Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ορίζοντες :: Συνεχής συνέντευξη-πορτρέτο

( νορα τζοουνς - "δεν ήθελα να γίνω διάσημη"! :: 25-02-2003) 

ΝΟΡΑ ΤΖΟΟΥΝΣ "Δεν ήθελα να γίνω διάσημη"!

Με μια νέα βασίλισσα της ποπ, τη Νόρα Τζόουνς έκαναν τα φετινά μουσικά βραβεία Γκράμι το χρέος τους απέναντι στη δισκογραφία, που ζει τη μεγαλύτερη κρίση της

ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΚΟΥΛΗ

Η Νόρα Τζόουνς, στα 23 της, εισέπραξε πέντε μουσικά βραβεία Γκράμι

Τα Γκράμι είναι είναι ένα πανηγύρι της μουσικής "αμέρικαν στάιλ", που δέχεσαι να έχει νικητές και ηττημένους ή ακολουθείς τη θέση του Γούντι Άλεν (για τα Όσκαρ) πως αν δεχτείς ότι μια φορά σε βράβευσαν, θα πρέπει να είσαι σύμφωνος και για όλες τις υπόλοιπες που δεν σε έχουν βραβεύσει.

Η νίκη της 23χρονης Νόρα Τζόουνς, ωστόσο, ήταν σαρωτική. Με πέντε στα πέντε βραβεία! Το πρώτο της ποπ/τζαζ άλμπουμ "Come Away With Me" έφερε οκτώ συνολικά Γκράμι, αν μετρήσουμε τα βραβεία σε παραγωγούς και άλλους συντελεστές. Άλμπουμ της χρονιάς, τραγούδι της χρονιάς (το "Don't Know Why", που έχει πάει πολύ καλά και στην Ελλάδα), καλύτερη νέα καλλιτέχνις, καλύτερο ποπ φωνητικό άλμπουμ και καλύτερη ποπ ερμηνεία. Η Νόρα Τζόουνς έτσι ισοφάρισε τις Αλίσια Κις και Λορίν Χιλ, που είχαν επίσης κάνει συλλογή από Γκράμι σε ένα βράδυ. "Απλώς θέλω να πω", είπε η Νόρα Τζόουνς, "πως σε μια εποχή που ο κόσμος είναι τόσο αλλόκοτος, νιώθω τυχερή και ευλογημένη".

Σε έναν κόσμο που τα ποπ είδωλα έχουν άλλου είδους λάμψεις, στο βασίλειο της Μπρίτνεϊ Σπίαρς και της Κριστίνα Αγκιλέρα, η Νόρα Τζόουνς επιβλήθηκε με κάντρι/τζαζ μπαλάντες και με το πιάνο της, χωρίς να μοιράζει συνεντεύξεις και χωρίς φανταχτερά βιντεοκλίπ.

Κόρη του μεγάλου Ινδού μουσικού και δεξιοτέχνη του σιτάρ Ραβί Σανκάρ, δεν γνώρισε ποτέ τον πατέρα της, για τον οποίο δεν θέλει να μιλάει και στις συνεντεύξεις, μεγάλωσε μόνο με τη μητέρα της, στο Τέξας, ακούγοντας δίσκους της Έτα Τζέιμς, της Αρίθα Φράνκλιν και της Τζόνι Μίτσελ. Στη Νέα Υόρκη, η Νόρα Τζόουνς είχε την πρώτη επαφή της επαγγελματικά με τη μουσική τραγουδώντας σε ιταλικά εστιατόρια Φρανκ Σινάτρα και άλλα κλασικά. Τα τραγούδια της τώρα κυκλοφόρησαν από στόμα σε στόμα, σαν εξαιρετικές μελωδίες που πατάνε γερά στην παράδοση της τζαζ και της κάντρι.

"Στις πρώτες ημέρες της συνεργασίαs μου με την Blue Note (θρυλική της τζαζ δισκογραφική ετικέτα) ανησυχούσα πραγματικά μήπως το αυστηρό κοινό της τζαζ δεν με δεχόταν, γιατί ο δίσκος μου δεν ήταν καθόλου τζαζ δίσκος", έλεγε στο περιοδικό "Rolling Stone". "Αλλά από την άλλη δεν ήθελα να βρίσκομαι και σε μια ποπ ετικέτα, γιατί ξέρουμε πολύ καλά τι σημαίνει αυτό. Δεν ήθελα να κάνω βίντεο, δεν ήθελα να περιμένουν από μένα να πουλάω εκατομμύρια δίσκους. Δεν ήθελα να γίνω διάσημη…".

Από αυτό δεν μπορεί πια να δραπετεύσει η δεσποινίς Τζόουνς, αλλά τουλάχιστον πρέπει να την ικανοποιεί το γεγονός πως έγινε διάσημη με τους δικούς της όρους. Κάτι που ασφαλώς κάνει την Μπρίτνεϊ Σπίαρς να φαίνεται ακόμη πιο γυμνή… "Βγήκε στη σκηνή", λέει η Νόρα, "ενώ ακόμη ήμουν στο κολέγιο. Με είχε σοκάρει, ήταν κάπου 15 χρόνων και οι φωτογραφίες της ήταν σχεδόν πορνογραφικές. Τότε δεν είχα ιδέα από τη μουσική βιομηχανία. Ήξερα μόνο ότι μου άρεσε η Μπίλι Χόλιντεϊ και ήθελα να παίζω πιάνο και να τραγουδάω".

Οι 104 - ρεκόρ φέτος - κατηγορίες που μοιράστηκαν τα Γκράμι υποχρέωσαν τους διοργανωτές, εκτός από το να εισπράξουν κάμποσα αστεία για τα είδη της μουσικής που εφευρίσκουν, να βραβεύσουν αρκετούς πριν από την τελετή, που για πρώτη φορά μετά το 1998 επέστρεψε προχθές βράδυ στο Μάντισον Σκουέρ Γκάρντεν της Νέας Υόρκης.

Η ώρα του "Αφεντικού"

Ο Μπρους Σπρίνγκστιν κέρδισε τρία βραβεία, καλύτερης ροκ ερμηνείας, ροκ τραγουδιού και ροκ άλμπουμ, για το "The Rising". Κάτι που έκανε πολλούς να σχολιάσουν πως ήταν καιρός η βιομηχανία της μουσικής να τιμήσει το "Αφεντικό", όταν τόσο προκλητικά τού στέρησαν το 1984 το Γκράμι, στο "Born In The USA", για να το δώσουν στον Λάιονελ Ρίτσι (στο "Can't Slow Down"). Ο Μπρους το ανταπέδωσε τραγουδώντας "Clash", μαζί με τον Έλβις Κοστέλο (σε ένα αφιέρωμα στον άτυχο Τζο Στράμερ)!

LINK

http: //www.grammy.aol.com για την πλήρη λίστα των νικητών.