Computer-assisted language testing (CALT)

Χρήση του Η/Υ για γλωσσική αξιολόγηση. Υψηλάντης 2009:83.

Η χρήση των Η/Υ στην αξιολόγηση της γλωσσομάθειας την τελευταία δεκαετία αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς. Στα έτη 1998 και 1999 οι μεγαλύτεροι εκδοτικοί οίκοι παραγωγής και διάθεσης τεστ δημιούργησαν από ένα τουλάχιστον ηλεκτρονικό τεστ, ενώ στις μέρες μας ένας μεγάλος αριθμός μαθητών δίνει εξετάσεις στο TOEFL, ένα από τα πιο γνωστά ηλεκτρονικά τεστ παγκοσμίως (www.ets.org/toefl/).

Οι ερευνητές που ασχολήθηκαν με την ένταξη του υπολογιστή σε αυτό το κομμάτι της γλωσσικής παιδείας απέκτησαν μεγαλύτερη εμπειρία σε προγράμματα αξιολόγησης από ό,τι σε άλλα καθολικού τύπου. Ως εκ τούτου, ο όρος Computer Assisted Language Testing (CALT) χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο από τον όρο Computer Assisted Language Learning (CALL), που αρχικά κάλυπτε και την αξιολόγηση ως πεδίο εφαρμογής.

Υποστηρικτές της χρήσης του Η/Υ για γλωσσική αξιολόγηση υπήρξαν, μεταξύ άλλων, η Weigle (2002) για την αξιολόγηση του γραπτού λόγου και οι Alderson και Bachman (2000) για την κατανόηση του γραπτού λόγου. Οι επιδράσεις στην αξιολόγηση γλωσσομάθειας από την ένταξη του Η/Υ τόσο για το μαθητή όσο και για το δάσκαλο, το δημιουργό τεστ και τον ερευνητή συζητιούνται διεξοδικά στο βιβλίο των Chappelle και Douglas (2006), που είναι το τελευταίο μιας σειράς από βιβλία αφιερωμένα στην αξιολόγηση που εξέδωσε το πανεπιστήμιο του Cambridge.

Βιβλιογραφία

  • Υψηλάντης Γ. (2009). On-line διαγνωστικά τεστ γλωσσομάθειας. Στο Α. Τσοπάνογλου (επιμ.), Ζητήματα πιστοποίησης της γλωσσομάθειας: Το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας ως σημείο αναφοράς. Θεσσαλονίκη: Μαλλιάρης-Παιδεία.

  • Alderson J. C., Bachman L. F. (2000). Assessing Reading. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Chapelle C. A., Douglas, D. (2006). Assessing Language through Computer Technology. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Weigle S. (2002). Assessing writing. Cambridge: Cambridge University Press.