[…]Άλλο εκπαιδευτικό μέτρο είναι η εισαγωγή στο τριτάξιο γυμνάσιο της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών από δόκιμες μεταφράσεις, χωρίς την παράλληλη διδασκαλία τους από το πρωτότυπο. Έτσι όλα τα παιδιά του ελληνικού λαού, […]θα μπορούν να προσεγγίζουν το πνεύμα των αρχαίων συγγραφέων και να μετουσιώνουν σε οδηγό βίου τις διαχρονικές αξίες που περιέχουν· με αποτέλεσμα η ανεκτίμητης αξίας προγονική μας κληρονομιά να γίνει κτήμα των μεγάλων μαζών του ελληνισμού και πηγή πνευματικής και ψυxικής καλλιέργειας […] (Kαρανικόλας 1978, 17).