Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διάφορα :: Κριτική βιβλίου

( τίτλος: αλέξανδρος ή η προτροπή στους ηγέτες να υπερβούν τα όρια ) 

Τίτλος: Αλέξανδρος ή η προτροπή στους ηγέτες να υπερβούν τα όρια Σώθηκαν από ισλαμικό σχολείο - κόλαση

Διαθεματική εργασία

Συγγραφείς: Georges Bindschedler, Bruno Frick, Ulrich Zwygart

DECLAN WALSH

- Στο πλαίσιο μιας τοπικής εκδοτικής προσπάθειας για την προβολή της περιοχής, η τάξη σας ανέλαβε να διαμορφώσει έναν απλό τουριστικό οδηγό για την πόλη ή την περιοχή σας.

Εκδόσεις: Haupt

Σχολή βασανιστηρίων. Οκτώ μήνες κόλασης πέρασαν οι έντεκα έφηβοι

Χωριστείτε σε ομάδες εργασίας και συλλογής υλικού ώστε: 1. να συλλέξετε φωτογραφικό υλικό, 2. να μελετήσετε άλλους οδηγούς και σχετικά βιβλία (Τοπική Ιστορία, Γεωγραφία κτλ.).

Τα βιβλία που έχουν γραφεί ως τώρα για τον Μέγα Αλέξανδρο, περιστρέφονταν, συνήθως, γύρω από την παιδική ηλικία, την καταγωγή, τη μόρφωση, τις μεγάλες κατακτήσεις και τις εκπολιτιστικές δραστηριότητες, ανά τον τότε γνωστό κόσμο, του Μεγάλου Στρατηλάτη. Ένδεκα έφηβοι από την Κένυα, τη Σουηδία, τη Βρετανία και την Αιθιοπία στάλθηκαν από συγγενείς τους στο Ισλαμικό Ινστιτούτο Πειθαρχίας και Εκπαίδευσης Χαντίτζα στο Ναϊρόμπι, προκειμένου να διδαχθούν το Ισλάμ.

- Στη συνέχεια οργανώστε τη δομή του οδηγού ώστε να είναι εύχρηστος και καλαίσθητος και παράλληλα γράψτε τα αντίστοιχα κείμενα με τη συνεργασία των καθηγητών της Ιστορίας και της Γεωγραφίας.

Στις αρχές του 1998, όμως, εκδίδεται ένα βιβλίο από τους συγγραφείς G. Bindschedler, B. Frick και U. Zwygart, το οποίο έχει τον τίτλο: Κατάφεραν να ξεφύγουν οκτώ μήνες αργότερα για να αφηγηθούν απίστευτες ιστορίες βασανιστηρίων και αντιχριστιανικής προπαγάνδας.

- Ζητήστε και τη βοήθεια του καθηγητή της Πληροφορικής, ώστε ο οδηγός να έχει ηλεκτρονική μορφή και να υπάρχει και στο διαδίκτυο.

"Αλέξανδρος ή η προτροπή στους ηγέτες να υπερβούν τα όρια". "Ήταν πραγματικά φρικτό", λέει ο 16χρονος Γκαλίντ Αχμέντ από το Λέστερ της Βρετανίας.

- Μπορείτε να αναζητήσετε πληροφορίες σε διάφορες ηλεκτρονικές διευθύνσεις, όπως ο δικτυακός τόπος του ΕΟΤ (www.eot.gr).

Ο πρόλογος του βιβλίου επισημαίνει την κρίση της οικονομίας, κάνει αναφορά στην ελεύθερη αγορά, στη δυσκολία να ανταποκριθούν οι ηγέτες (είτε ανήκουν στον επιχειρηματικό κόσμο, είτε στον πολιτικό) στα προβλήματα που προέκυψαν τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη και να αντιμετωπίσουν την ανεργία και την κοινωνική ανισότητα.

"Μας κρατούσαν αλυσοδεμένους διαρκώς, ακόμα και όταν κοιμόμασταν".

Προσέξτε πώς οργανώνονται οι πληροφορίες στο δικτυακό τόπο του ΕΟΤ για να "πάρετε ιδέες" για τη δική σας δραστηριότητα.

