Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Χρονογράφημα

( ο αϊ-νικολας των ανοιχτων θαλασσων, αλέξης σεβαστάκης από την "αυγή": ) 

Ο ΑΪ-ΝΙΚΟΛΑΣ ΤΩΝ ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΩΝ, Αλέξης Σεβαστάκης από την "Αυγή": ΦΙΛ ΣΠΕΚΤΟΡ

Μαθαίνω ότι:

Όπου να 'ναι δεν αντιχαιρετά τα πετεινά του ουρανού και απειλεί με το σαρακοφαγωμένο δάχτυλο τους κρωγμούς κοράκων, που διεκδικούν τα αφοδεύματα της παραλίας.

Πρωτοπόρος, ροκ και… ύποπτος για φόνο

- Παίρνουν αύξηση η- τα ρήματα: έρχομαι (ήρθα), πίνω (ήπια), είμαι (ήμουν), ξέρω (ήξερα), θέλω (ήθελα). Και δεν αντέχει το βάρος του ήλιου που κατακάθεται χωρίς έλεος, μουσκεύοντας τον πρωινόν ορίζοντα.

Ο Πιτ Τάουνσεντ των Who συνελήφθη πρόσφατα με την κατηγορία της «εμπλοκής» του σε υπόθεση… ηλεκτρονικής παιδεραστίας. Τώρα ο κόσμος της μουσικής βλέπει και έναν από τους μέγιστους παραγωγούς του, τον Φιλ Σπέκτορ, να συλλαμβάνεται ως ύποπτος για δολοφονία!

- Παίρνουν αύξηση ει- τα ρήματα: βλέπω (είδα), λέω (είπα), έχω (είχα). Ο παλαιός, απόμαχος καραβοκυρός μπερδεύει πια εμπόριο και πειρατεία, Μαύρη Θάλασσα και Αλεξάνδρεια, Σμύρνη και Οδησσό, Μαρμαρά και κάβο Ματαπά, όλα πλέουν όνειρο και κουβάρι, όλα πτήση και τάνυμα, όλα καλά και άγια, όλα του θεού και της Παναγίας, όλα γλυκά πριν το τίναγμα της τελευταίας πνοής.

Φιλ Σπέκτορ: Στα 21 του πολυεκατομμυριούχος ως παραγωγός των σταρ. Στα 62 του βασικός ύποπτος για δολοφονία γυναίκας αγνώστων (ακόμη) στοιχείων

Ο παλαιός καραβοκυρός περιμένει πάντα στην άκρη της τοπικής ιστορίας, ξένος και μακρινός από τα ακάθαρτα άχυμων επίκαιρων, αδιάβροχος στις σιελορροές αφρισμένων δερβίσηδων, άτρωτος, ανέγγιχτος και αμόλευτος περνάει το σύνορο, αυτός ο αβούλιαχτος απόμαχος βαδίζει σταθερά κρατώντας το παλαμάρι της χαμένης του άγκυρας, κρατώντας το γερό παλαμάρι που δένει θηλιές και σέρνει γκαστρωμένους ιεροκήρυκες, σαλτιμπάγκους αναμορφωτές, χοντρόκωλους ευεργέτες, τιποτένιους αεροκόπανους, τετράποδους μελλοντολόγους, περδόμενους λιβανιστές, αχ αυτός ο αβούλιαχτος θαλασσομάχος των παλαιών έργων, των παλαιών χειρολαβών, ο αλατισμένος καραβοκυρός της πλώρης, της γοργόνας, του Αϊ-Νικόλα, της φουρτούνας, των ανοιχτών θαλασσών περνάει, όπου να 'ναι περνάει το σύνορο, δρασκελίζει το σύνορο, όπου να 'ναι περνάει το σύνορο….

Ένας παραγωγός-θρύλος του ροκ και της ποπ μουσικής, ο «πολύς» Φιλ Σπέκτορ, κρατείται από την Αστυνομία και ανακρίνεται ως βασικός ύποπτος για τον φόνο με περίστροφο γυναίκας αγνώστων ακόμη στοιχείων στο προάστιο του Λος Άντζελες, Αλάμπρα. ΒΟΥΛΙΑΞΕ ΣΤΑ ΤΕΝΑΓΗ….

Ο άνθρωπος που γνώρισε στο κοινό πασίγνωστους σήμερα σταρ και έγινε πάμπλουτος ήδη από τα 21 του χρόνια, 62 χρόνων σήμερα, προσήχθη με συνοδεία πολλών αστυνομικών για ανάκριση, χωρίς όμως να έχει και επίσημα συλληφθεί.

"Δεν είναι ο θάνατος, αυτός ο μόνος στενός συγγενής, που καταλύει τη φραγή του στόματος και κονιορτοποιεί το έρκος των οδόντων.

Χθες βράδι (ξημερώματα Δευτέρας στο Λος Άντζελες) η Αστυνομία ειδοποιήθηκε για πυροβολισμό σε σπίτι, όπου και ανακαλύφθηκε το πτώμα μιας γυναίκας.

