Receptive skill

Δεκτική δεξιότητα. Αντωνοπούλου 2000. Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας 2009.

Προσληπτική δεξιότητα. Μήτσης 1998:264. Ιωαννίδου 2011:343. ΦΕΚ 1397/16-7-2008, τ. Β΄ 2008:5. Χαραλαμποπούλου 2009:273.

Προσληπτική δραστηριότητα. Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς 2008:7, 11.

*Προσληπτική μακροδεξιότητα.

Οι προσληπτικές μακροδεξιότητες στη γλωσσική εκπαίδευση και αξιολόγηση είναι η ικανότητα κατανόησης προφορικού (listening comprehension) και γραπτού λόγου (reading comprehension).

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι επειδή η διαδικασία κατανόησης λαμβάνει χώρα στο νου και, σε αντίθεση με τις παραγωγικές μακροδεξιότητες, δεν μπορεί να διαπιστωθεί, συνήθως απαιτείται από τους εξεταζόμενους είτε να επιλέξουν ένα στοιχείο είτε να πουν ή να γράψουν κάτι, προκειμένου να διαπιστωθεί η κατάκτηση των προσληπτικών μακροδεξιοτήτων (Davies et al. 1999:164).

Βιβλιογραφία

  • Αντωνοπούλου Ν. (2000). Εφαρμογή της επικοινωνιακής προσέγγισης στη διδασκαλία της νέας ελληνικής γλώσσας ως ξένης-δεύτερης γλώσσας. Διδακτορική διατριβή. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

  • Ιωαννίδου Ε. (2011). Οι διδακτικές πρακτικές στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου. Προκλήσεις για την προώθηση του κριτικού γραμματισμού. Στο Ν. Τσαγγαρίδου, Σ. Συμεωνίδου, Κ. Μαύρου, Ε. Φτιάκα, Λ. Κυριακίδης (επιμ.), Πρακτικά 11ου παγκύπριου συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Κύπρου.

  • Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (2009). Στατιστική ανάλυση για τις δεκτικές δεξιότητες του Πιστο­ποιητικού Ελληνομάθειας του ΚΕΓ. Πρόσβαση [on line]: http://www.greeklanguage.gr/certification/node/68 [05/02/12].

  • Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις γλώσσες (2008). Μτφρ. του Common European Framework of Reference από τους Σ. Ευσταθιάδη, Α. Τσαγγαλίδη. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Πρόσβαση [on line]: http://www.komvos.edu.gr [12/02/09].

  • Μήτσης Ν. (1998). Στοιχειώδεις αρχές και μέθοδοι της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας: Εισαγωγή στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης (ή ξένης) γλώσσας. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.

  • ΦΕΚ 1397/16-7-2008, τ. Β. Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών για τη διδασκαλία της ιταλικής στην Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη του Γενικού λυκείου.

  • Χαραλαμποπούλου Φ. (2009). Αναπτύσσοντας τις δεξιότητες κατανόησης στη δεύτερη/ξένη γλώσσα με την υποστήριξη των ΤΠΕ. Θέματα επιστημών και τεχνολογίας στην εκπαίδευση 2/3. Αθήνα: Εκδ. Κλειδάριθμος, 273-290.


  • Davies A., Brown A., Elder C., Hill K., Lumley T., McNamara T. (1999). Dictionary of Language Testing. Cambridge: University of Cambridge Local Examinations Syndicate.