Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Πορτρέτο

( το κορυφαίο γυναικείο συγκρότημα ) 

"THE SUPREMES"

ΓΝΩΜΗ

ΣΤ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΛΟΓΟΥ

Το κορυφαίο γυναικείο συγκρότημα

Ο στόλος της ΝΑSΑ πρέπει να εκσυγχρονιστεί

Ακούω και μιλώ

Σημάδεψαν τη δεκαετία του '60 με τα τραγούδια τους και παραμένουν ένα από τα σημαντικότερα γκρουπ στην ιστορία της μουσικής

Μπαζ Όλντριν. Στο Ακρωτήριο Κανάβεραλ, το 1999

1. Περιγράψτε την καθημερινή ζωή μιας σύγχρονης εργαζόμενης μητέρας.

Με δώδεκα τραγούδια νούμερο 1 στις ΗΠΑ, 16 άλμπουμ στο USA TOP10 και πάνω από 20 εκατομμύρια πωλήσεις δίσκων, οι "Supremes" αναμφισβήτητα είναι το πιο πετυχημένο γυναικείο συγκρότημα της δεκαετίας του '60.

Κάθε τραγωδία στο Διάστημα προκαλεί μερικά συνήθη ερωτήματα και το μεγαλύτερο από αυτά είναι: Πότε ξυπνάει, ποιες δουλειές κάνει στο σπίτι, ποιες εκτός σπιτιού και ποιες αναθέτει σε σας.

Μια φορά κι' έναν καιρό η Diana Ross, η Mary Wilson και η Florence Ballard ζούσαν στο Brewster Housing Projects, μία συνοικία στο Detroit του Michigan, που χτίστηκε ειδικά για τους φτωχούς.

Νιώθουν άραγε φόβο οι αστροναύτες;

2. Αφηγηθείτε σ' ένα φίλο σας ένα ευτράπελο (κωμικό) επεισόδιο που συνέβη στην οικογένειά σας κατά τη διάρκεια μιας γιορτής, μιας εκδρομής κτλ.

Το 1959 η Florence και η Mary συναντήθηκαν για πρώτη φορά σ' ένα διαγωνισμό τραγουδιού.

Η απάντηση, φυσικά, είναι πως κάθε αποστολή είναι διαφορετική, κάθε πρόγραμμα είναι διαφορετικό, κάθε πρόσωπο είναι διαφορετικό.

3. Αφού διαβάσετε στο βιβλίο της Οικιακής Οικονομίας τα Δικαιώματα του Παιδιού σύμφωνα με τη διακήρυξη του ΟΗΕ, οργανώστε μια συζήτηση στην οποία να εξετάσετε μέσα από τις ειδήσεις των ΜΜΕ αν γίνονται σεβαστά τα δικαιώματα των παιδιών σήμερα στον κόσμο. Εκεί η Mary εντυπωσιάστηκε από τη φωνή της Florence και την προσκάλεσε να συμμετάσχει σ' ένα γυναικείο φωνητικό συγκρότημα.

Για μένα δεν υπάρχει αμφιβολία πως τα ταξίδια μου στο Διάστημα μού προκαλούσαν ανησυχία, μια αυξημένη αίσθηση ετοιμότητας.

Αργότερα μέλος του συγκροτήματος έγινε και η Diana Ross.

Αλλά νομίζω πως το ίδιο συμβαίνει και με τους συναδέλφους μου, και περισσότερο έχει σχέση με την ανησυχία μήπως η απόδοσή μας δεν ανταποκριθεί στις προσδοκίες μας.

Έτσι το 1959 "γεννήθηκαν" οι "Primettes", που συμπλήρωσαν την "άλλη πλευρά" των "Primes", μετέπειτα "Temptations", κάτι που γινόταν κατά κόρον την εποχή εκείνη, δηλαδή κάθε ανδρικό γκρουπ να έχει και το αδελφό γυναικείο.

Η μεγάλη ανησυχία είναι μήπως βρίσκεσαι στα πρόθυρα να τα κάνεις θάλασσα και αυτό ίσως οδηγήσει σε πρόβλημα που ενδεχομένως θέσει σε κίνδυνο την αποστολή και το πλήρωμα.

