Συστηματική προσπάθεια καταβλήθηκε, κατά τη διάρκεια του '80 κυρίως, και για τη δημιουργία λογισμικού που θα υποστηρίζει τον μαθητή κατά το γράψιμο. Μία κατηγορία επιδίωκε την υποστήριξή του κατά την προετοιμασία [pre-writing] με διάφορες ερωτήσεις, οι οποίες στόχευαν στην ενεργοποίηση και ταξινόμηση των σκέψεών του. Μια άλλη κατηγορία προσπαθούσε να ελέγξει το τελικό γραπτό προϊόν σε μια σειρά από παραμέτρους, όπως ορθογραφία, στίξη, ύφος κλπ. Αρκετά από τα συστήματα αυτά επιβίωσαν μέχρι σήμερα και αποτελούν απαραίτητα εξαρτήματα του ηλεκτρονικού περιβάλλοντος παραγωγής γραπτού λόγου (ορθογράφοι, θησαυροί κλπ.). Η ευρύτερη ωστόσο προσπάθεια για αξιοποίηση του υπολογιστή ως μέσου αξιολόγησης του παραγόμενου μαθητικού λόγου, παρότι για ευνόητους λόγους ήταν ενδιαφέρουσα για τον εκπαιδευτικό, έκφραζε τις αντιλήψεις της εποχής για το γράψιμο (αποκλειστικός έλεγχος του τελικού γραπτού και συνάρτηση της ποιότητάς του με τη γραμματική και το συντακτικό) και εγκαταλείφθηκε.