Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί το αρκετά διαδεδομένο στη δεκαετία του '70 διδακτικό σύστημα PLATO [Programmed Logic for Automatic Teaching Operations] του Πανεπιστημίου του Illinois (Urbana-Champaign), το οποίο υποστήριζε τη διδασκαλία πολλών διδακτικών αντικειμένων, μεταξύ των οποίων και της γλώσσας. Εντυπωσιακές για την εποχή ήταν οι τεχνικές του δυνατότητες και η κατάλληλα διαμορφωμένη γλώσσα προγραμματισμού [authoring language] με το όνομα Tutor, έτσι ώστε να διευκολύνεται ο εκπαιδευτικός στη δημιουργία μαθημάτων προσαρμοσμένων στις διδακτικές του ανάγκες. Παρότι η διδακτική αντίληψη δεν έχει ενδιαφέρον από γλωσσοδιδακτική άποψη, το λογισμικό αυτής της κατηγορίας τροφοδότησε μεγάλο μέρος των αντιλήψεων του εμπορικού λογισμικού μέχρι και τη δεκαετία μας.