Linguistic competence

Γλωσσική δεξιότητα. Τσοπάνογλου 1985:15-19.

Γλωσσική επάρκεια. Γεωργίου 2007:12.

*Γλωσσική ικανότητα. Αρβανίτης 2007:168. Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς 2008:15, 134.

Η γλώσσα ως παράμετρος του πολιτισμικού υπόβαθρου του μαθητή επιδρά στην επίδοσή του σε όλα σχεδόν τα μαθήματα και, φυσικά, περισσότερο στα γλωσσικά (μητρική γλώσσα και ξένες γλώσσες). Η γλωσσική ικανότητα είναι αυτή που μας επιτρέπει να αναγνωρίζουμε και να παράγουμε εκφωνήματα σωστά από γραμματική και λεξιλογική άποψη. Στις δεκαετίες του '70 και του '80, η γλωσσική θεωρούταν το αντίθετο της επικοινωνιακής δεξιότητας. Τώρα θεωρείται η βασική συνισταμένη της επικοινωνιακής ικανότητας.

Βιβλιογραφία

  • Αρβανίτης Ν. (2007). Ο φάκελος υλικού (portfolio) ως μέσο εναλλακτικής και αυθεντικής παιδαγωγικής αξιολόγησης του μαθητή. Eπιστημονικό Bήμα, 6. Πρόσβαση [on line]: https://sdoukakis.files.wordpress.com/2010/10/an_portfolios.pdf [24/05/15].
  • Γεωργίου Μ. (2007). Αυτοεκτίμηση και σχολική επίδοση Ελλήνων και αλλοδαπών μαθητών της Δ' Δημοτικού. Πτυχιακή εργασία. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Πανεπιστήμιο Πατρών. Πρόσβαση [on line]: http://nemertes.lis.upatras.gr/jspui/handle/10889/1055 [24/05/15].
  • Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις γλώσσες (2008). Μτφρ. του Common European Framework of Reference από τους Σ. Ευσταθιάδη, Α. Τσαγγαλίδη. Θεσσαλονίκη: Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας. Πρόσβαση [on line]: http://www.komvos.edu.gr [12/02/09].
  • Τσοπάνογλου Α. (1985). Η 'επικοινωνιακή προσέγγιση' και το ιστορικό υιοθέτησής της στην Ελλάδα. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.