Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διάφορα :: Κριτική θεάτρου

( η ζωή μέσα στην τέχνη ) 

ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ ΗΠΑ

Γ ΤΟ Α’ ΣΥΝΘΕΤΙΚΟ

Η ζωή μέσα στην τέχνη

Εκτελέσθηκε Βρετανός

Ακούω και μιλώ

Μαρία Κάλλας-Master Class από το θίασο της Κάτιας Δανδουλάκη

Βρετανός υπήκοος που είχε καταδικαστεί σε θάνατο για βιασμό και δολοφονία 18χρονης το 1986, εκτελέστηκε χθες με θανατηφόρο ένεση στο Τέξας παρά τις προσπάθειες της βρετανικής κυβέρνησης να εμποδίσει την πραγματοποίηση της εκτέλεσης.

1. Εντοπίστε στα κείμενά σας τις σύνθετες λέξεις ηλιόλουστη (κείμ. 1), κατανόηση (κείμ. 4), μονόχρωμη (κείμ.5).

Τα μαθήματα της Μαρίας Κάλλας στη σχολή Τζούλιαρντ είναι μια μυθική σχεδόν στιγμή για τους θαυμαστές της ντίβας και γνωστά σε όλους τους φίλους του λυρικού θεάτρου από την ηχογράφησή τους σε δίσκο.

Οι εφέσεις του Τζον Έλιοτ για εξέταση DNA, η οποία, όπως ισχυρίζονταν οι δικηγόροι του, θα αποδείκνυε την αθωότητά του, απερρίφθησαν από όλες τις βαθμίδες των δικαστηρίων των ΗΠΑ και του Ανωτάτου Δικαστηρίου συμπεριλαμβανομένου.

- Τι μέρος του λόγου είναι το α' συνθετικό κάθε λέξης;

Ο συγγραφέας Τέρενς ΜακΝάλι έφτιαξε απ' αυτό το υλικό ένα έργο που ξεπερνά το γεγονός και το ίδιο το μυθικό πρόσωπο της πρωταγωνίστριας.

Από το 1982 που η πολιτεία έθεσε πάλι σε ισχύ τη θανατική ποινή, έχουν εκτελεστεί 296 άνθρωποι μεταξύ αυτών και αρκετοί αλλοδαποί, τους οποίους μάταια προσπάθησαν να σώσουν οι χώρες τους.

2. Εντοπίστε στα κείμενά σας τις σύνθετες λέξεις εχέμυθος, καθημερινά (κείμ. 4), μονόχρωμη (κείμ. 5). Ένα σχεδόν μονόλογο δεξιοτεχνίας με θέμα τη ζωή και την τέχνη ή τη ζωή μέσα από την τέχνη. - Ψάξτε τη σημασία τους στο λεξικό σας.

Παγκόσμια επιτυχία ήδη, το "Master Class" ευτύχησε στο ελληνικό του ανέβασμα σε σκηνοθεσία του Μιχάλη Κακογιάννη.

- Με βάση τη σημασία, βρείτε ποια λέξη είναι το α' συνθετικό καθεμιάς.

Ο σκηνοθέτης, από την πλευρά του, ευτύχησε να έχει μια ταλαντούχα πρωταγωνίστρια κι έναν πολύ καλό, εύπλαστο θίασο.

- Τι παρατηρείτε για τη μορφή του α' συνθετικού;

Η Κάτια Δανδουλάκη απέδειξε για μια ακόμη φορά την απόσταση που χωρίζει το θεατρικό από το τηλεοπτικό της πρόσωπο: έξυπνη ερμηνεία, απόλυτη αίσθηση των ρυθμών και των αποστάσεων που όφειλε να κρατήσει, για να μην την καταπιεί ο μύθος του προσώπου που ερμηνεύει. Με απόλυτη άνεση ανακαλούσε ή εσκεμμένα απέκρυπτε, ανάλογα με την περίπτωση, τα χαρακτηριστικά της ντίβας, κάνοντας το κοινό να θυμάται αλλά και να ξεχνά την συγκεκριμένη καταγωγή του ρόλου. Σπαραχτική αλλά και με το αναγκαίο χιούμορ στις εκρήξεις και τις μεταπτώσεις της.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην ηχητική αρτιότητα της παράστασης, που σεβάστηκε απολύτως την ακουστική απόλαυση, η οποία πρέπει να συνοδεύει ένα τέτοιο έργο. Εδώ θα πρέπει να τονιστεί και η εξαιρετική παρουσία των ηθοποιών του υπόλοιπου καστ, ιδίως των τραγουδιστών (Μαριάνθη Σοντάκη, Ελένη Κουτσουμπή, Κώστα Τζέμου), που συνδύαζαν εξαιρετικά τη φωνητική με την υποκριτική δεινότητα.

Μαρία Παπαδοπούλου