Accuracy

*Ακρίβεια. Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς 2008:35. Σολομών 1999.

Ορθότητα.

Με τον όρο «ακρίβεια» γίνεται αναφορά σε δύο διαφορετικά πράγματα. Το πρώτο σχετίζεται με τις μετρήσεις γενικά, μέρος των οποίων είναι και η εκπαιδευτική αξιολόγηση. Μία μέτρηση λέμε ότι έχει γίνει με ακρίβεια όταν έχει χρησιμοποιηθεί ένα αξιόπιστο όργανο, δηλαδή ένα όργανο μέτρησης (για παράδειγμα, στην περίπτωση της εκπαιδευτικής αξιολόγησης, ένα τεστ) που κάθε φορά που χρησιμοποιείται για να μετρηθεί η ίδια μεταβλητή πάνω στα ίδια υποκείμενα δίνει το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα.

Ο όρος «ακρίβεια» στην ελληνική χρησιμοποιείται και για την απόδοση των όρων «correctness» και «grammaticality», που σχετίζονται ειδικότερα με την αξιολόγηση του γλωσσικού μαθήματος και δηλώνουν (α) την ορθότητα του λόγου από γραμματική άποψη (κυρίως μορφολογία και σύνταξη), (β) τη χρήση του κατάλληλου λεξιλογίου και (γ) τη σωστή εφαρμογή των κανόνων ορθογραφίας και στίξης (όταν πρόκειται για γραπτή εξέταση).

Βιβλιογραφία

  • Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις γλώσσες (2008). Μτφρ. του Common European Framework of Reference από τους Σ. Ευσταθιάδη, Α. Τσαγγαλίδη. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Πρόσβαση [on line]: http://www.komvos.edu.gr [12/02/09].
  • Σολομών Ι. (1999). Εσωτερική αξιολόγηση και προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα: Ένα πλαίσιο εργασίας υποστήριξης. Αθήνα: Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.