Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ορίζοντες :: Καλλιτεχνική είδηση

( ο "αγάθωνας" ως φωτορομάντζο για... νοσοκόμες :: 24-01-2003) 

Ο "Αγάθωνας" ως φωτορομάντζο για… νοσοκόμες

ΕΦΗ ΦΑΛΙΔΑ

Βαϊμάρη 1700-1999. Ο Δημήτρης Αντωνίτσης σε ένα έργο-φωτογραφική εγκατάσταση, αντιπαραβάλλει χιούμορ και καυστικό σχόλιο στον γερμανικό ακαδημαϊσμό

Τι σημαίνει μόδα, μοντέλα, κοσμικοί και μάνατζερ, με μαέστρο έναν Έλληνα καλλιτέχνη, να κάνουν κούρα αναζωογόνησης σε ένα κλασικό έργο της γερμανικής λογοτεχνίας; Τι σημαίνει να παίρνεις την "Ιστορία του Αγάθωνα", το πρώτο παιδαγωγικό μυθιστόρημα που έγραψε ο (σύγχρονος του Γκαίτε) Κρίστοφ Μάρτιν Βίλαντ στα 1766, με "φόντο" την εποχή της δόξας των Ελλήνων σοφιστών, και να το εκσυγχρονίζεις με εικαστικά μέσα χωρίς να πειράξεις το αρχαιοπρεπές κείμενό του;

Η απάντηση στο μυαλό και τη φωτογραφική εγκατάσταση του Δημήτρη Αντωνίτση. Έλληνα εικαστικού, σπουδασμένου τις αρχές της κινηματογραφίας στη Νέα Υόρκη και διαρκώς πειραματιζομένου με τις αρετές της φωτογραφίας.

Ο Δημήτρης Αντωνίτσης θεώρησε πως ο "Αγάθωνας", ο οποίος είναι πλατωνικά ερωτευμένος με την Ψυχή και αντιμετωπίζει έναν κυκεώνα περιπετειών, για να γίνει υπόδουλος του έρωτα μιας μοιραίας γυναίκας, χρειαζόταν μία σύνδεση με το παρόν. "Δεν υπήρχε, λοιπόν, καλύτερος τρόπος να περάσω τον σχολιασμό μου για την ιστορία της Βαϊμάρης από το να στήσω ένα φωτορομάντζο. Και αυτό το κλασικιστικό ιδεώδες να το ευτελίσω ως προϊόν μαζικής κουλτούρας, το οποίο είναι άγνωστο στους Γερμανούς", εξηγεί για την αρχική του ιδέα, την οποία παρουσίασε το 1999 στην (Πολιτιστική Πρωτεύουσα) Βαϊμάρη, σε μία φωτογραφική εγκατάσταση εμπνευσμένη από το μυθιστόρημα του Βίλαντ.

Πρωταγωνιστής, ο Παρασκευάς Μπουμπουράκας, Έλληνας διεθνής τοπ μόντελ, ο οποίος ως σύγχρονος Αγάθωνας μπαίνει στον κόσμο της μόδας, γνωρίζει τον δικηγόρο Ιππία - μάνατζερ της Νίνα Χάγκεν, ζει με ένταση τα σόου στο Κρεματόριο του Μπούχενβαλντ, όπου το σύστημα της μόδας επιβάλλει τη δικτατορία του, ερωτεύεται τη μοιραία συλλέκτρια σύγχρονης τέχνης Δανάη, την οποία υποδύεται η Ντέζιρε Νικ, διάσημη περσόνα των κοσμικών στηλών (εξαιτίας του εξώγαμου παιδιού της με τον πρίγκιπα του Ανοβέρου), για να απογοητευτεί από τη ματαιότητα αυτού του κόσμου και να διαφύγει με ένα ως από μηχανής Θεό σπορ αυτοκίνητο.

"Εικονογραφώ το έργο του Βίλαντ σε στυλ λαβ στόρι για νοσοκόμες, με υπερβολική κιτς αισθητική, σχολιάζοντας πράγματα που με απασχολούν ως σύγχρονο εικαστικό, σχετικά με το λάιφ στάιλ, την κοινωνία, την κατανάλωση, τη σχέση τέχνης και μόδας, τις σύγχρονες σχέσεις των ανθρώπων και τις απαιτήσεις από τον έρωτα", σημειώνει ο Δημήτρης Αντωνίτσης.

INFO

Η φωτογραφική εγκατάσταση του "Αγάθωνα" από αύριο στο "Gazon Rouge" (Κολοκοτρώνη 57, τηλ. 210-3319.101). Το ομώνυμο φωτορομάντζο από τις Εκδόσεις Futura. Τιμή: 58 ευρώ.