Ενότητες

Κατηγορίες

Ημερολόγιο

ΚΔΤΤΠΠΣ
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Βρες
π.χ. (2006, 2006-10, 2006-10-11)

Ενημερωτικό Δελτίο

Κανάλι RSS

Πρωτέας: 2000 εκπαιδευτικά σενάρια από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας για τα γλωσσικά μαθήματα με αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων

10 Οκτ. 2018 09:21 (ενημερώθηκε 10 Δεκ. 2018)

[Ενημέρωση: για την ημερίδα που διοργανώνει το ΚΕΓ για την ανάδειξη των σεναρίων του Πρωτέα, βλ. εδώ: http://www.greek-language.gr/greekLang/portal/blog/archive/2018/...

Αναρτήθηκαν για γενικευμένη χρήση στην κεντρική σελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής συγκεντρωτικοί πίνακες με εκπαιδευτικά σενάρια για τα γλωσσικά μαθήματα που συντάχθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος ΠΡΩΤΕΑΣ που εκπόνησε το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Τα σενάρια αυτά αναπτύχθηκαν και εφαρμόστηκαν από ζεύγη εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στις διαδικτυακές κοινότητες του ΚΕΓ για τρία χρόνια (2012-2015).
Όλα τα σενάρια είναι ελεύθερα προσβάσιμα στο διαδικτυακό περιβάλλον «Πρωτέας» (http://proteas.greek-language.gr/) του ΚΕΓ.

Οι συγκεντρωτικοί πίνακες είναι διαθέσιμοι στον δικτυακό τόπο του ΙΕΠ: (http://iep.edu.gr/el/component/k2/519-proteas-2000-ekp-sen).
Για κάθε σενάριο δίνονται στοιχεία ταυτότητας, χρήσιμες συνδέσεις και υποδείξεις για τη διδακτική αξιοποίησή τους. Για την αποτελεσματικότερη χρήση από τους εκπαιδευτικούς υπάρχουν ξεχωριστοί πίνακες ανά μάθημα (αρχαία ελληνική γλώσσα, νεοελληνική γλώσσα, νεοελληνική λογοτεχνία) και τάξη (Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου).

Τα σενάρια του ΠΡΩΤΕΑ διακρίνονται προπάντων διότι αξιοποιούν με ευρηματικό τρόπο ιστοσελίδες, ψηφιακά εργαλεία και ηλεκτρονικές εφαρμογές του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (ηλεκτρονικά λεξικά, σώματα κειμένων, κ.ά.) –όλα ελεύθερα προσβάσιμα στο διαδικτυακό περιβάλλον των «Ψηφίδων για την ελληνική γλώσσα και τη γλωσσική εκπαίδευση» (http://www.greek-language.gr/digitalResources/index.html) αλλά και στην «Πύλη για την ελληνική γλώσσα» (http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html). Επίσης αξιοποιούν τις νεότερες επιστημονικές γνώσεις περί Γραμματισμών, και τις τελευταίες εξελίξεις της γλωσσοδιδακτικής.

Τα συγκεκριμένα σενάρια δεν προτείνονται ως πρότυπα αυτούσια εφαρμόσιμα, αλλά ως παραδείγματα, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε δεσμευτικότερα (χωρίς ή με αλλαγή κλίμακας), είτε πιο ελεύθερα, με ελεύθερους δηλαδή συνδυασμούς των μεταξύ τους στοιχείων. Σε κάθε εφαρμογή παρατίθενται αναλυτικά σχόλια και τεκμήρια από την εφαρμογή στην τάξη.

Σύνδεσμοι στο διαδίκτυο:
«Πρωτέας» (http://proteas.greek-language.gr/)
«Ψηφίδες για την ελληνική γλώσσα και τη γλωσσική εκπαίδευση» (http://www.greek-language.gr/digitalResources/index.html)
«Πύλη για την ελληνική γλώσσα» (http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html).
ΙΕΠ: συγκεντρωτικοί πίνακες (http://iep.edu.gr/el/component/k2/519-proteas-2000-ekp-sen).

10 Οκτ 2018 | Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας | Σχόλια 0