Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Τηλεόραση :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( απούσες οι πολιτιστικές εκπομπές από την tv :: 28/3/2006 19:40:32) 

Απούσες οι πολιτιστικές εκπομπές από την tv

Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Αθηνών

Το καμπανάκι του… πολιτισμού, έτσι όπως αυτός προβάλλεται μέσα από την τηλεόραση, κρούει μέσα από νέα έρευνα η καθηγήτρια του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών Ρόη Παναγιωτοπούλου, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων τη μείωση των πολιτιστικών εκπομπών στη μικρή οθόνη.

"Μέσα σε μια 10ετία, από το 1995 ως το 2005, η λογική της εμπορευματοποίησης επηρέασε τη σύνθεση των τηλεοπτικών προγραμμάτων και λίγο-πολύ εξοστράκισε εκπομπές με τηλεοπτικά θέματα από τη μικρή οθόνη, κυρίως στα ιδιωτικά κανάλια", είπε κατά τη διάρκεια διεθνούς συνεδρίου με τίτλο "Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Πολιτισμός", που διεξάγεται στην Πάτρα για να προσθέσει στη συνέχεια ότι "η εντεινόμενη εμπορευματοποίηση των πολιτιστικών προϊόντων επιφέρει αναπόφευκτα ομογενοποίηση των παραγόμενων αγαθών και τις περισσότερες φορές συνεπάγεται μείωση της ποιότητας, επειδή τα προϊόντα πρέπει να απευθύνονται σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο φάσμα τηλεθεατών."

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η εισήγηση του Ντίνου Ροδόπουλου, προέδρου ιδιωτικού ΙΕΚ, ο οποίος, μιλώντας για το δημοσιογραφικό επάγγελμα, ανέφερε ότι "για τον πολύ κόσμο η δημοσιογραφία μπορεί να θεωρείται μια γκλάμουρ και ενδιαφέρουσα εργασία με πολλές περιπέτειες και αρκετή εξουσία, ωστόσο, πίσω απ' αυτή την εικόνα", όπως είπε, "υπάρχει μια πραγματικότητα, σύμφωνα με την οποία το επάγγελμα του δημοσιογράφου είναι από τα σκληρότερα στον κόσμο, ενώ αυτός που το ασκεί έχει εξαντλητικά ωράρια, χωρίς τη δυνατότητα προσωπικής ζωής".