλου, Φίλιππος Πλιάτσικας, μουσική: Φίλιππος Πλιάτσικας στο δίσκο των Πυξ Λαξ Στίλβη, Harvest, 1998

Έμεινε μαζί τους για πολλές εβδομάδες, κι όταν επέστρεψε στην Αμερική έγραψε ένα μονόλογο με τίτλο «Το αιδοίο μου είναι το χωριό μου». Στη συνέχεια, συνάντησε κι άλλες γυναίκες, οι μονόλογοι πολλαπλασιάστηκαν. Και προέκυψε έτσι ένα έργο όπου πρωταγωνιστούν μια γυναίκα ενθουσιασμένη που είδε για πρώτη φορά το αιδοίο της στον καθρέφτη, δύο θύματα βιασμού, μια 70χρονη για την οποία το φύλο της είναι «ένα υγρό υπόγειο όπου δεν έχω κατεβεί από το 1953», μια λεσβία πόρνη που διηγείται πώς δίνει χαρά στους πελάτες της.

Η Ένσλερ δεν αρκέστηκε όμως να γράψει τους Μονολόγους: τους χρησιμοποιεί και για την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών. Έχει οργανώσει έως τώρα πολλές φιλανθρωπικές παραστάσεις, από τις οποίες έχει συγκεντρώσει έξι εκατομμύρια δολάρια. Η οργάνωσή της, η Day V (vagina, αιδοίο, αλλά και victory, νίκη, όπως και violence, βία), έχει ανοίξει στην Κένυα και τη Σρι Λάνκα κέντρα για τις γυναίκες που θέλουν να αποφύγουν την κλειτοριδεκτομή, όπως κι ένα κέντρο για κακοποιημένες γυναίκες σε μια ινδιάνικη ρεζέρβα της Νότιας Ντακότα. Όποια θεατρική ομάδα θέλει να ανεβάσει το έργο, μπορεί να προμηθευτεί το σενάριο δωρεάν, αρκεί να σεβαστεί ορισμένους όρους. Να το ακολουθήσει πιστά. Να χρησιμοποιήσει ως ηθοποιούς μονάχα εθελόντριες. Να ανεβάσει την παράσταση από τις 24 Ιανουαρίου έως τις 20 Απριλίου. Και να διαθέσει το 1% έως 10% των εσόδων στις γυναίκες του Αφγανιστάν, και το υπόλοιπο σε μια φιλανθρωπική οργάνωση της επιλογής της.