Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ορίζοντες :: Καλλιτεχνική είδηση

( πόλεμος... συμμοριών! :: 12-02-2003) 

ΣΙΚΑΓΟ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ

Πόλεμος… συμμοριών!

Πρώτη αντίδραση από την ανακοίνωση των ευνοουμένων του θείου Όσκαρ: Συνωστισμός μεγάλων ονομάτων και καλών ταινιών. Δεύτερη αντίδραση: Τρία πουλάκια κάθονται. Τρίτη αντίδραση: Ανάμετρηση… συμμοριών (Σικάγο και Νέας Υόρκης)

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΑΝΙΚΑΣ

Η Ρενέ Ζελβέγκερ, υποψήφια για Όσκαρ, σε στυλ… Μαίριλυν Μονρόε στο μιούζικαλ «Σικάγο»

Ποιοτικώς είναι η καλύτερη χρονιά του American Cinema των τελευταίων χρόνων. Έχουμε και λέμε: «Ώρες», «Adaptation», «Σικάγο», «Σχετικά με τον Σμιντ», «Μίλα της» (αν και ισπανικής παραγωγής), «Μακριά από τον Παράδεισο», αλλά και «Ο δρόμος της απώλειας».

Στα επιμέρους όμως έγινε το έλα να δεις. Η Τζούλιαν Μουρ, η οποία συμπρωταγωνιστεί με την Νικόλ Κίντμαν, βρέθηκε - εν αντιθέσει προς την τελευταία - στην κατηγορία β' γυναικείου ρόλου! Μα καλά, ο Βασσάρας είναι; Σου λέει τις βγάζουμε από το παιχνίδι με κόκκινη κάρτα! Σουρεαλιστικό, σικέ και εξηγήσιμο. Το αυτό συνέβη και με την - εξαιρετική - πρωταγωνιστική ερμηνεία τής Κάθριν Ζέτα Τζόουνς στο «Σικάγο». Εκτοπίστηκαν στη β' κατηγορία γυναικείου ρόλου, ενώ παίζει ισοπόσως με τη Ρενέ Ζελβέγκερ. Με άλλα λόγια, οι… θείοι της Ακαδημίας κατάφεραν το απίστευτο: έκλεψαν δύο υποψηφιότητες!

Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις, με υποψηφιότητα για Όσκαρ, σε στυλ… μαχαιροβγάλτη στις «Συμμορίες της Νέας Υόρκης»

Η συνέχεια είναι politics. Διότι οι 10 υποψηφιότητες στις «Συμμορίες της Νέας Υόρκης», σε μια ταινία που γκρεμίστηκε από την αμερικανική κριτική και το αμερικανικό κοινό, μπορούν να εξηγηθούν μόνο με λογική… πλυντηρίου. Βαριά και ασήκωτη η ενοχή του θείου. Επί σειρά ετών περιφρονούσε τα επιτεύγματα του Σκορσέζε στην περίοδο της ακμής του. Και εκ των υστέρων, τον επιβραβεύει στην περίοδο της παρακμής του!

Στην ίδια κατηγορία των politcs και «Ο πιανίστας» του Ρομάν Πολάνσκι. Το είχα προβλέψει από τις Κάννες. Το λόμπι των Εβραίων είναι πανίσχυρο παντού. Έτσι και οι Τσιγγάνοι ήταν το θέμα, ο θείος θα σφύριζε αδιάφορα.

Τους νικητές θα τους μάθουμε ξημερώματα της 24ης Μαρτίου (ώρα Ελλάδος). Μέχρι τότε, στοιχήματα και προβλέψεις λένε: «Σικάγο» ο μεγάλος νικητής - «Ώρες» με Όσκαρ ερμηνειών, «Άρχοντας δαχτυλιδιών» με αγαλματίδια τεχνικά, Σκορσέζε «καλύτερος σκηνοθέτης» και Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου στη Νία Βαρντάλος, του «Γάμου α λα ελληνικά».

Με αριθμούς

«Σικάγο» ………………………………..13 «Συμμορίες της Νέας Υόρκης» ……10 «Ώρες ……………………………………..9 «Ο πιανίστας» ………………………….7 «Ο άρχοντας των δαχτυλιδιών» ……6 «Ο δρόμος της απώλειας» ……………6 «Φρίντα» …………………………………5 «Adaptation» ……………………………4 «Μακριά από τον Παράδεισο» ……..3 «Μίλα της» ………………………………2 «Σχετικά με τον Σμιντ» ……………..2

Πρόσωπα

Τζακ Νίκολσον: Κατέρριψε όλα τα ρεκόρ. Δώδεκα φορές υποψήφιος

Νία Βαρντάλος: Η πρώτη Ελληνοαμερικανίδα υποψήφια για το σενάριο

Πέδρο Αλμοδόβαρ: Στις βασικές κατηγορίες (σκηνοθεσίας, σεναρίου) επειδή η Ισπανία δεν έστειλε επισήμως το «Μίλα της»

«Ο πιανίστας» του Πολάνσκι: Αναμενόμενη η έκπληξη των εφτά υποψηφιοτήτων, λόγω… Άουσβιτς

Τζούλιαν Μουρ: Με δύο υποψηφιότητες. Για πρώτο ρόλο («Μακριά από τον Παράδεισο») και για δεύτερο («Ώρες»), αν και έπαιζε «ισόποσα» με την Κίντμαν