Δεν είναι ο θάνατος, αυτός ο αδέκαστος ζυγιστής, που εγκαθιστά το απύλωτο και σπηλαιώδες στην στοματική κοιλότητα.

Η ταυτότητά της δεν έχει ακόμη γίνει γνωστή, καθώς η Αστυνομία δεν είχε μπορέσει ακόμη να ειδοποιήσει τους οικείους της.

Δεν είναι ο θάνατος, αυτός ο λιτός θεριστής, που δοξολογεί την σιελώδη αμετροέπεια, τις αεριώδεις λέξεις των υπερθετικών και τις τερατώδεις κοινοτοπιών.

Μέχρι την ώρα που γράφονταν οι γραμμές αυτές δεν είχε υπάρξει άλλη ανακοίνωση ούτε αντίδραση του περιβάλλοντος του διάσημου παραγωγού. Δεν είναι ο θάνατος, αυτός ο μέγιστος, και ύστατος και ύπατος σπορέας της ισότητας, που τανύει τη σημασία της συλλογικής παρουσίας, που ανθοκομεί, που εκβιάζει τα δάκρυα και παραμερίζει τα δάκρυα και παραμερίζει το φως από τα υγρά μάτια.

Το ροκ και η ποπ, αλλά και η σόουλ από το '60 και έπειτα, χρωστούν στον (γεννημένο τα Χριστούγεννα του '40 στο «σκληρό» Μπρονξ) Φιλ Σπέκτορ μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες τους.

Δεν είναι ο θάνατος, αυτός ο θεσπέσιος επισκέπτης, που εκπωματίζει τον κοινόχρηστο βίο, για να εκτιναχθεί ο πίδακας αρετών ή αξιών, αιφνιδίως ανακαλυπτομένων.

Από τους Beatles ως την Τίνα Τέρνερ (είναι θρυλική η συνεργασία τους στο River Deep, Mountain High), από την Σερ ως τον Λέοναρντ Κοέν, από τους Ramones ως τον Τζον Λένον (στο «Imagine» του) έχουν κάτι να θυμηθούν και να του προσάψουν ως παραγωγό και δη πρωτοπόρο.

Δεν είναι ο θάνατος, αυτός ο άωρος ευεργέτης, που μεγιστοποιεί τα ελάχιστα, που φουσκώνει τα συρρικνωμένα της μέτριας καθημερινότητας, που αλείφει τα εαρινά, δοξαστικά χρώματα την πελιδνότητα των ασημάντων.

Ο κόσμος της δισκογραφίας και του ήχου του χρωστούν το «Wall of Sound», την τεχνική «πολλαπλασιασμού» των μουσικών οργάνων (πέντε ή έξι κιθάρες, τέσσερα πιάνα και μια στρατιά από κρουστά) όσο να δημιουργηθεί ένας «όγκος» ήχου και ορχήστρας πάνω σε μία απλή βασική μελωδία.

Δεν είναι ο θάνατος, αυτός ο βέβαιος Ερχόμενος, ο λυγερός δραπανηφόρος, που συγκαλεί συναθροίσεις πλήθους, συναριθμήσεις στεναγμών, συνεκτιμήσεις και απροσδόκητες ανατιμήσεις ανύπαρκτων αγαθοτήτων.'…

Ο κόσμος της οικονομίας έχει σημειώσει στα κατάστιχά του πως ο Σπέκτορ από τα 21 του ήδη είχε μπει στους καταλόγους των πλουσιότερων Αμερικανών (τύπου «Forbes») και είχε χαρακτηρισθεί ως «ο πρώτος μεγιστάνας των εφήβων» («the first tycoon of teen»).

Ο καλός ο θάνατος πέθανε, βουλιάζοντας στα τενάγη του θεάματος και ακροάματος.

Ο κόσμος του κινηματογράφου τον θυμάται σε έναν χαρακτηριστικό ρόλο στον «Ξένοιαστο καβαλάρη».

Ο καλός ο θάνατος απαιτεί σέβας και σιωπή…'".

Ο δε κόσμος της μουσικής δε τον υποδέχθηκε στο Rock And Roll Hall of Fame το 1989.

Οπλοφορία

Η αστυνομία του Λος Άντζελες -και ειδικότερα του Χόλιγουντ- έχει πολλά να θυμηθεί και να του προσάψει: τα δύο παρολίγον μοιραία ατυχήματα με το σπορ αυτοκίνητό του στη δεκαετία του '70, που του άφησαν κυρίως ψυχολογικά «τραύματα». Τις διαμαρτυρίες -και περιοίκων- για την «ηχηρή» ψυχωσική σχεδόν συμπεριφορά του στους κήπους της έπαυλής του (με τα 23 δωμάτια), στο Χόλιγουντ. Την (καταγγελθείσα) «συνεχή και ακραία ψυχολογική κακοποίηση» της πρώην συζύγου του, Ρόνι. Και το γεγονός ότι οπλοφορούσε (παντού και πάντα) και είχε δημιουργήσει αρκετά επεισόδια.