Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Σύντομη είδηση

( το who is who της εταιρείας ) 

Το who is who της εταιρείας Κaταπατημένο το 39-61% της περιουσίας του Δημοσίου!

Κείμενο 2 "Να 'σαι καλά δάσκαλε!"

Η Πολιτιστική Εταιρεία Βορείου Ελλάδος ιδρύθηκε το Δεκέμβριο του 1995. Καταπατημένο είναι ένα τεράστιο κομμάτι της περιουσίας του Δημοσίου, τόσο στα εντός όσο και στα εκτός σχεδίου πόλεως κτήματα! Και σε λίγον καιρό, όταν στο μάθημα των Νέων Ελληνικών μπήκαμε στα δημοτικά τραγούδια, ο καθηγητής μας έφεγγε πια ολόκληρος. Τα προγράμματα της υποστηρίζονται χρηματοδοτικά -καθ΄ολοκληρίαν- από τις εισφορές των μελών της, που έχουν το χαρακτήρα μεγάλων χορηγιών. Το ανακοίνωσε χθες, και μάλιστα σε ποσοστά (!), σε εκδήλωση της Ένωσης Τοπογράφων ο αντιπρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, επισημαίνοντας ότι το Κτηματολόγιο είναι η μοναδική ευκαιρία διασφάλισης των δασών. Μας έφερνε από το σπίτι του βιβλία διάφορα, μας διάβαζε από μέσα. Πρόεδρος της είναι ο ιδιοκτήτης της ΣΑΝΗ, Σταύρος Ανδρεάδης, αντιπρόεδρος ο γνωστός οινοποιός, Γιάννης Μπουτάρης και γενικός γραμματέας ο πρόεδρος της Κ. & Ν. ΕΥΘΥΜΙΑΔΗΣ ΑΒΕΕ, Νίκος Ευθυμιάδης.

Ο κ. Δημήτρης Αλαβάνος παρουσίασε την εισήγηση του κ. Δημήτρη Λάμπρου, διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών και Στέγασης του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, σύμφωνα με την οποία «το Δημόσιο δεν γνωρίζει το μεγαλύτερο τμήμα της περιουσίας του, η οποία σε ένα σημαντικό τμήμα της κατέχεται αυθαίρετα».

Έφερνε δίσκους, μαγνητόφωνα, σλάιντς.

Έπειτα από έρευνα που έγινε στα ακίνητα διαχείρισης του υπουργείου Οικονομικών, το 39% των αστικών δημόσιων κτημάτων εντός του σχεδίου πόλεως στις πρωτεύουσες των νομών και περίπου το 61% των δημόσιων κτημάτων εντός των κτηματικών ορίων των δήμων στους οποίους ανήκουν οι πρωτεύουσες των νομών είναι καταπατημένα.

Μόλις τελείωνε το μάθημα του βιβλίου, μας έκαμνε προβολές, για να μας δείξει τόπους, φορεσιές, σπίτια, και έβαζε σιγανά στο μαγνητόφωνο ή στο πικάπ δίσκους με δημοτικά τραγούδια ν' ακούμε.

Εμπλοκή στις ιδιοκτησίες

Μας παρακινούσε μάλιστα ν' ακολουθούμε κι εμείς σιγοτραγουδώντας και έδινε αυτός πρώτος το παράδειγμα.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Κτηματολογίου και ενώ υποτίθεται πως από το τέλος της άνοιξης του 2003 οι πρώτοι δικαιούχοι θα αρχίσουν να λαμβάνουν τους πολυπόθητους τίτλους, έχει ήδη σημειωθεί μεγάλη εμπλοκή όπου υπάρχουν ιδιοκτησίες του Δημοσίου.

Τα παιδιά ξεφοβήθηκαν και ξεντράπηκαν.

Χιλιάδες τίτλοι παραμένουν στον αέρα ακόμα και σε πυκνοδομημένους δήμους, όπως είναι η Δραπετσώνα και η Νίκαια, αφού οι δασικές υπηρεσίες διεκδικούν γη σε περιοχές που ουδέποτε απώλεσαν τον δασικό τους χαρακτήρα!

Και μερικά που είχαν καλή φωνή, ζήτησαν από μόνα τους να πούνε τραγούδια του τόπου.

Για την επίλυση του προβλήματος, που αφορά εντός σχεδίου περιοχές σε ολόκληρη την Αττική, το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει δεσμευτεί να παρουσιάσει τροπολογία ώστε να ξεμπλοκαριστεί.

Ο καθηγητής κατενθουσιάστηκε. Μας φάνηκε μάλιστα για μια στιγμή σαν δακρυσμένος, μα ίσως και να μην ήταν. Όσο τα άλλα τραγουδούσαν, δυο τρία παιδιά, αγόρια και κορίτσια, χόρευαν το τραγούδι μες στην τάξη σιγανά. Στο τέλος, χειροκροτήσαμε αυθόρμητα και μόνο τότε είδαμε τον καθηγητή μας κάπως στεναχωρημένο. "Θ' ανησυχήσουμε τους άλλους" μας είπε. Πού να ήξερε τι γινόταν προηγουμένως, με κάτι άλλους καθηγητές. Τι φασαρία και τι κακό, κι αυτό χωρίς χορούς και τραγούδια.

Και πραγματικά, βγαίνοντας διάλειμμα, από τις ερωτήσεις που μας έκαμναν τα άλλα παιδιά, διαπιστώσαμε πως μόνο το χειροκρότημά μας είχαν ακούσει. Τους εξηγήσαμε και μας κοίταζαν κατάπληκτοι. "Και δεν κάνετε μάθημα;" μας ρωτούσαν. "Μάθημα δεν είναι αυτό;" τους απαντούσαμε. "Εσείς, που κάνετε αλλιώτικο μάθημα, τι ξέρετε για δημοτικά τραγούδια, σκοπούς, ακόμα και χορούς; Ξέρετε αυτό, ξέρετε εκείνο, ξέρετε το άλλο;" τους αρχίσαμε. Δεν ήξεραν οι καημένοι τίποτα, περιττό να το πούμε. Αλλά ήξεραν πολύ καλά από κατάλογο, άγριες ή φαρμακερές φωνές και τρεμούλες.

Γιώργος Ιωάννου, "Να 'σαι καλά, δάσκαλε!", στο Εφήβων και μη, εκδ. Κέδρος, 1998

Ερωτήσεις κατανόησης 1. Με ποιους τρόπους ο καθηγητής έκανε τους μαθητές να εκφράσουν ελεύθερα στην τάξη ό,τι ένιωθαν για τα δημοτικά τραγούδια; 2. Τι κατάλαβαν οι μαθητές σχετικά με τη διδασκαλία αυτή και πώς το εξήγησαν στους άλλους μαθητές του σχολείου;

"Εμείς του '60 οι εκδρομείς", Ημερολόγιο 1999, εκδ. Μεταίχμιο, 1999