5. Η μελέτη της γλώσσας είναι μόνο μελέτη των λέξεων;

Ας σκεφτούμε τι μαθαίνουμε, όταν διδασκόμαστε μια ξένη γλώσσα. Μαθαίνουμε τους φθόγγους που διαθέτει αυτή η γλώσσα –και που δεν είναι πάντα ίδιοι με τους φθόγγους της γλώσσας μας–, μαθαίνουμε λέξεις με τη σημασία και τη μορφή τους, μαθαίνουμε τον τρόπο που τοποθετούνται οι λέξεις στις προτάσεις της γλώσσας αυτής, δηλαδή τη σύνταξή της, καθώς και το πώς να χρησιμοποιούμε την ξένη γλώσσα σε διάφορες περιστάσεις.
 

Επομένως, η γνώση μιας γλώσσας αποτελείται από επιμέρους γνώσεις, γιατί η γλώσσα, γενικά, αποτελείται από τμήματα, από επιμέρους τομείς.

 
 
Την ίδια διαδικασία ανάλυσης σε τομείς ακολουθεί και η επιστημονική μελέτη των γλωσσών.
Οι φθόγγοι αποτελούν τον φωνητικό τομέα της γλώσσας, ενώ η μελέτη του πώς είναι οργανωμένοι οι φθόγγοι σε σύστημα είναι η φωνολογική μελέτη.
Οι λέξεις και ο τρόπος που είναι «κατασκευασμένες» αποτελούν τον τομέα της μορφολογίας.
Οι προτάσεις και η δομή που αυτές έχουν αποτελούν τον τομέα της σύνταξης.
Οι σημασίες που υπάρχουν στη γλώσσα αποτελούν τον τομέα της σημασιολογίας.