Οι συγγραφείς, Bindschedler, Frick και Zwygart, υποστηρίζουν ότι το μυστικό της εκπληκτικής επιτυχίας του Μ. Αλεξάνδρου ήταν το σκεπτικό του, να θέσει κάτω από το ίδιο πρίσμα την πολιτική, την οικονομία, την ανθρωπιά και την τέχνη.

Ήταν αυτός που έσωσε τα δέκα υπόλοιπα παιδιά προσποιούμενος τον άρρωστο και αναγκάζοντας τους δασκάλους της ισλαμικής σχολής να τον μεταφέρουν στο νοσοκομείο, όπου οι ιατροί ειδοποίησαν την αστυνομία.

Και με αυτό το συνδυασμό μπόρεσε να μεγαλουργήσει και να αφήσει πίσω του έργο.

"Ακόμη και όταν πηγαίναμε στην τουαλέτα, πηγαίναμε χοροπηδώντας", λέει ο 13χρονος Αμπντί Νουρ από την βόρεια Κένυα.

Ένα έργο υπέροχο και διαχρονικό.

Τα ένδεκα παιδιά διδάσκονταν κυρίως το Κοράνι, κάνοντας παράλληλα κάποια μαθήματα αγγλικών, αραβικών και μαθηματικών.

Η έρευνα των συγγραφέων στρέφεται, κυρίως, γύρω από τον οικονομολόγο Αλέξανδρο, γιατί εκείνοι οι ηγέτες που πρόκειται να χαράξουν το μέλλον της ανθρωπότητας, θα έπρεπε να αντλούν από το παρελθόν και προ πάντων από τη συναρπαστική φυσιογνωμία και το έργο του Μ. Αλεξάνδρου.

Τα χέρια τους, τις ώρες εκείνες, ήταν μονίμως δεμένα στις καρέκλες.

Έτσι, οι συγγραφείς προτρέπουν τους ηγέτες και τα διοικητικά στελέχη να μιμηθούν, όσο μπορούν, τις αρετές του Αλέξανδρου, που ήταν: ηθική, στρατηγικό μυαλό, αποφασιστικότητα, τόλμη και ικανότητα για καλές δημόσιες σχέσεις.

Τα γεύματα ήταν σπαρτιάτικα και συνοδεύονταν συνήθως από ξυλοδαρμό:

Όλες αυτές τις αρετές του Αλέξανδρου, ο Bindschedler, ο Frick και ο Zwygart τις αποδεικνύουν με παραδείγματα, που συνδέονται με τα υπεράνθρωπα, μάλλον, σχέδιά του, αλλά και με τη στάση και τη συμπεριφορά του προς τους ξένους λαούς.

"Το αποκαλούσαν "το φάρμακο"".

Ο Αλέξανδρος κατόρθωνε να κάνει τους εχθρούς φίλους του και στη συνέχεια να "τους πουλάει και την πραμάτεια του".

Σύμφωνα με τον 16χρονο Χασίμ Αλί από την Στοκχόλμη, η χρήση βίας εναντίον των χριστιανών εξυμνούνταν στο Χαντίτζα: "Μας είπαν πως λέγεται τζιχάντ. Μας είπαν πως αν μπεις μέσα σε μια εκκλησία με βόμβες και σκοτωθείς, τότε πας στον Παράδεισο".

Οι συγγενείς των παιδιών αγνοούσαν πλήρως τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ζούσαν αυτά στο Ναϊρόμπι. Οι δάσκαλοι στέκονταν πάντα πλάι στο τηλέφωνο όταν μιλούσαν μαζί τους και τα ανάγκαζαν να λένε πως "αγαπούν το σχολείο και μαθαίνουν πώς να γίνουν καλοί μουσουλμάνοι". "Δεν υπάρχει τίποτε κακό στο Ισλάμ. Αυτοί οι άνθρωποι είναι κακοί", λέει ο Αλί.

Η μουσουλμανική κοινότητα της Κένυας είναι μετριοπαθής και οι ανώτεροι θρησκευτικοί ηγέτες της εξέφρασαν τον αποτροπιασμό τους για τα όσα διαδραματίζονταν στο Χαντίτζα. Οι ειδικές δυνάμεις της αστυνομίας που εισέβαλαν σε αυτό και απελευθέρωσαν τα παιδιά, συνέλαβαν τον διευθυντή του Μοουλίντ Αμπντί Αχμέντ.