Μελέτες 

Στατιστική ανάλυση και ερμηνεία των αποτελεσμάτων των εξετάσεων πιστοποίησης ελληνομάθειας 

Στατιστική ανάλυση και ερμηνεία αποτελεσμάτων των εξετάσεων Μαΐου 2002-2004 

Πρόλογος

Η μελέτη αυτή, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Πύλη για τη γλώσσα και τη γλωσσική εκπαίδευση» του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας και εντάσσεται στο πακέτο εργασίας 6: Η νέα ελληνική ως ξένη/δεύτερη γλώσσα, είναι το δεύτερο μέρος του έργου: Στατιστική ανάλυση και ερμηνεία αποτελεσμάτων των εξετάσεων Μαΐου 2002-2004. Το πρώτο μέρος αφορά τη στατιστική επεξεργασία των επιμέρους εξεταστικών ερωτημάτων των δύο δεκτικών δεξιοτήτων (κατανόηση προφορικού και γραπτού λόγου) στις εξετάσεις πιστοποίησης επάρκειας της ελληνομάθειας και έχει γίνει από ομάδα ερευνητριών του Τμήματος Στήριξης και Προβολής της Ελληνικής Γλώσσας του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας. Η στατιστική επεξεργασία και η ανάλυση όλων των δεδομένων αυτού του μέρους υπολογίστηκαν με τη βοήθεια των στατιστικών πακέτων Excel και SPSS.

Η μελέτη δεν απευθύνεται μόνο σε ερευνητές και ειδικούς που ασχολούνται με στατιστικές αναλύσεις αλλά και σε εκπαιδευτικούς που δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτού του είδους τις διεργασίες. Γι' αυτό έγινε προσπάθεια τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τις αναλύσεις να παρουσιαστούν, με τρόπο που να γίνονται εύκολα κατανοητά και από μη ειδικούς. Οι πολυπληθείς πίνακες, τα ραβδογράμματα και τα διαγράμματα έχουν στόχο να οπτικοποιήσουν τα αποτελέσματα, για να είναι εύληπτα και να βοηθήσουν τους ενδιαφερομένους στη λήψη αποφάσεων που αφορούν είτε την εκπαιδευτική διαδικασία είτε την πορεία ερευνών.

Στην εισαγωγή της μελέτης, εκτός των άλλων, παρουσιάζονται οι ορισμοί και ο ρόλος στατιστικών δεικτών καθώς και απλοί μαθηματικοί τύποι για τον υπολογισμό τους. Στο παράρτημα δίνονται σχετικά παραδείγματα, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε κάθε εκπαιδευτικό, και χωρίς τη βοήθεια στατιστικών πακέτων, να επιχειρήσει στατιστική επεξεργασία σε αποτελέσματα εξετάσεων και να μπορέσει έτσι να εντοπίσει με μεγαλύτερη ακρίβεια τις δυνατότητες και τις αδυναμίες των μαθητών του αλλά και της εξεταστικής δοκιμασίας.

Νιόβη Αντωνοπούλου
Θεσσαλονίκη Σεπτέμβριος 2006


* Ορισμένες από τις μετρήσεις στα αποτελέσματα του 2002 δεν πραγματοποιήθηκαν, γιατί δεν ήταν δυνατή η πρόσβαση στα σχετικά αρχεία.

Τελευταία Ενημέρωση: 07 Δεκ 2006, 18:51