Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Κριτική εικαστικών

( ξεχωριστή καλλιτεχνική ταυτότητα ) 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΚΡΙΤΙΚΗ

ΓΝΩΜΗ

Α΄ ΦΑΣΗ

Ξεχωριστή καλλιτεχνική ταυτότητα

Οδηγίες προς επιθεωρητές

- Πριν γράψετε το κείμενο, διαμορφώστε ένα γενικό διάγραμμά του, το οποίο μπορείτε να συζητήσετε με τον καθηγητή και την τάξη.

"Εις Αγγελικές Δυνάμεις εν Δυνάμει" είναι ο τίτλος τη έκθεσης του Δημήτρη Ταντανόζη που φιλοξενείται μέχρι τις 17 Οκτωβρίου στην αίθουσα τέχνης "Τερρακόττα"

Λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι ο πρόεδρος της πλέον ισχυρής δημοκρατίας στον πλανήτη είναι, επί της αρχής, υπεύθυνος για τις πράξεις του και γνωρίζει για τι μιλάει, εγώ, ένας απλός Βραζιλιάνος συγγραφέας βρήκα την οριστική λύση για τον εντοπισμό των όπλων μαζικής καταστροφής που κρύβει το Ιράκ. - Γράψτε το κείμενο με βάση το διάγραμμα αυτό.

Η ζωγραφική του μουσαμά εξακολουθεί να έχει εραστές, που το έργο τους γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο, αν ληφθούν υπόψη ο περιορισμός του χώρου και αυτός που το ίδιο το υλικό επιβάλλει.

Ιδού: - Ανταλλάξτε τα γραπτά με τους συμμαθητές σας, για να λάβετε υπόψη τις παρατηρήσεις τους σε επίπεδο ορθογραφίας, στίξης και σύνταξης.

Αντίθετα, η σταδιακή αποστασιοποίηση από το κατεστημένο, το οποίο επί δεκαετίες παρουσιάζουν οι καλλιτέχνες, δίνει απεριόριστες δυνατότητες έκφρασης, όπου βέβαια, ο όρος ζωγραφική και ζωγράφος, αντικαθίσταται από το γενικότερο καλλιτέχνης και κατασκευή.

1. Όλοι οι επιθεωρητές που βρίσκονται σήμερα στο Ιράκ πρέπει να φτιάξουν τις βαλίτσες τους και να κατευθυνθούν στο αεροδρόμιο. - Παραδώστε το τελικό κείμενο στον καθηγητή.

Σ' αυτό το κλίμα κινείται η δουλειά που παρουσιάζει στην "Τερρακόττα" ο Δημήτρης Ταντανόζης, μέχρι τις 17 Οκτωβρίου, με τίτλο "Εις Αγγελικές Δυνάμεις εν Δυνάμει", τίτλος περίεργος και εξεζητημένος.

2. Εκεί, πρέπει να αγοράσουν αεροπορικά εισιτήρια για την Ουάσιγκτον.

Σειρές από επαναλαμβανόμενες ορθογώνιες κατασκευές από ξανθό ξύλο, με εσοχή στο ίδιο σχήμα στο κάτω μέρος, επιτρέπουν την τοποθέτηση μικρών μολυβένιων στρατιωτών, εμφυτευμένων σε χυμένο κερί.

3. Φτάνοντας στην Ουάσιγκτον, πρέπει να πάρουν το πρώτο λεωφορείο για το αρχηγείο της CIA.

Στην επιφάνεια ζωγραφισμένο ένα κεφάλι αμφιλεγόμενου φύλου, με τονισμένα σαρκώδη χείλη και μάτια ηδυπαθή, που θυμίζουν τις κοπέλες οι οποίες αυτόματα ζωγραφίζουν στα σχολικά τετράδια οι μαθήτριες τις ώρες της ανιαρής σχολικής παράδοσης, πλαισιώνονται πάντα στο κάτω μέρος από μολυβένια ένθετα ελάσματα, κοντράροντας με το χρώμα και την υφή τους το χρυσαφένιο χρώμα του ξύλου.

4. Φτάνοντας εκεί, και αφού πρώτα εφοδιαστούν με σχετική εξουσιοδότηση του ΟΗΕ, πρέπει να απαιτήσουν να δουν όλες τις φωτογραφίες, τις πληροφορίες και τα έγγραφα με τα οποία τροφοδοτείται σήμερα ο Μπους.

