Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ορίζοντες :: Γνώμη (άρθρο σχολιασμού)

( "στοπ" στις ακραίες προκλήσεις του μετρ :: 17-01-2003) 

"Στοπ" στις ακραίες προκλήσεις του μετρ

Νισάφι πια με τις προκλητικές διαφημίσεις, κύριε Τομ Φορντ - είπαν οι Βρετανοί διαφημιστές στον μετρ του οίκου Υves Saint Laurent και του Gucci. Και τα περιοδικά αρνήθηκαν να δημοσιεύσουν την τελευταία του πρόκληση σε σχήμα… G!

ΕΦΗ ΦΑΛΙΔΑ

Η τελευταία πρόκληση του Τομ Φορντ (κάτω) για τον οίκο Gucci. Η διαφήμιση της ανοιξιάτικης συλλογής, από τον φωτογράφο Μάριο Τεστίνο, με το ξυρισμένο σε… G εφηβαίο του ημίγυμνου μοντέλου, που "αποκλείστηκε" από τα βρετανικά περιοδικά

Ο Τομ Φορντ έγινε διάσημος από τα σχέδιά του για τον οίκο Yves Saint Laurent και τον Gucci ή από τις προκλητικότατες διαφημίσεις του; Το ερώτημα είναι σαν το αυγό του Κολόμβου. Ο σχεδιαστής Τομ Φορντ αγαπά τις προκλήσεις και καταφέρνει να γίνεται πρώτη είδηση εδώ και πέντε χρόνια.

Στην αρχή, ήταν οι ιδέες του μίνιμαλ σέξι, της μαύρης θηλυκότητας, της απλής πολυτέλειας, της εκστασιασμένης Μαντόνα που φορούσε κόκκινο βελούδινο στενό κοστούμι σε γραμμή 70's για να παραλάβει το μουσικό βραβείο της όταν ο Τομ Φορντ άρχιζε να γίνεται ο ποθητός σχεδιαστής κάθε διασημότητας και κάθε άνδρα και γυναίκας που λάτρευε το ντύσιμό του να εκπέμπει διακριτικό αισθησιασμό.

Μετά ήρθαν οι συνεργασίες με τον φωτογράφο μόδας Μάριο Τεστίνο και οι διαφημίσεις Gucci έκαψαν κάθε κατάλοιπο σεμνοτυφίας από τη μόδα. Άνδρες και γυναίκες άρχισαν να ερωτοτροπούν στον φακό του Τεστίνο, με τα ρούχα του Φορντ για τον οίκο Gucci, ανεβάζοντας χρόνο με τον χρόνο τα κέρδη του οίκου και την αμοιβή του σχεδιαστή από το Τέξας που προσέφερε τις υπηρεσίες του σε μια επιχείρηση που βρισκόταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.

Πρόσφατα όμως ο ταλαντούχος Φορντ έβαλε στην άκρη τις ιδέες για την εξέλιξη των ρούχων και άρχισε τα παιχνίδια εντυπωσιασμού με προκλητικές διαφημίσεις. Το νέο του κατόρθωμα είναι μια ηβική χώρα ξυρισμένη σε σχήμα G, με έναν άνδρα να σκύβει μπροστά στο γυναικείο σώμα για να φιλήσει το λογότυπο. Η δύναμη της εικόνας που προωθεί την ανοιξιάτικη συλλογή του Gucci, πιθανόν να "κινητοποιήσει" τις χαμηλές πωλήσεις του οίκου. Το βέβαιο είναι ότι εξόργισε τις βρετανικές διαφημιστικές εταιρείες που ζητούν να αποσυρθεί η καμπάνια από τα περιοδικά, θεωρώντας ότι τέτοιες αντιλήψεις συμβάλλουν στον ξεπεσμό της κοινωνίας και σε πολιτισμικές εκπτώσεις. Οι ανταγωνιστές στον χώρο της διαφήμισης επιτίθενται στο δίδυμο Φορντ - Τεστίνο επειδή φτάνουν το μήνυμα στα άκρα της επικοινωνίας, χωρίς να κρατούν τα προσχήματα της ευπρέπειας. Ο Φορντ φαίνεται ότι εξακολουθεί να τους αγνοεί.

Πριν από ένα χρόνο η διαφήμιση του αρώματος Opium με τη γυμνή περιπαθή Σόφι Νταλ είχε την υπογραφή του Φορντ, ο οποίος είχε αναλάβει να βγάλει από τον λήθαργο τον οίκο του Ιβ Σεν Λοράν. Και μόλις πριν από τρεις μήνες ο ολόγυμνος άνδρας που λανσάρισε το πρώτο ανδρικό άρωμα του Φορντ για τον Ιβ Σεν Λοράν, Μ7, είχε την ίδια αντιμετώπιση. Ο άνδρας του Μ7 με την παρέμβαση επιτροπών και συμβουλίων προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σαγηνεύει τα πλήθη μόνο με το τριχωτό στέρνο του. Αν το κορίτσι με το σημείο G περάσει πιο εύκολα το τεστ της ευπρέπειας, τότε ο Τομ Φορντ θα κερδίσει πολλούς πόντους και πολλά έσοδα στον κρίσιμο γύρο αυτής της σεζόν που δεν ξεκινάει με οικονομική αισιοδοξία για τους άρχοντες της πολυτέλειας.