Η πρώτη σύνθεση των "Primettes" ήταν τετραμελής με τις Diana Ross, Florence Ballard, Mary Wilson και Barbara Martin να αποτελούν το βασικό κορμό.

Δεν βρίσκεις τίποτε το παραγωγικό στην ανησυχία ή τον φόβο όταν δεν μπορείς να κάνεις τίποτε για να αντιμετωπίσεις τις περιστάσεις.

Σύντομα η Martin εγκατέλειψε το γκρουπ, για να παντρευτεί και η "Primettes" έγιναν τρίο.

Γιατί να ανησυχείς ώσπου να συμβεί κάτι;

Το 1960 ηχογραφούν στην ετικέτα Lupine το πρώτο τους single.

Νομίζω πως τη στιγμή της απογείωσης ενός μαχητικού αεροσκάφους, την ώρα που δίνεις όλες τις στροφές στη μηχανή κι εκείνη σε προδώσει, τότε αντιμετωπίζεις σοβαρότατο πρόβλημα.

Ένα χρόνο μετά κάνουν το πρώτο μεγάλο βήμα, υπογράφοντας συμβόλαιο με τη Motown και αλλάζοντας το όνομά τους σε "Supremes".

Αλλά είναι δυνατόν να είσαι πιλότος μαχητικού αεροσκάφους και να έχεις αυτή την έννοια κάθε φορά που ετοιμάζεσαι για απογείωση;

Οι δύο φωνές που ξεχώριζαν στο συγκρότημα ήταν αυτές της Diana Ross και της Florence Ballard που από το ξεκίνημα είχαν ηγετικές διαθέσεις και όνειρα για προσωπική καριέρα.

Δεν νομίζω πως οποιοσδήποτε, είτε αστροναύτης είτε οτιδήποτε, να γεννιέται με ειδικές προδιαγραφές.

Το 1963 γνωρίζουν την πρώτη τους μεγάλη επιτυχία με το Top40 hit "When The Lovelight Stars Shining Through His Eyes".

Είναι κάτι που βγαίνει έπειτα από πολλή δουλειά.

Τον Ιούνιο του 1964 αποδέχονται πρόσκληση να πάρουν μέρος στην περιοδεία Dick Clark's "Caravan Of Stars" μαζί με άλλα μεγάλα ονόματα.

Δεν το μαθαίνεις, αλλά το προσαρμόζεις στον εαυτό σου.

Λίγες μόνον ημέρες πριν από την περιοδεία κυκλοφόρησαν το "Where Did Our Love Go", νούμερο ένα στο Billboard Hot 100, τραγούδι που τις καθιέρωσε και τις έδωσε το δικαίωμα να είναι το πρώτο όνομα στην περιοδεία.

Αλλιώς εγκαταλείπεις τη Σχολή Ικάρων και πιάνεις δουλειά ως δημοσιογράφος.

Με ένα εκπληκτικό συνθετικό τρίο στο πλευρό τους, τους Holland-Dozier-Holland κατέκτησαν πέντε φορές την υψηλότερη θέση στον πίνακα με τα δημοφιλέστερα τραγούδια στις ΗΠΑ με τα "Baby Love", "Come See About Me", "Stop! In The Name Of Love" και "Back In My Arms Again".

Ύστερα γίνεται πολλή συζήτηση για την περίφημη «νεκρή περίοδο» - εκείνα τα λίγα δευτερόλεπτα που δεν είναι δυνατόν να επικοινωνήσουν οι αστροναύτες με τη βάση εκτόξευσης - και στην περίπτωση του «Κολούμπια» ήταν τότε ακριβώς που όλα πήγαν στραβά στο διαστημικό λεωφορείο.

Από το 1965 ως το 1969 οι "Supremes" ηχογράφησαν επτά ακόμη Νο1 επιτυχίες: "I Hear A Symphony", "You Can't Hurry Love", "You Keep Me Hangin' On", "The Happening", "Love Is Here Now You' re Gone", "Love Child" και "Someday We'll Be Together".

Κι όμως πάντοτε το προσωπικό εδάφους έχει περισσότερη ανησυχία.

Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού οι "Supremes" γνώρισαν την ίδια επιτυχία με το "Where Did Our Love Go", νούμερο ένα στη Βρετανία και όλη την Ευρώπη να υποκλίνεται στα τραγούδια τους.

