Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( "αξιόπιστα, αλλά παλαιά" :: 21/2/2006 19:08:00) 

"Αξιόπιστα, αλλά παλαιά"

Οι στρατιωτικοί γνωρίζουν πολύ καλά ότι ο συγκεκριμένος τύπος ελικοπτέρου είναι αξιόπιστος και ότι έχει χρησιμοποιηθεί για πολλές επιχειρήσεις, την ώρα που "νέα", σύγχρονα ελικόπτερα παρέμεναν, λόγω καιρικών συνθηκών, καθηλωμένα στο έδαφος. Τα ελικόπτερα Χιούι 1, όπως αυτό που έπεσε στην Καρυώτισσα, συνέδεσαν το όνομα και την επιχειρησιακή τους δράση με τον πόλεμο του Βιετνάμ. Υπήρξαν τα αγαπημένα ελικόπτερα των Αμερικανών, που άρχισαν να τα κατασκευάζουν τη δεκαετία του 1960. Η Ελλάδα παρέλαβε τη δεκαετία του 1970 ελικόπτερα Χιούι 1, ενώ ποτέ δεν παρέλαβε τον επόμενο τύπο τους, Χιούι 2 (ελικόπτερα με διπλές τουρμπίνες).

Σήμερα η χώρα μας διαθέτει 101 ελικόπτερα αυτού του τύπου. Πριν από περίπου 5 χρόνια είχε αποφασισθεί τα συγκεκριμένα μοντέλα να αντικατασταθούν σιγά-σιγά από τα νέας γενιάς ελικόπτερα ΝΗ-90.

Όπως ανέφεραν στη "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" συνάδελφοι των αδικοχαμένων στρατιωτικών, "τα ελικόπτερα αυτά δεν χρησιμοποιούνται σε μακρινές διαδρομές, ενώ είναι πολύ εύκολη η συντήρηση του κινητήρα τους". Προσθέτουν πως "ανάλογα με τις ώρες πτήσης, γίνεται κάθε τόσο αλλαγή ανταλλακτικών και οι χειριστές οδηγούν το ελικόπτερο χωρίς ραντάρ, αλλά έχοντας οπτική επαφή με το έδαφος. Αυτό αναγκάζει τα συγκεκριμένα ελικόπτερα να πετούν χαμηλά". Σημειώνουν επίσης πως από τα πρώτα στοιχεία της έρευνας φαίνεται να αποκλείεται το ανθρώπινο λάθος, ενώ διευκρινίζουν ότι πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο βραχυκυκλώματος, με δεδομένο ότι κάτοικοι της περιοχής μαρτυρούν πως είδαν να βγαίνουν καπνοί από το σκάφος. Ένα σημαντικό στοιχείο που προκύπτει από τα απομεινάρια του ελικοπτέρου, σύμφωνα πάντα με μαρτυρία πιλότου που βρέθηκε στο σημείο της πτώσης, είναι ότι τα συντρίμμια βρέθηκαν σε σειρά, το ένα μετά το άλλο, γεγονός που φανερώνει ότι προσέκρουσε στο έδαφος και δεν εξερράγη στον αέρα. Μάλιστα, η άτρακτος βρέθηκε κομμένη στα δύο, χωρίς να διαλυθεί, τα υπόλοιπα μέρη κομματιάστηκαν, ενώ οι άτυχοι χειριστές βρέθηκαν έξω από την καμπίνα -και μάλιστα ένας εξ αυτών συνέχιζε να είναι δεμένος στο κάθισμά του. Τα συντρίμμια του ελικοπτέρου μεταφέρθηκαν στη βάση του Στεφανοβίκειου, στον Βόλο.

ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΝΤΑΚΤΗ Φ.Χ., Α.Μ.Σ.