Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΓΙΟΣΚΑ ΦΙΣΕΡ

Ο Γερμανός υπουργός Εξωτερικών και ηγέτης των Πράσινων οικολόγων, Γιόσκα Φίσερ, βρίσκεται στο στόχαστρο της αντιπολίτευσης, όχι για κάποια πολιτική ενέργεια, αλλά επειδή δέχθηκε να διαφημίσει μια… εγκυκλοπαίδεια.

Έκπληκτοι οι Γερμανοί, ξεφυλλίζοντας τις εφημερίδες τους, είδαν τον Γιόσκα Φίσερ να πλέκει το εγκώμιο της γνωστής εγκυκλοπαίδειας "Brockhaus".

Οι χριστιανοδημοκράτες της αντιπολίτευσης έσπευσαν να στηλιτεύσουν τις δραστηριότητες του υπουργού, τονίζοντας ότι, σύμφωνα με το σύνταγμα και τους νόμους, οι υπουργοί δεν μπορούν να επιδίδονται σε οποιαδήποτε επαγγελματική δραστηριότητα, αν μη τι άλλο για να μην πλήξουν τη δημόσια εικόνα τους.

Ο εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Εξωτερικών, Μάρτιν Έρντμαν, απαντώντας στην αντιπολίτευση, διευκρίνισε ότι ο Γιόσκα Φίσερ δεν εισέπραξε αμοιβή για τη διαφήμιση της εγκυκλοπαίδειας. Επί πλέον, η συνεργασία του με τον εκδοτικό οίκο χρονολογείται από το καλοκαίρι, όταν ο Γιόσκα Φίσερ βρίσκονταν ακόμη στην αντιπολίτευση και δεν είχε αναλάβει υπουργικό χαρτοφυλάκιο. Παράλληλα, ο Έρντμαν χαρακτήρισε ανακριβείς τις δηλώσεις που απέδωσε στον Φίσερ το περιοδικό "Φόκους", σύμφωνα με το οποίο ο υπουργός Εξωτερικών συμβουλεύτηκε τη νομική επιτροπή του κοινοβουλίου, η οποία τον διαβεβαίωσε ότι η συνεργασία του με τον εκδοτικό οίκο δεν ήταν παράνομη. "Στην πραγματικότητα, ο Γιόσκα Φίσερ ουδέποτε εισέπραξε την παραμικρή αμοιβή, καθώς ζήτησε από τους εκδότες να διαθέσουν τα δικαιώματά του υπέρ φιλανθρωπικών σκοπών", δήλωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου.

Όμως, οι Γερμανοί διαφημιστές έκριναν, όπως φαίνεται, ότι το πρόσωπο του Γιόσκα Φίσερ "πουλάει". Έτσι, δημοσιεύθηκε στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού "Der Spiegel" διαφήμιση της εταιρείας τηλεπικοινωνιών "TelDaFax", στην οποία απεικονίζονταν και πάλι ο Γιόσκα Φίσερ. Από το υπουργείο Εξωτερικών ανακοινώθηκε ότι η διαφήμιση αυτή έγινε εν αγνοία του υπουργού, ο οποίος και επιφυλάσσεται να καταφύγει στη δικαιοσύνη για τα περαιτέρω.

Οι Γερμανοί διαφημιστές συνηθίζουν να χρησιμοποιούν τα πρόσωπα πολιτικών, συνήθως με τρόπο εμφανώς χιουμοριστικό, εμφανίζοντάς τους να καταναλώνουν κάποιο προϊόν. Η συνήθεια αυτή προσέλαβε ανεξέλεγκτες διαστάσεις μετά τις εκλογές της 29ης Σεπτεμβρίου, οπότε νέα πρόσωπα ήρθαν στην εξουσία.