4. Πώς περνάμε από το κείμενο στο κειμενικό είδος;

Οι περιστάσεις στις οποίες οι ομιλητές/τριες χρησιμοποιούν τον λόγο δεν είναι μοναδικές και μεμονωμένες αλλά επαναλαμβανόμενες: συνήθως συμμετέχουν πάνω από μια φορά σε συγκεκριμένες δραστηριότητες και οι δραστηριότητες αυτές συχνά είναι κοινές για περισσότερους/ες ομιλητές/τριες (π.χ. συμμετέχουν συχνά σε τηλεφωνικές συνδιαλέξεις με φιλικά ή συγγενικά μας πρόσωπα, φτιάχνουν λίστες για ψώνια ή με δουλειές που έχουν να κάνουν, αφηγούνται ιστορίες από το παρελθόν). Συνεπώς, ο λόγος που χρησιμοποιούν σε αυτές αποκτά συγκεκριμένα χαρακτηριστικά:

Κείμενα που εμφανίζουν ομοιότητες στο περιεχόμενο, τη μορφή και τη λειτουργία τους θεωρείται ότι ανήκουν στο ίδιο

κειμενικό είδος.