Διδακτικά Βιβλία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άσκηση

Διάβασε τα κείμενα και τις φράσεις που ακολουθούν και προσπάθησε να αναγνωρίσεις τρόπους επιβολής και συμπεριφοράς. Σκέψου ακόμη με ποιον τρόπο συμβάλλουν στην προσέγγιση ή στην απομάκρυνση των συνδιαλεγομένων:

-Στρατιωτικός νόμος. Η χώρα κηρύσσεται εις κατάστασιν πολιορκίας. Αναστέλλεται η λειτουργία του Συντάγματος επί 6 μήνας. Η κυκλοφορία πεζών και οχημάτων απαγορεύεται μετά την δύσιν του ηλίου εις τας πόλεις και εις την ύπαιθρον. Οι παραβάται θα πυροβολούνται άνευ προειδοποιήσεως. Ζήτω το Έθνος. -Αν τύχει και αργήσω, να περιμένεις λίγο. -Περίμενέ με, αν αργήσω. -Παρακαλώ, μην καπνίζετε. -Ευχαριστούμε που δεν καπνίζετε. -Άκουσε, μικρέ, κάνε ό,τι σου λέω και μην ψιλορωτάς. Πάρε το ποδήλατό σου από εδώ και ξεκουμπίσου. -Θα σε πείραζε, παιδί μου, να μετακινήσεις το ποδήλατό σου από αυτή τη θέση; -Κάθισε. -Δε θα ήθελες να καθίσεις; -Γυναίκα, τα παπούτσια μου. -Θα σε συμβούλευα να δεις αυτό το έργο. -Πού είσαι, Πέτρο, να πήγαινες μια στιγμή να έβλεπες το παιδί. (βλ. και ΝΕ.Σ., σ. 76-78)