Ο αριθμός των σχολείων που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο πολλαπλασιάζεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς. Έτσι είναι εύκολο να αξιοποιηθεί η ύπαρξη ενός άλλου ή άλλων σχολείων για την ανάπτυξη κοινών προγραμμάτων και εργασιών, που μπορεί να κυμαίνονται από την απλή επαφή και αλληλογνωριμία μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μέχρι την ανάπτυξη και διεκπεραίωση κοινών εργασιών μεγαλύτερης έκτασης και διάρκειας (projects). Θετικό και πολλαπλά αξιοποιήσιμο θεωρείται το γεγονός της ύπαρξης μεγάλης ποικιλίας (ως προς την εθνότητα, τη γλώσσα, το χρώμα κλπ.) μαθητικού πληθυσμού, γεγονός που επιτρέπει την αξιοποίησή του στην ανάπτυξη προγραμμάτων με διαπολιτισμικό χαρακτήρα.

Ένα πρόγραμμα γλωσσικής διδασκαλίας που θα ήθελε να αξιοποιήσει το διαδίκτυο για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων με επικοινωνιακή αντίληψη και την αναζήτηση πραγματικού αναγνωστικού κοινού έχει και πάμπολλες άλλες δυνατότητες. Με την πάροδο του χρόνου δεν θα υπάρχει π.χ. ίδρυμα, υπηρεσία ή και φυσικό πρόσωπο που δεν θα έχει τη δική του ηλεκτρονική διεύθυνση ή και ηλεκτρονική σελίδα στο διαδίκτυο. Έτσι οι κλασικές εικονικές, συνήθως, επικοινωνιακές δραστηριότητες που επιχειρούνται (γράψτε π.χ. ένα γράμμα διαμαρτυρίας στον Δήμαρχο κλπ.) και τελικά καταλήγουν σε ασκήσεις με αποδέκτη τον δάσκαλο, λόγω της ταχύτητας και της αμεσότητας του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορούν να ζωντανέψουν εντυπωσιακά και να αποτελέσουν άξονα ευρύτερων γλωσσικών δραστηριοτήτων. Ο πραγματικός αποδέκτης σε αυτή την περίπτωση είναι εύκολα και άμεσα προσβάσιμος. Τα δημιουργικά παραδείγματα αντίστοιχων προσπαθειών μπορεί να είναι πάρα πολλά.