Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ανακεφαλαίωση

Στο κεφάλαιο αυτό παρουσιάστηκαν οι πίνακες και πώς η ΓΛΩΣΣΑ χειρίζεται τους πίνακες. Ο πίνακας είναι μία ομάδα μεταβλητών ιδίου τύπου που αναφέρονται με ένα κοινό όνομα και αποθηκεύονται σε διαδοχικές θέσεις στη μνήμη. Για την πρόσβαση σε ένα ατομικό στοιχείο του πίνακα πρέπει να γραφεί το όνομα του πίνακα ακολουθούμενο από ένα δείκτη (μεταβλητή ή σταθερά). Οι πίνακες μπορεί να είναι μονοδιάστατοι, δισδιάστατοι ή γενικότερα πολυδιάστατοι. Ο αριθμός των δεικτών καθορίζει τη διάσταση του πίνακα. Η επεξεργασία πινάκων γίνεται συνήθως με τη χρήση εντολών ΓΙΑ.

Οι τυπικές επεξεργασίες που γίνονται σε πίνακες περιλαμβάνουν την αναζήτηση, την ταξινόμηση και τη συγχώνευση πινάκων. Για αυτές τις επεξεργασίες έχουν αναπτυχθεί αρκετοί αλγόριθμοι και η μελέτη τους αποτελεί έναν από τους σημαντικούς τομείς της αλγοριθμικής.

Λέξεις κλειδιά Μεταβλητή με δείκτη, Πίνακας, Στοιχείο πίνακα, Αναζήτηση, Ταξινόμηση, Συγχώνευση

Ερωτήσεις - Θέματα για συζήτηση 1. Τι ονομάζεται πίνακας; 2. Για ποιο λόγο χρησιμοποιούνται οι πίνακες; 3. Τι μπορεί να είναι οι δείκτες των πινάκων; 4. Ποια η διαφορά του πίνακα και του στοιχείου ενός πίνακα; 5. Πού ορίζεται η διάσταση του πίνακα; 6. Τι είδους δομή είναι ο πίνακας; 7. Ποιοι πίνακες ονομάζονται μονοδιάστατοι; 8. Δώσε ένα παράδειγμα ενός τρισδιάστατου πίνακα. 9. Πού αποθηκεύονται τα στοιχεία ενός πίνακα; 10. Ποια τα μειονεκτήματα της χρήσης πινάκων; 11. Ποιες οι τυπικές επεξεργασίες πίνακα; 12. Ποιοι είναι οι πιο διαδεδομένοι αλγόριθμοι αναζήτησης; Ποιες οι δια φορές τους;

Βιβλιογραφία 1. Κ. Αντωνακόπουλος, Turbo Pascal 6.0 Θεωρία και Πράξη, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα, 1993. 2. QuickBASIC: Η εργαλειοθήκη του προγραμματιστή, Κλειδάριθμος, Αθήνα, 1991. 3. Χρ. Κοίλιας, Η QuickBasic και οι εφαρμογές της, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα, 1992. 4. R. Shackelford, Introduction to Computing and Algorithms, Addison-Wesley, USA, 1998. 5. S. Leestma-L.Nyhoff, Turbo Pascal, Programming and Solving, McMillan, New York, 1990. 6. N. Wirth, Systematic Programming: An introduction, Prentice Hall, 1973. Διευθύνσεις Διαδικτύου - http://www.swcp.com/~dodrill/ Περιέχει πληροφορίες αλλά και πολλές εκπαιδευτικές ασκήσεις για διάφορες γλώσσες προγραμματισμού. - http://www.progsource.com Γενικές πληροφορίες, χρήσιμα προγράμματα, χρήσιμα βοηθητικά προγράμματα καθώς και αναφορές σε άλλες διευθύνσεις για διάφορες γλώσσες προγραμματισμού: Pascal, Delphi, C/C++, Java, Perl, Visual Basic. - www.cit.ac.nz/smac/pascal/default.htm Πλήρης οδηγός της γλώσσας Pascal με πολλά εκπαιδευτικά παραδείγματα. Υπάρχει σε διάφορες γλώσσες όπως Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά. - http://www.cs.vu.nl/~jprins/tp.html Πολλά παραδείγματα, βιβλία, εκπαιδευτικές εφαρμογές, και απαντήσεις σε ερωτήματα που δημιουργούνται συχνά σε Turbo Pascal. - http://qbasic.com/ Περιέχει εκπαιδευτικό οδηγό, κώδικα πολλών ασκήσεων και γενικές πληροφορίες για την Qbasic. - www.basicguru.com Διεύθυνση που αναφέρεται αποκλειστικά στην Basic. Περιέχει πολλά έτοιμα παραδείγματα, πληροφορίες για εκδόσεις της γλώσσας, μεταφραστές για διάφορα λειτουργικά συστήματα. Επίσης στο διαδίκτυο παρουσιάζουν ενδιαφέρον οι ακόλουθες ομάδες νέων (Usenet): comp.lang.pascal comp.lang.pascal.misc Σχετικές με τη γλώσσα Pascal alt.lang.basic comp.lang.basic.misc Σχετικές με τη γλώσσα Basic