Άσκηση 1

Κατατάξτε τα ρήματα των παρακάτω προτάσεων στις δύο κατηγορίες της φωνής (δηλαδή σε ενεργητικά και παθητικά), με βάση τις καταλήξεις τους και ανεξάρτητα από τη σημασία τους:

α. Έρχονται τρεις λεβέντες και του λένε από μακριά: «Πάει, πέταξε το πουλάκι».

β. Αυτή την ιστορία την περιγράφει πολύ ωραία η γιαγιά μου πριν κοιμηθούμε.

γ. Ο παππούς κουράστηκε και ακούμπησε στο παράθυρο.

δ. «Βιάζομαι να λουστώ πριν έρθει ο γιος σου», της είπε και την είδε που ταράχτηκε.

ε. «Πώς ψήλωσε έτσι αυτό το παιδί», σκέφτηκε, «θυμάσαι πώς ήταν όταν κολυμπούσαμε το καλοκαίρι;».

στ. Αναγκάστηκε να του απαντήσει και να τον ενημερώσει για όσα ζητούσε.

ζ. Πληροφορούμαστε ότι αντέγραφες σε όλα σχεδόν τα διαγωνίσματα.

Απάντηση

Απάντηση

ΡΗΜΑΤΑ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΦΩΝΗΣ

ΡΗΜΑΤΑ ΠΑΘΗΤΙΚΗΣ ΦΩΝΗΣ

λένε

πάει

πέταξε

περιγράφει

ακούμπησε

είπε

είδε

ψήλωσε

κολυμπούσαμε

απαντήσει

ενημερώσει

ζητούσε

αντέγραφες

έρχονται

κοιμηθούμε

κουράστηκε

βιάζομαι

λουστώ

έρθει

ταράχτηκε

σκέφτηκε

θυμάσαι

αναγκάστηκε

πληροφορούμαστε

 

 

 

 

Άσκηση 2

Κατατάξτε τα ρήματα της άσκησης 1 στις τέσσερις κατηγορίες της διάθεσης (δηλαδή σε ενεργητικά, παθητικά, μέσα και ουδέτερα), με βάση τη σημασιολογική σχέση τους με το υποκείμενό τους και ανεξάρτητα από τις καταλήξεις τους.

Απάντηση

Απάντηση

Ενεργητικά

Παθητικά

Μέσα

Ουδέτερα

λένε

πάει

πέταξε

περιγράφει

ακούμπησε

είπε

είδε

κολυμπούσαμε

απαντήσει

ενημερώσει

ζητούσε

αντέγραφες

έρχονται

έρθει

σκέφτηκε

κουράστηκε

βιάζομαι

ταράχτηκε

αναγκάστηκε

πληροφορούμαστε

λουστώ

κοιμηθούμε

ψήλωσε

θυμάσαι