5. Πόσα κειμενικά είδη υπάρχουν και ποια είναι αυτά;
Κάνοντας μια πρόχειρη καταγραφή ορισμένων κειμενικών ειδών που εντοπίζουμε στην καθημερινότητά μας, εντοπίζουμε τα ακόλουθα:
- οδηγίες χρήσης σε ποικίλα προϊόντα,
- διαφημίσεις πάνω σε προϊόντα, στα ΜΜΕ, στον δημόσιο χώρο και διαφημιστικά φυλλάδια,
- ανακοινώσεις δρομολογίων μέσων μεταφοράς,
- χάρτες,
- ειδήσεις στα ΜΜΕ,
- ποικίλες εκπομπές στο ραδιόφωνο ή την τηλεόραση,
- ηλεκτρονικά μηνύματα για ποικίλους στόχους (προσωπικά, επαγγελματικά, διαφημιστικά),
- ιστοσελίδες,
- ιστολόγια,
- προφίλ σε ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης,
- τηλεφωνικές συνδιαλέξεις (με ή χωρίς εικόνα),
- SMS,
- προφορικές συνομιλίες με οικείους, συνεργάτες ή αγνώστους,
- επαγγελματικές συνδιαλλαγές σε καταστήματα ή υπηρεσίες,
- αγορές μέσω διαδικτύου,
- άρθρα έντυπων ή ηλεκτρονικών περιοδικών ή εφημερίδων,
- γκράφιτι,
- συνθήματα στον δημόσιο χώρο κλπ.
Διαπιστώνουμε ότι δεν είναι εύκολο να απαριθμήσουμε όλα τα
κειμενικά είδη που χρησιμοποιούμε ή γενικά υπάρχουν Ø γιατί ως ομιλητές/τριες συμμετέχουμε σε πολλές δραστηριότητες που συνήθως απαιτούν διαφορετική χρήση του λόγου και
Ø γιατί κατά τη διάρκεια της ζωής μας και με την εξέλιξη της τεχνολογίας τα κειμενικά είδη αλλάζουν και στα χαρακτηριστικά και στον αριθμό τους.