Στην πτήση του Απόλλων 11, ο Νιλ Άρμστρονγκ, ο Μάικ Κόλινς κι εγώ γνωρίζαμε ότι όλα ήταν εντάξει.

Επάνω στη σκηνή τα τρία κορίτσια ήταν καλοντυμένα, καλοχτενισμένα και πρόσεχαν ιδιαίτερα τις κινήσεις τους.

Το προσωπικό εδάφους ήταν εκείνο που ανησυχούσε.

Επαγγελματίες χορογράφοι ήταν συνεχώς στο πλευρό τους.

Για όλα υπάρχει η προετοιμασία.

Το 1967 δημιουργήθηκαν τα πρώτα μαύρα σύννεφα στις σχέσεις τους που γρήγορα έφεραν βροχή.

Στις δοκιμαστικές «εικονικές πτήσεις» σε ένα από τα σενάρια, ο Νιλ Άρμστρονγκ τραυματιζόταν πολύ σοβαρά.

Η Florence Ballard δεν άντεξε την υποβάθμιση της σε νούμερο δύο μέλος του γκρουπ και με τη σύμφωνη γνώμη μάνατζερ και εταιρείας οδηγήθηκε σε παραίτηση.

Αντί να πάρω εγώ την ευθύνη της διακυβέρνησης - αν αυτό συνέβαινε στην αρχή της πτήσης μας - θα προτιμούσα να ανέβαλα την προσσελήνωση.

Εκείνη τη στιγμή οι "Supremes" βρισκόταν στο απόγειο της δόξας τους.

Ακόμα και στη NASA υπάρχει πάντα το μη χείρον βέλτιστον».

Η Florence Ballard, όμως, ποτέ δεν κατάφερε να σταθεί μόνη στα πόδια της και να ακολουθήσει την καριέρα που ονειρευόταν από μικρή.

Η καταστροφή του «Κολούμπια» αντί να οδηγήσει σε αναθεώρηση του προγράμματος θα πρέπει να κάνει τη NASA να σκεφτεί πώς να εκσυγχρονίσει τον στόλο της και να δημιουργήσει προϋποθέσεις εγκατάλειψης του σκάφους σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Το 1976 πέθανε και στις τελευταίες δύσκολες στιγμές της ζωής της στάθηκε τόσο υπερήφανη, που δε ζήτησε την παραμικρή βοήθεια από τις δύο πρώην συνεργάτιδες και φίλες της. Τη θέση της Florence πήρε η Cindy Birdsong. Ενός κακού μύρια έπονται και μετά την "παραίτηση" της Florence το πλοίο εγκατέλειψαν και οι Holland-Dozier-Holland, για να δημιουργήσουν τη δική τους δισκογραφική εταιρεία αφήνοντας τις "Supremes" στα κρύα του λουτρού. Παρ' όλες τις αναποδιές οι "Supremes" κατόρθωσαν να βρουν το δρόμο τους όχι, όμως, για πολύ, καθώς το Νοέμβριο του 1969 η Diana Ross ανακοινώνει την πρόθεσή της να ακολουθήσει προσωπική καριέρα. Στις 14 Ιανουαρίου του 1970 οι "Supremes", που είχαν μετονομαστεί σε "Diana Ross & The Supremes", δίνουν την τελευταία συναυλία τους. Τη θέση της Diana Ross πήρε η Jean Terrell και το συγκρότημα συνέχισε μέχρι το 1977 οπότε και διαλύθηκε οριστικά.

Το 1989 οι Terrrell, Payne και Linda Lawrence σχημάτισαν και πάλι το γκρουπ για ηχογραφήσεις και περιοδείες χωρίς, όμως, αποτέλεσμα. Το χρυσό γυναικείο φωνητικό συγκρότημα της δεκαετίας του '60 δεν ήταν δυνατόν να αναβιώσει χωρίς τις δύο κορυφαίες, τη Diana Ross και την αδικοχαμένη Florence Ballard που πέθανε σαν αύριο, 22 Φεβρουαρίου του 1976. Οι "Supremes", όμως, θα είναι πάντα μαζί μας με τα τραγούδια τους.