Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Κριτική μουσικής

( ήλιος του γενάρη ) 

ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ ΜΑΝΩΛΗΣ ΛΙΔΑΚΗΣ

Η ΑΛΛΗ ΟΨΗ

Β ΕΓΚΛΙΣΕΙΣ - ΧΡΟΝΟΙ

Ήλιος του Γενάρη

Τέρμα τα κόλπα με τα λαθραία

B1 Εγκλίσεις στις ανεξάρτητες προτάσεις

Η νέα δισκογραφική δουλειά του ευαίσθητου ερμηνευτή, με τη συμμετοχή σημαντικών ονομάτων της ελληνικής μουσικής σκηνής

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΑΛΑΠΑΤΗΣ

Θυμάμαι ότι:

Τα τελευταία χρόνια, με τη στροφή που παρουσιάστηκε προς το ελληνικό τραγούδι αναδείχτηκαν ορισμένες σπουδαίες φωνές.

Τελικά, κάτι αρχίζει να γίνεται στην αγορά με τα καύσιμα.

Οι μορφές που παίρνει το ρήμα για να φανερώσει πώς παρουσιάζεται το νόημά του από εκείνον που μιλάει λέγονται εγκλίσεις. Μια απ' αυτές είναι σίγουρα του Μανώλη Λιδάκη, που ξεχωρίζει για το ηχόχρωμά της, αλλά και για τις δυνατότητες τις οποίες παρέχει στον ερμηνευτή να αποδίδει ποικιλία συναισθημάτων και εντάσεων. Βέβαια, υπάρχει πάντα ο φόβος του ΣΔΟΕ για όσους κάνουν τα κόλπα τους με τα λαθραία καύσιμα και τη νοθεία. Οι εγκλίσεις είναι τρεις: η οριστική, η υποτακτική και η προστακτική. Αυτό άλλωστε έχει αποδειχθεί στις προηγούμενες δουλειές του και στη σκηνική του παρουσία.

Φαίνεται όμως ότι τώρα αποκτά και δικούς του ελεγκτές το υπουργείο Ανάπτυξης.

Ο τελευταίος του δίσκος με δώδεκα τραγούδια γραμμένα από δημιουργούς που ανήκουν στην αφρόκρεμα της νέας γενιάς του ελληνικού τραγουδιού, έρχεται να επιβεβαιώσει τις ερμηνευτικές του ικανότητες.

Όχι βέβαια ότι με τον συνωστισμό "Ράμπο" στην αγορά οι επιτήδειοι θα το βάλουν στα πόδια.

Στην πλειονότητά τους πρόκειται για τραγούδια που έχουν ξεκάθαρο μουσικό στίγμα και προθέσεις είτε είναι λαϊκά είτε μπαλάντες.

Απλώς τώρα οι έλεγχοι (για τα καύσιμα) αποκτούν και επιστημονική υποστήριξη, υποδομή και την απαραίτητη εξειδίκευση.

Σε πέντε απ' αυτά είναι ολοφάνερη η μουσική σφραγίδα του Ορφέα Περίδη, ενώ άλλες τέσσερις συνθέσεις με ενδιαφέροντα μουσικά θέματα ανήκουν στο Γιάννη Σπάθα.

Άλλωστε το πρόβλημα της νοθείας και της λαθρεμπορίας στα καύσιμα έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις.

Τους περισσότερους στίχους έχει γράψει ο Θοδωρής Γκόνης, κι από ένα τραγούδι υπογράφουν ο Αλκίνοος Ιωαννίδης και ο ίδιος ο ερμηνευτής.

Και το πρόβλημα δεν είναι στο οικονομικό, συνδέεται με την ασφάλεια του πολίτη, την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και την αξιοπιστία της αγοράς.

Ευχάριστη έκπληξη το καθαρά λαϊκό τραγούδι "Δωσ' μου πίσω το λουλούδι" των Χάρη και Πάνου Κατσιμίχα, αλλά και τα δυο παραδοσιακά "Πάλι πάλι" και "Άστρα μη με μαλώνετε", που είχε κυκλοφορήσει και σε Cd-single.

Ταυτόχρονα με όλα αυτά (και είναι το πλέον επίκαιρο) είναι και η επάρκεια υγρών καυσίμων σε μια περίοδο που (λόγω Ιράκ) δεν αποκλείεται να υπάρξουν φαινόμενα κρίσης.

Αυτό που φαίνεται ξεκάθαρα είναι ότι έχει γίνει προσεκτική επιλογή των τραγουδιών, έτσι ώστε να υπάρχει ενότητα και συγκεκριμένο ύφος, γεγονός το οποίο ενισχύεται από την ενορχήστρωση του Θύμιου Παπαδόπουλου, αλλά πολύ περισσότερο απ' την ερμηνεία του τραγουδιστή, που φαίνεται να έχει μπει σε ωριμότερους εκφραστικούς δρόμους.

Έτσι ακούγονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι πρωτοβουλίες για θεσμικές αλλαγές στην αγορά καυσίμων.

Αυτό αποδεικνύεται στα τραγούδια τα οποία του προσφέρουν την άνεση να ξετυλίξει το εύρος των δυνατοτήτων του, όπως στην πολύ ωραία μπαλάντα "Φεγγάρι αγάπη, χωρισμός", αλλά και στο λαϊκό "Τα Μέγαρα", που μάλλον θα ξεχωρίσουν απ' το δίσκο.

Και αναμένονται τα αποτελέσματα.

Να λοιπόν που δε χρειάζονται κινήσεις εντυπωσιασμού για την πορεία ενός καλλιτέχνη που έχει τα προσόντα να στηρίξει ένα αρκετά καλό υλικό.

ΥΓ: Εφόσον λειτουργήσει, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το σύστημα.

Τα τραγούδια τα οποία δόθηκαν στο Λιδάκη μπορεί να μην είναι "αριστουργήματα", είναι όμως στην πλειονότητά τους καλά, ειλικρινή, δίνουν σαφώς μια ανανεωτική διάθεση στο ελληνικό τραγούδι, που σιγά αλλά σταθερά, περιλαμβάνει ελπιδοφόρα ονόματα στην κατηγορία των δημιουργών, τα οποία δε βιάζονται για γρήγορη επιτυχία και ανάδειξη, αλλά κίνητρο για την έκδοση του έργου τους αποτελεί κυρίως η ανάγκη για έκφραση.

Μάγδα Δημάκη