Αγγλικά, η περισσότερο διδασκόμενη ξένη γλώσσα
Οι ακόλουθοι αριθμοί παρουσιάζουν τα ποσοστά μαθητών της γενικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι, κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς 1994/1995, μάθαιναν τη μία ή την άλλη από τις τέσσερις περισσότερο διδασκόμενες ξένες γλώσσες στην Ευρώπη. Ο μέσος όρος έχει υπολογιστεί στο σύνολο των εγγεγραμμένων στη γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευση μαθητών και όχι σε κάποιον πληθυσμό συγκεκριμένης ηλικίας.
Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα αγγλικά είναι σε μεγάλο βαθμό η περισσότερο διδασκόμενη ξένη γλώσσα. Οι υπόλοιπες επίσημες γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης διδάσκονται σε σαφώς μειωμένα ποσοστά, είτε επειδή δεν προσφέρονται ως επιλογή είτε επειδή δεν τις επιλέγουν οι ίδιοι οι μαθητές. Έτσι, στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατά το 1994/1995, το 89% των μαθητών της γενικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μάθαινε αγγλικά, ενώ αντίστοιχα 32% μάθαινε γαλλικά, 18% γερμανικά και 8% ισπανικά. Το ίδιο φαινόμενο συναντούμε και στις χώρες της AELE/EEE και της PECO.
Την ίδια εξάπλωση της διδασκαλίας των αγγλικών συναντούμε σε όλα τα κράτη-μέλη στα οποία δεν είναι η μητρική γλώσσα των ομιλητών. Σε πολλές χώρες, αγγλικά μαθαίνει περισσότερο από το 90% των μαθητών. Το ποσοστό είναι λιγότερο σημαντικό (μεταξύ 60 και 76%) για το Βέλγιο, την Ιταλία και, σε ένα μικρότερο βαθμό, το Λουξεμβούργο και την Πορτογαλία.
Τα ποσοστά στις χώρες της AELE/EEE και της PECO.είναι αρκετά κοντά σε αυτά της Ένωσης. Κυμαίνονται μεταξύ 56% για τη Ρουμανία και 100% για την Νορβηγία.
Η διδασκαλία των γαλλικών, της δεύτερης περισσότερο διδασκόμενης γλώσσας στο σύνολο της Ένωσης, παρουσιάζει σημαντικότερες αποκλίσεις μεταξύ των χωρών. Τα γαλλικά καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στη φλαμανδική κοινότητα του Βελγίου (98%), στην Ιρλανδία (70%) και στο Λουξεμβούργο (98%).
Στην Ολλανδία και την Πορτογαλία, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 1994/1995, γαλλικά μάθαιναν λίγο περισσότεροι από τους μισούς μαθητές. Για όσες χώρες διαθέτουμε στοιχεία, τα χαμηλότερα ποσοστά παρουσιάζονται στην Ισπανία και τη Φινλανδία.
Την ίδια χρονιά, στο Λιχνενστάιν και τη Ρουμανία, τα τρία τέταρτα των μαθητών διδάσκονταν γαλλικά. Στις υπόλοιπες χώρες της AELE/EEE και της PECO για τις οποίες διαθέτουμε στοιχεία, τα ποσοστά είναι σχετικά χαμηλά, κάτω από το 30% σε όλες τις περιπτώσεις.