Η ικανότητα της οικογένειας να συντελέσει στην αναπαραγωγή της γλώσσας ενισχύεται εκεί όπου υπάρχει τάση ενδογαμίας (μέλη της ίδιας γλωσσικής ομάδας παντρεύονται μεταξύ τους) και εφόσον οι δύο σύζυγοι μιλούν τη μειονοτική γλώσσα. Η εκπαίδευση εξαρτάται από την πολιτική των αρχών, που φέρουν την ευθύνη για την οργάνωσή της, και από την εμπιστοσύνη των γονιών στη γλώσσα τους, δηλαδή όταν είναι πεισμένοι ότι η διδασκαλία της γλώσσας δεν είναι αντιπαραγωγική για την κοινωνική και οικονομική πρόοδο των παιδιών τους. Συμβαίνει κάποιες φορές οι γονείς να ντρέπονται για τη γλώσσα τους και να μη θέλουν να τη μάθουν στα παιδιά τους. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να ενισχυθεί το κύρος της μειονοτικής γλώσσας και να προβληθεί η αξία της σε σχέση με την κοινωνικο-οικονομική κατάσταση της ομάδας και την πολιτιστική της κληρονομιά.