1. Εισαγωγή

Όταν χρησιμοποιούμε τη γλώσσα, δεν βάζουμε απλά λέξεις στη σειρά, αλλά φτιάχνουμε νοήματα τα οποία απευθύνονται σε άλλους/ες ομιλητές/τριες, σε ένα ορισμένο επικοινωνιακό περιβάλλον και με συγκεκριμένους στόχους.  Ας δούμε τα παρακάτω παραδείγματα:

(1) Σκέφτομαι την Παρασκευή να έρθω Πειραιά με το fly. Αρκεί να έρθει κανένας να με πάρει. Και να μου βρείτε ένα καλό και φθηνό ξενοδοχείο. Θα κάνουμε meeting; Το ελπίζω.
από το προσωπικό αρχείο της συγγραφέως, 20/4/2002

(2) 1/11/2011
 
 

Το Μουσείο Ξεπερασμένων Αντικειμένων

Βερένα Κέκελου
 
«Καθώς η καθημερινότητά μας γίνεται ολοένα και πιο ψηφιακή, κάποια πράγματα εξαφανίζονται. Απλώς, γίνονται ξεπερασμένα. Ας θυμηθούμε αυτά τα αντικείμενα».
Αν και αρκετά νέοι ώστε να θυμούνται τα περισσότερα από τα αντικείμενα που εκτίθενται στο Μουσείο Ξεπερασμένων Αντικειμένων (Museum Of Obsolete Objects), οι εργαζόμενοι στη βραβευμένη διαφημιστική εταιρία Jung von Matt, αποφάσισαν να εκθέσουν έστω και εικονικά, όλα τα αντικείμενα που κάποτε αποτέλεσαν πρωτοποριακές ιδέες, με το πέρασμα του χρόνου όμως και την έλευση της ψηφιακής εποχής απλώς εξαφανίστηκαν.
Αντικείμενα όπως το χειροκίνητο μίξερ, η δισκέτα ή ο υπολογιστής τσέπης που κάποτε αποτέλεσαν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας αλλά αντικαταστάθηκαν από άλλα πιο ψηφιακά και εύχρηστα αντικείμενα ή συσκευές.
Αρκετά από τα εικονικά εκθέματα ίσως και να τα έχετε χρησιμοποιήσει σίγουρα όμως τα θυμάστε όλα. Περιηγηθείτε στο εικονικό Μουσείο, παρακολουθήστε τα ευφυή συνοδευτικά βιντεάκια και προτείνετε τις δικές σας ιδέες για κάποιο αντικείμενο που πιστεύετε πως του αξίζει μία θέση στην ψηφιακή αιωνιότητα.
 
Βερένα Κέκελου
Ζει στην Αθήνα. Της αρέσει να κρυφοκοιτάζει μέσα σε ξένα παράθυρα. Εκνευρίζεται με τα κλιματιστικά που στάζουν τους καυτούς καλοκαιρινούς μήνες. Ακόμα δεν έχει αποφασίσει τι θέλει να γίνει όταν μεγαλώσει. 
 
http://www.athensvoice.gr/article/city-news-voices/news-voices/το-μουσείο-ξεπερασμένων-αντικειμένων πρόσβαση 2/11/2011