Πάντα το ίδιο κεφάλι, με μικρές αποκλίσεις στη φωτοσκίαση, κατηγορίας κινηματογραφικού θρίλερ, το ίδιο σχήμα και μέγεθος κατασκευών, με την ίδια απόσταση μεταξύ τους, προσδίδουν μια απόλυτη τάξη έως αυστηρότητα στην παρουσίαση που γλυκαίνει από το ιδιαίτερα αισθησιακό πρόσωπο και το ζεστό χρώμα του υλικού.

Είναι τα έγγραφα που υποδεικνύουν την ακριβή τοποθεσία κάθε κρυψώνας όπλων και επιτρέπουν στον Μπους να μας διαβεβαιώνει ότι το Ιράκ έχει ένα οπλοστάσιο ικανό να καταστρέψει τον πλανήτη.

Είναι οι παλιές θύμισες, τα στρατιωτάκια ή τα ξερολούλουδα και τα όστρακα τα οποία τα αντικαθιστούν στον απέναντι τοίχο ή τα αγαπημένα παιχνίδια που μπήκαν στην ψυχή και την καρδιά σε τρυφερή ηλικία η οποία σφράγισε τη μνήμη άραγε;

5. Άπαξ και αποκτήσουν αυτά τα έγγραφα, πρέπει να επιστρέψουν στο Ιράκ και να μεταβούν στις προαναφερθείσες τοποθεσίες.

Στο πάτωμα, με την ίδια λογική, σειρές από κουτιά λειψανοθήκες με το διευκρινιστικό τίτλο "ανώνυμος", με το ίδιο ασπρόμαυρο σκίτσο στο καπάκι και απομεινάρια σπονδών ή αναμνήσεων στο εσωτερικό τους, επιτείνουν την αίσθηση της ανθρώπινης απουσίας, με το δαντελωτό ενδοκάλυμμα, στοιχείο ψεύτικης οπτικής τρυφερότητας που τονίζει και επιβεβαιώνει την άνευ οστών, αλλά πλήρη αναμνήσεων, συμβολισμών και αναφορών παρουσία του θανάτου, πλάι στην έντεχνα οπτικοποιημένη παρουσία μνήμης και συναισθημάτων του καθημερινού ανθρώπου.

Ο Σαντάμ Χουσεΐν θα αναγκαστεί να καταστρέψει το οπλοστάσιό του, φοβούμενος ότι σε αντίθετη περίπτωση όλος ο κόσμος θα στραφεί εναντίον του.

Μέσα από τη δουλειά του ο Ταντανόζης, την παλιά και την τωρινή, αποδεικνύει τη δική του καλλιτεχνική ταυτότητα που τον ξεχωρίζει.

6. Αν η CIA δεν έχει τα προαναφερθέντα έγγραφα, οι επιθεωρητές πρέπει να πάνε κατευθείαν στο υπνοδωμάτιο του Μπους, στον Λευκό Οίκο.

Τα αντικείμενά του παίρνουν συναισθηματική διάσταση, φορτισμένα καθώς είναι από την ανθρώπινη παρουσία που τονίζεται διά της απουσίας της.

7. Αν ο Μπους αρνηθεί να συνεργαστεί μαζί τους, πρέπει να αναζητήσουν τα στοιχεία κάτω από το κρεβάτι του.

Η επιλογή υλικών στο φυσικό τους χρώμα και η επιμονή του στην αποφυγή χρωματικά τονισμένων επιφανειών, αυτή η χρωματική λιτότητα που το διακρίνει και τον περιορίζει ηθελημένα, δίνουν πόντους στη συναισθηματική ένταση την οποία προκαλεί.

Αν δεν τα βρουν εκεί, πρέπει να πάνε να δουν τον ψυχαναλυτή τού προαναφερθέντος πολίτη, αφού εφοδιαστούν με σχετική εξουσιοδότηση του ΟΗΕ και την ακόλουθη ερώτηση:

Η χρησιμοποίηση ενός μόνο προσώπου-μοντέλου, ωραίου και χαμένου-άγγελο θέλει να τον λέει -που μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε αδικοχαμένος, σου αφήνουν μια αίσθηση ματαιότητας και βγαίνεις με τη διάθεση να ζήσεις το τώρα πριν γίνεις ανάμνηση.

«Είναι υποχρεωμένος ένας γιος να ολοκληρώσει το έργο του πατρός του;».

Βιβή Καραγιάννη Σαλαπασίδου

Αν η απάντηση είναι αρνητική, πρέπει να ζητήσουν από τον ψυχαναλυτή - εκ μέρους του ΟΗΕ, των ΗΠΑ και ολόκληρου του κόσμου - να χορηγήσει στον ασθενή του το κατάλληλο φάρμακο ώστε να πάψει να αποτελεί απειλή για τη χώρα του και τον πλανήτη.