Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Α. ΛΑΘΕΜΕΝΕΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ

1. Ο νέος θέλει να δοκιμάσει τα πάντα χωρίς περιορισμούς, θεωρώντας ότι αυτό πηγάζει από την ελευθερία του. Δοκιμάζει τα πάντα, αλλά δεν αναζητά, δεν αρχίζει ούτε επαναλαμβάνει την εμπειρία του καλού. Αυτό προϋποθέτει άλλη διαδικασία, δηλαδή επιλογή προτύπων ζωής, επίπονη αυτοκριτική και με νεανικό θάρρος διορθωτικές κινήσεις.

2. Ο νέος επιζητεί διεξόδους και νιώθει ότι καταπιέζεται όταν συγκρούεται αυτό που ο προοδευτισμός της παρέας του υιοθετεί, με εκείνο που του επιτάσσει συνήθως η οικογένειά του. Το λεγόμενο χάσμα των γενεών δημιουργεί το αίσθημα της καταπίεσης στους νέους που αναζητούν τρόπους διαφυγής.

Οι νέοι εκτιμούν λανθασμένα όταν: α) βλέπουν την αντιφατική ζωή των μεγάλων να γκρεμίζει δικά τους όνειρα, β) λείπει η πίστη και το όραμα, γ) παρερμηνεύουν την έννοια της ελευθερίας και της προόδου, δ) παρερμηνεύουν την έννοια της ενηλικίωσης και ε) νομίζουν ότι η παιδεία έχει σκοπό μόνο την έκδοση πιστοποιητικών και πτυχίων επαγγελματικής προόδου.

Η άσκηση στο ορθόδοξο ήθος θα μείωνε τις λαθεμένες επιλογές του νέου.