Kaplan, R. B. & R. B. Baldauf Jr. 1997. Language Planning: From Practice to Theory. Κλίβεντον & Φιλαδέλφεια: Multilingual Matters, σελ. 8.

Εκπαιδευτικοί φορείς

Σε κάθε περίπτωση όπου έχει επιχειρηθεί οποιουδήποτε είδους επίσημης γλωσσικής πολιτικής, έχει αναμιχθεί σε κάποιο βαθμό και ο εκπαιδευτικός τομέας, συχνά εκτεταμένα. Πράγματι, σε κάποιες περιπτώσεις όλο το βάρος του σχεδιασμού της γλωσσικής αλλαγής έχει ανατεθεί στο Υπουργείο Παιδείας, χωρίς αναφορά στο γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν διαθέτει το πεδίο, τους πόρους και την αρμοδιότητα να επηρεάσει τη γλωσσική χρήση σε οποιονδήποτε τομέα, πέρα από τον εκπαιδευτικό.

Ο εκπαιδευτικός τομέας επηρεάζει κυρίως παιδιά που βρίσκονται μεταξύ της ηλικίας των 5-6 ετών και των 15-16 ετών. Μπορεί επίσης να επηρεάζει εξειδικευμένους τομείς του εκπαιδευτικού οικοδομήματος, όπως είναι η τεχνική εκπαίδευση, η εκπαίδευση ενηλίκων, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, και η "ειδική" εκπαίδευση για άλλες ομάδες ατόμων, συμπεριλαμβανομένων αυτών στις οποίες ασκούνται συναισθηματικοί ή ψυχολογικοί περιορισμοί, με αποτέλεσμα να είναι αποκομμένες από τον "κανονικό" πληθυσμό. Μπορεί επίσης να έχει να κάνει με πληθυσμούς μεταναστών που έρχονται από διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα, με διαφορετική προετοιμασία και διαφορετικό γλωσσικό υπόβαθρο, διαφορετικής ηλικίας, από παιδιά προσχολικής μέχρι ηλικιωμένους. Σε αυτό το πλαίσιο, πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη πως δεν πηγαίνουν όλοι σχολείο, η φοίτησή τους δεν έχει, σίγουρα, την ίδια διάρκεια και πως δεν γίνεται ταυτόχρονα για όλους, πράγμα που σημαίνει ότι απαιτείται πάρα πολύς χρόνος για να μορφωθεί ένας ολόκληρος πληθυσμός μέσω της εκπαίδευσης.

Μετάφραση Νίκος Γεωργίου