Έχει επισημανθεί από πολλές προσεγγίσεις που στέκονται κριτικά απέναντι στο ζήτημα της σχέσης τεχνολογίας και εκπαίδευσης ότι η εισαγωγή της ηλεκτρονικής τεχνολογίας στην εκπαίδευση καθορίστηκε από εμπορικές, κατά κύριο λόγο, παραμέτρους και όχι με βάση την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία και τις ανάγκες της. Όπως επισημαίνεται από τον καθηγητή J. Weizenbaum του MIT, εν σχέσει με το ζήτημα αυτό ο υπολογιστής είναι μια λύση σε αναζήτηση προβλημάτων (βλ. A. Armstrong & C. Casement 2000. The Child and the Machine: How Computers Put our Children's Education at Risk. Beltsville, Maryland: Robins Lane Press).