Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ορίζοντες :: Κριτική τηλεόρασης

( "αποκάλυψη τώρα" :: 17-01-2003) 

Φαινόμενα

"Αποκάλυψη τώρα"

Με σπασμούς ενθουσιασμού πλην ομιχλώδες συνεχίζεται το τηλεθέαμα των περί δωροδοκιών και εκβιασμών αποκαλύψεων

ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ

Τηλεθεατής απολαμβάνει το νέο θέαμα των αποκαλύψεων περί εκβιασμών και δωροδοκιών

"Αβροφροσύνη", αυτό συγκράτησε τον Μάκη Τριανταφυλόπουλο από το να αποκαλύψει τα περί απόπειρας δωροδοκίας του ακριβώς τη στιγμή που έγινε. Έτσι τουλάχιστον ισχυρίζεται αρχικώς απέναντι από τον Νίκο Χατζηνικολάου, στου οποίου το δελτίο επαναλαμβάνει ολόκληρη την ιστορία για το πώς βρήκε στοιχεία μέσω μιας υπόθεσης διεκδίκησης παιδιού, ότι Αθάνατος του Λιβάνου ευνόησε διά συναλλαγής την ψήφο της Αθήνας και γι' αυτό το ζεύγος Αγγελοπούλου του πρότεινε "δώρο".

Αβροφροσύνη; Και πού πήγε αυτή την παρούσα ευαίσθητη στιγμή, που το ζεύγος Αγγελοπούλου καταγγέλλει τα περί εκβιασμών και είναι κρίσιμη ώρα γιατί πρέπει να γίνουν έρευνες σε βάθος και να βρεθεί η άκρη, είναι η εύλογη ερώτηση. Α! ο δημοσιογράφος δεν πρέπει να αποσιωπά τέτοια πράγματα. Βεβαίως, αλλά γιατί να μην τα πει στην ώρα τους; Α, δεν ήταν κατάλληλη ώρα γιατί τότε διεκδικούσαμε τους Ολυμπιακούς, είναι η απάντηση. Ναι, αλλά τώρα ψάχνουμε κυκλώματα εκβιαστών, επιμένει ο Νίκος Χατζηνικολάου. Εδώ αρχίζει το "μάθημα του Δημοσιογράφου": δεν πρέπει οι πλούσιοι να δωροδοκούν γιατί κακομαθαίνουν τους δημοσιογράφους και μετά τους πετάνε αυτούς που χρησιμοποιούν με δωροδοκίες. Πρέπει να τους πετάνε από την αρχή, όταν τους πλησιάζουν για να πάρουν "δώρα". Κι εσείς γιατί από την αρχή δεν καταγγείλατε, επιμένει ο παρουσιαστής.

Επαναλαμβάνονται τα ίδια, νέα μαθήματα δημοσιογραφικού ήθους από τον Δημοσιογράφο. Μύλος. Απαντήσεις συγκεχυμένες. Το θέαμα πάντως απολαυστικό. Έχει προηγηθεί και καβγάς με το δίδυμό του κ. Κούγια, τον οποίο είχε φροντίσει να έχει σε τηλεφωνική σύνδεση ο κ. Χατζηνικολάου για να "συζητήσουν επί της ουσίας" οι δυο τους. Φυσικά τσακώθηκαν. Κλείνει το τηλέφωνο, ο Κούγιας δεν ξανακούγεται. Ψάχνουμε το ηθικό δίδαγμα; Θα περιμένουμε. Δεν είναι η ώρα τώρα. Τώρα εξελίσσεται μέσα σε σπασμούς ενθουσιασμού του ενημερωτικού τηλεθεάματος το νέο επεισόδιο της εθνικής μιντιακής υπερπαραγωγής "Αποκάλυψη τώρα". Με τηλεπαράθυρα, φυσικά, όπου η περιβόητη υπόθεση των εκβιασμών αποτελεί αφορμή για παλιές γνώριμες κόντρες μεταξύ των μονίμως κοντραριζόμενων, π.χ. Κακαουνάκης - Βούλτεψη (Alter) καθώς η δεύτερη υποστηρίζει πως το θέμα καλύπτει άλλα σοβαρότερα που απασχολούν τον πολίτη και ο πρώτος φυσικά υπερασπίζεται την αποκτηθείσα με καθημερινή παρουσία του σε τηλεπαράθυρα δυνατότητα να είναι ο εκφραστής του ενδιαφέροντος του κοινού.

Και μέσα στις φωτιές και τους καπνούς της μάχης για την Αλήθεια, επανεμφανίζεται μεγαλειώδες και άκρως καταναλωτικό το απόλυτο ελάττωμα, οι σκοτεινές, δύσοσμες καλλιέργειες ανθυγιεινών φρούτων για τη δημοκρατία που αναπτύχθηκαν στο περιθώριο του κανιβαλικού θεάματος. Η έλλειψη κανόνων, η αδιαφορία για τη δεοντολογία, η παθολογία που ανέπτυξε μια ανεξέλεγκτη ανάπτυξη της μιντιακής εξουσίας διαμόρφωσαν τις συνθήκες για την ισορροπία του τρόμου. "Έχω ένα μυστικό και το κρατώ για την κατάλληλη στιγμή" μοιάζει να είναι το σύνθημα για σκηνοθεσία εντυπωσιακών τηλεοπτικών θρίλερ. Κάμερες, κασέτες, χώροι ημιπαράνομοι που ευνοούν ύποπτες συναλλαγές, τηλεοπτικά πρόσωπα που αναδείχθηκαν σε ρυθμιστές της επικαιρότητας προβάλλοντας εαυτόν ως Ρομπέν των Δασών της ηθικής και της νομιμότητας, εκμεταλλευόμενοι έτσι την επιβλητική μιντιακή εικόνα τους για να επιβληθούν ως διαμορφωτές και πρωταγωνιστές της διφορούμενης πραγματικότητας της δημόσιας ζωής, αποδεικνύονται ότι είναι το σαράκι ενός συστήματος που ήρθε ίσως η ώρα να αντιμετωπίσει τη στρέβλωση.

Δημοσιογραφο-εκδοτο-καναλάρχες, δημοσιογράφοι-Ζορό που βρίσκονται παντού, σε κάθε κρίση, σε κάθε αποκάλυψη πρωταγωνιστές, αυτοί ως οι ηθικοί και τίμιοι προστάτες του δίκαιου, οι άλλοι όλοι, μονίμως συκοφάντες και ύποπτοι;

Μιντιαντάρλινγκ μεγαλοδικηγόροι πανελίστες, επίσης προστάτες του δίκαιου- εξ επαγγέλματος αυτοί-και της ηθικής του έθνους; Ιδιότητες που μπερδεύονται σε ένα χαρμάνι με πολύ δυνατή οσμή για να μπορέσει κανείς να ξεκαθαρίσει τα συστατικά του.