2. Ποιος είναι ο επικοινωνιακός στόχος των κειμένων αυτών;

Στόχος

κειμενικών ειδών όπως η συνέντευξη και η συζήτηση στρογγυλής τραπέζης είναι η εκμαίευση πληροφοριών και η παρουσίαση των απόψεων δημόσιων προσώπων, ειδικών ή απλών ομιλητών που εμπλέκονται σε γεγονότα της επικαιρότητας ή παρουσιάζουν κάποιο άλλο ειδικό ενδιαφέρον.  Στην περίπτωση διαμεσολάβησης, δηλαδή χρήσης ηλεκτρονικών ή έντυπων μέσων για τη μετάδοση της συνομιλίας, επιπλέον στόχος είναι η ενημέρωση του κοινού ή/και η ψυχαγωγία του μέσω της παρουσίασης των καλεσμένων. Στην περίπτωση αυτή το κοινό αποτελεί τον τρίτο πόλο συμμετεχόντων, είτε με την παρουσία του στο τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό στούντιο, είτε ως απλοί τηλεθεατές ή ακροατές που παρακολουθούν μια εκπομπή. Ο διάλογος, επομένως, δεν αφορά μόνο τον παρουσιαστή και τον καλεσμένο (ή τους καλεσμένους), αλλά απευθύνεται κατά κύριο λόγο στο κοινό που παρακολουθεί. Ο παρουσιαστής ρωτά εξ ονόματος του κοινού και ο καλεσμένος διαμορφώνει τον λόγο του ειδικά για τους θεατές/ακροατές.
 

Βασική είναι επίσης η διαδικασία προβολής ταυτότητας για τους καλεσμένους-συνεντευξιαζόμενους και εμμέσως για τον

συνεντευκτή : η παροχή πληροφοριών, η διατύπωση απόψεων αλλά και η ευρύτερη λεκτική και μη λεκτική έκφραση των καλεσμένων επιτρέπουν στους συμμετέχοντες να δημιουργήσουν και να προβάλουν την ταυτότητα που επιθυμούν, να παρουσιάσουν τον εαυτό τους με ένα συγκεκριμένο τρόπο, πάντοτε σε αλληλεπίδραση με τους άλλους συμμετέχοντες. Καθώς στη διαδικασία αυτή εμπλέκεται και το κοινό, μπορούμε να πούμε

ότι ο δημόσιος διάλογος αυτού του είδους αποτελεί ενός είδους παράσταση:

  δεν πληροφορεί απλώς για τις ιδιότητες των ατόμων που συμμετέχουν, αλλά τις πραγματώνει επιτόπου μέσω του λόγου. Οι καλεσμένοι, διάσημοι, γνωστοί ή λιγότερο γνωστοί, καλούνται να «υποδυθούν» τον εαυτό τους για να μπορέσουμε να τους γνωρίσουμε καλύτερα. Στην περίπτωση των καθαρά ψυχαγωγικών εκπομπών μπορούμε να θεωρήσουμε ότι οι προσωπικές και κοινωνικές σχέσεις (π.χ. μεταξύ δύο συζύγων που διαπληκτίζονται) μεταβάλλονται σε θέαμα για το κοινό.
Τέλος,

καθώς στα

διαμεσολαβημένα διαλογικά είδη συμμετέχουν συνήθως δημοσιογράφοι, θεωρητικά τηρείται η ειδησεογραφική ουδετερότητα
 που εμφανίζεται λ.χ. στο δελτίο ειδήσεων. Στην πράξη, βέβαια, οι συντονιστές της συζήτησης επιδιώκουν συχνά την αντιπαράθεση, προβάλλοντας τη δική τους οπτική και ιδεολογία.